سئو چیست؟ چرا SEO مهم است؟
نوشته شده توسط : ساحل

سئو(SEO) چیست؟
سئو چیست؟
سئو چیست؟
سئو (SEO) مخفف کلمه Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.

سئو در معنای ساده یعنی تلاش برای بالا بردن رتبه وبسایت در موتور های جستجو و اخذ بازدید از آن. در حال حاضر موتورهای جست و جو اکثر بازدید وبسایت ها را تامین می کنند.

سئو کردن چگونه است؟
برای اینکه روند انجام سئو را بشناسیم، ابتدا لازم است کمی در ارتباط با شیوه کار موتورهای جستجو بدانیم.

پیش از پیدایش موتورهای جستجو،‌ هر آدم میخواست اطلاعاتی را در وب پیدا کند، باید آدرس سایتی که اطلاعات باره نظر در آن بود را از پیش بداند. با بزرگ تر شدن اینترنت و گسترش وب و افزایش شمار وبسایت ها، عملا درصد زیاد فوقانی از وبسایت ها کاملا ناشناخته می ماندند، حتی اگر اطلاعات بسیار خلوص در آنها بود.

ظهور موتورهای جستجو
برای حل این سخت موتورهای جستجو به هستی آمدند. موتورهای جستجو با کمک ربات‌هایی تمام سطح وب را اسکن کرده و آن را شاخص گذاری می‌کردند،‌ یعنی صفحات وب را بر پای بست، کلماتی که در آن‌ها استفاده شده بود، شماره‌گذاری و نشانه‌گذاری می‌کردند.

با این کار وقتی کلمه‌ای در موتورهای جستجو سرچ می‌شد، آن‌ها صفحات مرتبط با کلمه‌ی جستجو شده را پیدا کرده و به کاربر نمایش می‌داند. حال هر چقدر آن کلمه، در صفحه بیشتر استفاده شده بود،‌ آن صفحه رتبه بهتری هم می‌گرفت.

سوء به کارگیری ساده بودن موتورهای جستجو
همان‌طور که گفتیم در نخست شمار کلمه در صفحه مهم‌ترین ملاک موتورهای جستجو برای رتبه دهی به سایت‌ها بود. همان‌طور که می‌توان گمان زد،

سو کاربرد های بسیاری از این جستار شد و عملاً مدیران وب‌سایت ها برای بالا بردن سایتشان در گوگل به کاری جز تکرار واژه نیاز نداشتند و به این ترتیب سطح وب پر از سایت هایی شد که تنهای محتوایشان تکرار یک واژه بود.

هوشمند شدن موتورهای جستجو به خصوص گوگل
پس از آن گوگل و موتور جستجوهای سایر با شفا الگوریتم و به کارگیری هوش مصنوعی ملاک‌های زیاد بیشتری را برای رتبه دهی به سایت‌ها در عقیده گرفتند که در پیوستگی به برخی از این ملاک‌ها،‌ خواهیم پرداخت. ولی وقت آن است که به پاسخ سؤال اصلی بپردازیم؛

سئو کردن یعنی چه؟

سئو کردن سعی در جهت مطابق کردن وب‌سایت با ملاک‌های موتورهای جستجو است.

در درستی در عمل سئو (SEO)، نخست ملاک‌های موتور جستجو معرفی می‌شود و سپس سعی می‌گردد وب‌سایت هر چه بیشتر با این ملاک‌ها مطابقت داشته باشد.

 

سئو ( seo ) چیست؟ چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟

چرا سئو مهم است؟
در یک جمله، زیرا سئو پول‌ساز است؛‌ برای درک این موضوع به یک مثال پروا کنید:‌

فرض کنید شما یک فروشگاه ابزارها ورزشی دارید و می‌خواهید برای افزایش فروش دست به سپریدن تبلیغات بزنید. برای این کار چند گزینه پیش روی شما قرار دارد، می‌توانید در روزنامه‌ها و مجلات تبلیغ چاپ کنید یا اینکه در رادیو و تلویزیون و حتی شبکه‌های اجتماعی ویدئوهای تبلیغاتی توزیع کنید. تمام این روش‌ها ثابت‌شده و اثربخش هستند. ولی اگر سایت شما سئو شده باشد نتیجه‌ای به مراتب بیشتر و سودآورتر خواهید گرفت.

وقتی شما به انجام تبلیغات در روزنامه،‌ تلویزیون و … می‌پردازید،‌ پیام تبلیغاتی خود را به سطح وسیعی از مخاطب‌های گوناگون می‌رسانید که اکثر آن‌ها هیچ احتیاجی به ابزارها ورزشی ندارند و عملاً درصد بسیار فوقانی از پولی که هزینه تبلیغات کرده‌اید، هیچ نتیجه و سودی به شما نمی‌رساند.

اما فرض کنید کسی بخواهد لوازم ورزشی بخرد،‌ با سرچ کردن یک واژه مثل “ساک ورزشی ”در گوگل به دنبال محصول مورد نظرش می‌گردد. اگر شما در این کلمه در صفحه نتایج گوگل رتبه فوقانی داشته باشید،‌ او وارد سایت شما شده و از شما خرید خواهد کرد. در این روش تمام کسانی که وارد سایت شما می‌شوند مشتری نهفته شما هستند و اگر سایتتان طراحی نکوداشتن داشته باشد، اکثر آن‌ها به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.

مزیت‌های سئو چیست؟
سئو باعث افزایش بازدید از سایت می‌شود.
باعث برند شدن و بالا رفتن اعتبار وب‌سایت می‌شود.
باعث فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود می‌شود.
اغلب کاربران موتورهای جستجو تنها روی یکی از 5 نتیجه نخست از صفحه نتایج کلیک می‌کنند؛ فلذا اگر برای مطالب خویش به تعقیب خواننده هستید یا برای فروشگاه خویش به مشتری احتیاج دارید، ناچارید که در رتبه‌های بالای نتایج جستجو باشید.
سئو تنها برای سازگاری با موتورهای جستجو نیست، بلکه یک سئوی خوب موجب درمان تجربه کاربری و استعمال اغلب یک وب‌سایت می‌شود.
سئو برای دیده شدن وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی مفید است. کم و بیش به سه میلیارد تن از ملت جهان دست کم در یگانه از شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. محتوای شما اگر در نتایج جستجو جایگاه مناسبی داشته باشد و کاربر آن را برگزیدن کند، به‌احتمال بسیار در گرد از شبکه‌های اجتماعی همانند فیس‌بوک و توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود و این اشتراک به معنای یک لینک مفید برای درمان رتبه وب‌سایت شماست.
سئو ماندگاری زیاد بالاتری نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دارد.
هزینه‌ای که برای سئو می‌شود،‌ چندین مساوی بازگشت سرمایه به دنبال خواهد داشت





:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: