نوشته شده توسط : ساحل

گاهی اوقات بچه ها با حالت درازکش جلوی تلویزیون تکالیف روزانه شان را اتمام می دهند یا از پیشخوان و میز ناهارخوری یا میزغذاخوری طباخ خانه کاربرد می کنند الی در جمع خانوادگی اغلب حضور داشته باشند. این قضیه تمرکزشان را مختصر می کند و به علت وضعیت نامناسبی که بدن شان دارد، در طویل مدت مبتلا گزند های جبران ناپذیر می شوند.

داشتن یک میز تحریر جدید که سلیقه بچه ها در آن اعمال شده باشد، می تواند نقش مهمی در پشت میز نشستن برعهده داشته باشد ولی نباید از ساحل استانداردهای یک میز تحریر پسندیده به سادگی گذشت. دکتر کارآزموده طب فیزیکی و توانبخشی می گوید با آغاز سنه تحصیلی بهتر است والدین موعد و مکان پسندیده و ثابتی را برای آموزه خواندن بچه ها در نظر بگیرند.

 

چه جنس برای میز تحریر پسندیده است؟
میز تحریر چوبی: میز های چوبی یا با روکش چوب بهترین برگزیدن برای میزهای پیشه هستند، این میزها با کمترین امکان سر خوردن کتاب ها و مقاومت بالای آن ها مورد استقبال کثرت قرار گرفته اند.

میز تحریر لمینت یا ام دی اف: سطح پلاستیکی ای که در یک هسته چوبی پیمان دارد، لمینت مقرون به صرفه، با دوام و همینگونه مقاومت آن بیش از حتی چوب ناب-سره یا روکش چوبی است. لمینت حائز آرایه ها و گویه های رنگی وسیعی ای و در ضمن الگوهایی با طرح انواع چوب است. یک لمینت با کیفیت با این که شدنی است دارای ضخامت کمی باشد اما در مقابل خفقان بالا بردباری و استقامت زیادی دارد.

 

اندازه های استاندارد برای ساخت میز تحریر چگونه است؟
برای ساخت میز تحریر باید درازا میز را بین ۱۵۰ الی ۷۰ سانتیمتر در عقیده بگیرید. همچنین می‌توانید برای عمق صفحه میز عددی بین ۶۰ تا ۷۵ سانتیمتر را در نظر بگیرید ارتفاع میز از زمین بین ۷۷ لغایت ۷۳ سانتیمتر است و چنانچه احتیاج دارید از پایه و یا چرخ کاربرد کنید باید بلندی چرخ یا پای را به بلندی میز اضافه کنید ضخامت مناسب صفحه میز تحریر حداقل ۱۶ میلیمتر است و در چهره میل می‌توانید به صفحه را به‌صورت دوبله بسازید که ضخامت آن به ۳۲ میلیمتر افزایش پیدا می‌کند.

 

طول: ۱۵۰ -۷۰ سانتی متر

عرض: ۶۰ – ۷۵ سانتی متر

ارتفاع: ۷۷ – ۷۳ سانتی متر

 

متناسب با متراژ اتاق (راهنمای خرید میز تحریر)

میز تحریر را باید آنقدر در اطاق جابجا کنید الی بهترین زاویه برای راحتی کودک یا نوجوان تان را پیدا کنید. این میز باید در جای پسندیده قرار بگیرد لغایت نوری که به میز می تابد مایه ناراحتی چشم نزاکت آموز نشود. اگر متراژ اطاق حقیر است، چه بهتر که از زاویه ها و تقسیم های غیر قابل بهره‌گیری اتاق برای پیمان دادن میز کاربرد کنید؛ همانند میزهای متصل به کتابخانه که بیشتر متحرک هستند و برحسب دربایستن باز یا بسته می شوند. در اطاق های کبیر که دست تان باز است، می توانید به نمونه های کبیر تری هم فکر کنید.


ارتفاع ایده آل

اندازه میز تحریر با پروا به جثه هر فرد تعیین می شود؛ فلذا باید مدلی را جاسازی کنید که فرزندتان هنگاهی که پشت آن می نشیند؛ به شانه و دست هایش فشاری وارد نشود. میز و صندلی تحریر تاشو کودک یا نوجوان تان پسندیده است که وقتی پشت آن می نشیند، بدون اینکه به بدنش خفقان اضافی وارد شود، دست هایش روی میز قرار بگیرند؛ به صورتی که مچ و آرنج در راستا هم باشند و آرنج و بازو یک زاویه حدود 110 درجه ایجاد کند.

اگر بلندی میز تحریر انتخابی شما از این استاندارد کوتاه تر باشد، دست ها به سمت ذیل آویزان و در نتیجه سر و گردن کودک اذیت می شود. اگر هم از این حالت بلندتر باشد مایه می شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در طویل مدت مایه درد کتف و شانه می شود.

 

به قوس های ستون فقرات بی ‌توجه نباشید

صندلی و میز طوری باید تنظیم شوند كه اگر مانیتور روی میز است، به موازات چشم باشد نه پایین‌تر و نه بالاتر. کمان محدب گودی كمر را می‌پوشاند و کمان مقعر تحدب پشت را در بر می‌گیرد. صندلی بهتر است ارگونومیک باشد و قوس‌های ستون فقرات را در بر بگیرد ولی اگر پشتی صندلی هموار بود، برای پر كردن قوس می‌توان از بالشتک های مخصوص پشت صندلی استفاده كرد.

 

گردن بیش از 20 درجه خم نشود

ارتفاع پشتی صندلی باید كاملا كتف ها را بپوشاند و لغایت مهره هفتم گردن بیاید؛ پشتی صندلی باید دو کمان داشته باشد، یكی کمان مقعر و یكی محدب. زمانی كه فرد مطالعه می‌كند، بهتر است فاصله چشم لغایت روی كتاب به حدی باشد كه گردن بیش از 20 درجه خم نشود. اگر ناچار بودید این كار را بكنید باید سطح میز مطالعه را بالا بیاورید. در ضمن می‌توانید از رحل (نگه دارنده كتاب) یا یک سطح چوبی کاربرد كنید لغایت مجبور نباشید گردن را اغلب خم كنید.

 

ابعاد صندلی

نشیمن گاه صندلی باید 90 درصد درازا ران را بگیرد. اگر بیش از 90 درصد باشد به زانو فشار می آید و اگر کمتر باشد مایه دشواری ها عضلانی می شود. از نظر پهنا هم وابستگی به این دارد که فرد چقدر چاق یا لاغر است اما معمولا فرد به عرض 47، 48 سانتی متر برای نشیمنگاه بیچارگی دارد. طول40 سانتی متر هم مناسب است اما مفتوح هم این موارد مقاوم نیستند؛ مثلا این میز برای کسی که قدی بلند دارد و استخوان رانش بلند است، شدنی است اغلب و برای کسی که قدی کوتاه تر دارد، کمتر باشد.

میز تحریر بهتر است جدا از میز رایانه یا لپ تاپ باشد؛ البته عموما این رخداد نمی افتد. احد به علت اینکه فضای اتاق این فرمان را نمی دهد و دیگر اینکه به لحاظ اقتصادی، خانواده ها نمی توانند دو بار خرج کنند. در این چهره وقتی می خواهید از یک میز برای مطالعه و کامپیوتر استفاده کنید، سطح رویه میز باید بزرگ تر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

کت جادویی,تکنولوژی های نوین,فناوری نوین

 

کت جادویی!؛ به کمک این فناوری با تکان دادن آستین خود پرداخت وجه انجام دهید!
به جرات می‌توان گفت که هرچه فناوری پیشرفت بیشتری کند، انسان‌ها از قید و بند استفاده از دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف آزادتر خواهند شد. برای مثال امروزه با یک گوشی‌ هوشمند معمولی به راحتی می‌توانید ایمیل‌ها را بررسی کرده، سندهای آفیس را اجرا و مطالعه کنید و یا از محیط اطراف عکس‌های با کیفیتی بگیرید.


حالا از قرار معلوم یک‌‌بار دیگر تکنولوژی به کمک انسان‌ها آمده تا این بار فرآیند پرداخت پول را آسان‌تر کند. این کار با تعبیه نمودن یک چیپست در داخل آستین کت انجام می‌شود و فرد می‌تواند با تکان دادن آستین عمل پرداخت پول را از طریق کارت‌ اعتباری ویزا انجام دهد.


جالب اینکه، کت جادویی ما از لحاظ زیبایی با سایر کت‌ها هیچ تفاوتی ندارد و نمونه فعلی این کت جادویی از بهترین پشم گوسفند نژاد مرینوس استرالیایی دوخته شده است. در حال حاضر این شیوه پرداخت توسط موسسه مالی هریتیج (Heritage) استرالیا پشتیبانی می‌شود.


پس از اینکه فرد آستین کت خود را برای پرداخت وجه تکان داد، تراکنش‌های انجام شده، به راحتی از طریق موبایل قابل دسترسی خواهند بود. ۱۱ نمونه اولیه از این کت جادویی تا کنون به مشتریان فروخته شده و تعدادی دیگر نیز در یک حراجی آن‌لاین از طریق Ebay به فروش خواهد رسید. عواید حاصله از این فروش نیز قرار است به بنگا‌ه‌های خیریه هدیه گردد.

منبع:https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/cystitis3-bladder1-syndrome.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

عينكی برای كتاب خواندن نابينايان,عینک مخصوص نابینایان

عينكی برای كتاب خواندن نابينايان !
تیم دانشجویی دانشگاه بین‌المللی فلوریدا یک جفت عینک منحصربه فرد طراحی کرده‌ که می‌تواند زندگی نابینایان را دستخوش انقلاب کند.
سیستم جدید نابینایان را قادر می‌سازد در کتابخانه قدم بزنند، یک کتاب را بردارند و آن را بخوانند.

مفهوم Eyetalk این هفته یکی از مفاهیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی رقابت «رهگیری دانشگاه بین‌المللی فلوریدا در چالش طرح تجاری میامی هرالد» بود.
استفاده از این جفت عینک چشمی و اجزای سبک‌وزن آن به کاربران نابینا امکان دسترسی به ماده چاپ‌شده حین قدم‌زدن در یک مغازه یا کتابخانه را می‌دهد.
سیستم جدید که هنوز در مرحله طراحی است، قابل حمل بوده و می‌تواند بدون اتصال به اینترنت عمل کند.
نسخه‌های آتی Eyetalk بازار‌های جهانی را هدف قرار خواهند داد و به کاربران امکان شنیدن اطلاعات به یکی از چندین زبان موجود را می‌دهد.

منبع:https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/blind1-read-book.html



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مهندسان گجت جدیدی ارائه داده‌اند که به اندازه یک قهوه‌ساز است و می‌تواند غذاهای مختلف را ظرف 30 ثانیه پختن کند.
بخش‌های Genie در بر گیرنده همگی مواد طبیعی به صورت منجمد یا خشک‌شده هستند که مدت ماندگاری آن‌ها بین یک لغایت دو سنه است. غذاهای طبخ‌شده بدست این سیستم در تکه‌های 140 گرمی سرو می‌شوند.

 

آنالیز پیج اینستاگرام این گجت با به کارگیری برنامه نرم‌افزاری گوشی هوشمند عمل می‌کند که از راه این برنامه، Genie پرکار شده و آغاز به مخلوط‌کردن و وانگهی افزودن مایعات لازم به مواد غذایی از طریق لوله‌هایش می‌کند. سرنوشت عقب این گجت، غذای موردنظر کاربر را در دمای پسندیده می‌پزد و غذاهای درخواستی می‌توانند از هر نوع باشند.

 

سامانه Genie در پخت غذاها تنها از مواد طبیعی کاربرد می‌کند و هیچ نوع مواد نگهدارنده که ملت معمولا به غذایشان می‌افزایند، را به پیشه نمی‌برد. مهندسان در حال ارائه دستورالعمل‌های پخت جدید برای این دستگاه هستند و به ویژه در آینده، رژیم‌های غذایی خاصی مشابه غذاهای عاری از قند یا گلوتن توسط این ماشین طبخ خواهند شد.

 

در حالی که این گجت می‌تواند پخت‌و‌پز را در منزل راحت کند، کمپانی سازنده امیدوار است آن را آغاز در کمر بستن کافه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ قرار دهد. سازندگان امیدوارند با استفاده از Genie، پخش غذایی در سراسر جهان عادلانه‌تر شود و نیست کردن غذایی لغایت حد زیادی تفریق یابد.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یک فلاپی دیسک از آن سال ۱۹۸۸ با امضای استیو جابز در حراجی به بها ۸۴ هزار دلار فروخته شد. در این فلاپی دیسک ابزارهای سیستم مکینتاش نسخه ۶ هستی دارد.
به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، به نظر می رسد امضای استیو جابز حتی از ملاقات با او نیز گرانبهاتر است. یک فلاپی دیسک متعلق به سنه ۱۹۸۸ میلادی با امضای بنیادگزار اپل به قیمت ۸۴ هزار دلار در حراجی فروخته شد.

 

تازه ها تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, فلاپی دیسکی
این دیسک حاوی ابزارهای نرم افزاری سیستم مکینتاش (Macintosh System Tools Version ۶.۰ ) است و در اصل بها آن ۷۵۰۰ دلار برآورد زده می شد.

 

حراج فلاپی دیسک مذکور با بها هزار دلار پیش درآمد شد. در توضیح آن در وب سایت آمده است: فلاپی دیسک ابزارهای سیستم مکینتاش نسخه ۶ که پشت آن را «استیو جابز» امضا کرده است. این دیسک در چگونگی مناسبی پیمان دارد و اندکی جوهر روی آن دیده می شود.

 

تازه ها تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, فلاپی دیسکی
این در حالی است که استیو جابز علاقه ای به امضا کردن یادگاری نداشت و بیشتر اوقات درخواست کلکسیونرها برای امضا را رد می کرد.

 

البته ۴ روز پیش یک فرآورده سایر اپل نیز به حراج گذاشته شد. این محصول یک کامپیوتر اپل مکینتاش اصلی ( گرد از دو نسخه باقی مانده) بود که به قیمت ۱۵۰هزار و ۷۵ دلار فروخته شد.

منبع :https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11042380.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بسیار رخداد افتاده که شما عبارت "تبلیغات پیامکی" را شنیده و مباحث متفاوت آن را مطالعه کرده باشید. همانطور که میدانید مزایای استفاده از این طریق بسیار بسیار می باشد. اما به دنبال تمایلی که بعد از آشنایی با این گونه تبلیغات به وجود می آید، مساله "بازاریابی پیامکی" مطرح می شود. واقعاً مفهوم این عبارت چیست و چرا حائز اهمیت می باشد؟

بازاریابی پیامکی در درستی یک شیوه بازاریابی و بسیار شبیه بازاریابی ایمیلی است که به کسب و کارها دستور می دهد لغایت از راه نظام پیامکی به مشتریان خویش پیام های بازاریابی و یا پیام های عمومی به صورت متعدد ارسال کنند.
این پیام های بازاریابی می تواند به طریق های متفاوتی از قبیل پیامک تبلیغاتی ، تاسیس محصولات ، خطوط جدید ، فروش ، پیشنهادات و موارد دیگر ارسال شود.
در دنیای تجارت مدرن، گذرگاه های زیادی برای بازار و تبلیغ کسب و کارها وجود دارد. بازاریابی پیامکی یک مسیر سایر آن محسوب می شود. درحقیقت بازاریابی پیامکی، مسیر کاملا مدرنی برای برقراری وابستگی با مشتریان است.
در این دنیای نوین امروز که ملت می خواهند روبه جلو گام برداشته و به سرعت وابستگی پایدار کنند، آنها به تعقیب رهسپار هستند که برای آنها مناسب، سریع و راحت بوده و با شیوه زندگی آنها سازگار باشد. دقیقا به همین علت است که بازاریابی پیامکی از راه پنل اس ام اس در حال آماده در میان مشتریان و کسب و کارها زیاد محبوب است.

مزایای بازاریابی پیامکی
همه ما عاشق تلفن های همراهیم. آنها هرگز از طرف ما کنارگذاشته نمی شوند، اخیر ترین برادر ما یعنی تلفن همراهمان، دقیقا همه جا با ما است. آنها نه فقط زندگی روزمره ما را دربرگرفته اند، بلکه در بسیاری از موارد، ما را مدد می کنند.می نا گفت تلفنهای به اتفاق ما نقش چاقوهای ارتشی را در حیات ایفا می کنند، ما به وسیله آنها عکس می گیریم، آلارم ها را تنظیم می کنیم، حساب بانکی چک کنیم، انتقال وجه انجام می دهیم، موسیقی گوش می کنیم، کتاب می خوانیم و این لیست می تواند پیوسته یابد.

سرعت به کارگیری این بازاریابی مایه می شود برای بسیاری از شرایط که در آن دسترسی سریع به پیام شما اهمیت دارد، پیامک در صدر جدول گزینش هایتان پیمان گیرد.
این بازاریابی زیاد منعطف می باشد. در به پیشه گیری پیامک برای بستگی با مخاطبین خود، شما توانا هستید آن ها را دسته بندی نمایید و با قصد مشخصی به هر تقسیم پیامی را ارسال کنید. همین فرمایش سبب می شود که بازخورد پیامک ها و تبلیغات شما افزایش پیدا کند و پیام شما در برگزیدن افرادی قرار گیرد که به آن دربایستن دارند.
مخاطبین و مشتریان شما می توانند در لحظه وارد لیست پیامکی شما شوند و یا از آن بیرون شوند. این امر زیاد ساده است و فقط در یک مرحله رخداد خواهد افتاد، پس افرادی که در فهرست پیامکی شما قرار دارند و متعلق به بیرون نمی شوند، با تمایل خویش پیامک های شما را اخذ می کنند.

در ادامه برخی از مزایای بازاریابی پیامکی را بررسی می کنیم.
بازار پهنه و هدفمند پیامک
بازار کلی اس ام اس دربرگیرنده افراد مختلف در رده های سنی و علایق گوناگون است که هر کدام به روش های مختلف با پیامک های موبایل خویش در پیوستگی و هر روز آن ها را چک می کنند. برای هدفمند شدن و کارایی گذاری بیشتر بازاریابی پیامکی، نیازی نیست به تمامی کسان این بازار بزرگ پیامک ارسال کنید. با پروا به نوع کسب و کارتان می توانید تا جایی که امکان دارد حقیر تر نمایید لغایت افرادی که دقیقا دربایستن مند فرآورده شما هستند را منظور بگیرید و با راسال اس ام اس آن ها به سمت برند و سوداگری خود بکشانید.
همخوانی بازاریابی پیامکی با سایر شیوه های بازاریابی

بازاریابی پیامکی می تواند در ساحل سایر تبلیغات نیز استفاده شود و نیازی نیست تنها به تنهایی متعلق به بهره‌گیری شود. تبلیغات از طریق اس ام اس نه فقط مشکلی برای سایر شیوه های تبلیغاتی برپایی نمی کند، بلکه می تواند برای کارساز تر شدن سایر روش های تبلیغاتی نیز استفاده شود. مثلا برای درمان ایمیل مارکتینگ می توان اس ام اس های چک کردن ایمیل را برای یاد آوری مشتریان ارسال کنید یا لینک شبکه های اجتماعی و سایت خود را در پیامک ارسال کنید و باعث افزایش بازدید در کمپین های دیجیتال مارکتینگ شوید.
انعطاف پذیری بازاریابی پیامکی

از خاصیت های بسیار جالب استفاد از بازاریابی پیامکی انطغاف پذیر بودن و قابلیت ایجاد تنوع در پیامک های ارسالی است. نیازی نیست که حتما از متن های تبلیغاتی کلیشه ایی و خسته کننده بهره‌گیری کنید. می توانید در یک متن کوتاهی مایه تاثیر گذاری مخاطب خویش و پیامد آن ها شوید. انواع کسب و کار ها در هر زمینه ایی که باشند می توانند متن های متناسب با سلیقه مشتریان خویش طراحی و ارسال کنند.

بر این پای بست، است که بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ به عنوان بهترین مسیر برای برقراری پیوستگی تند و راحت شناخته می شود. برای فهم تاثیرات پیامک انبوه در بازاریابی، مقاله اصول موفقیت در بازاریابی پیامکی را مطالعه کنید.

چه کسانی در چه زمانی و چرا باید از پیامک انبوه استفاده کنند؟

بازاریابی پیامکی شیوه ای مثبت برای کسب و کارها

بازاریابی پیامکی برای کسب و کارها و مشاغل نیز طریق ای بسیار راحت، سریع و راحت است.
ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی صاحبان مشاغل می توانند پیام های متنی طولانی را تنها با یک کلیک
ارسال کنند.آنها می توانند لینک های داخلی پیامک ها را تعقیب کرده و حتی این پیامک ها را لغو کنند.

مقاله مزایای پیامک انبوه در این گویه می توند توضیحات کامل تری به شما ارائه کند.


توجه داشته باشید که بر اساس آمارگرفتن منتشر شده :

98 درصد از پیامک های ارسالی شما خوانده می شود.
95 درصد ازپیامک فقط ظرف 3 دقیقه بعد از ارسال خوانده می شود.
این بدان معنی است که کسب و کا ها بازاریابی پیامکی را اخ دارند، زیرا این شوه بازاریابی
واقعا می تواند تضمین کند که پیام های آنها خوانده می شود!!!!
بازاریابی پیامکی

کدام مشاغل از بازاریابی پیامکی بهره‌گیری می کنند؟
بسیاری از مشاغل و کسب و کارها یا از راه API یا از راه وب مستر از بازاریابی پیامکی کاربرد می کنند .

این طریق بازاریابی برای موارد پایین استعمال دارد :
معرفی محصول یا سرویس جدید
فروش یا پیشنهادات
اطلاع رسانی
یاداوری تحویل کالا
یادآوری روزهای مهم و خاص
اخبار مهم
خدمات مشتریان
پیغام های تاییدیه

اساسا بازاریابی پیامکی برای هرزمینه و تکاپو شغلی می تواند مفید باشد..!
بطور خلاصه می تاب گفت:
بازاریابی پیامکی به گردآور کار و جنبش هایی گفته می شود که توسط آن شما به جذب مشتری برای اس ام اس های تبلیغاتی خویش می پردازید. با چنین تعریفی شما به راحتی می توانید پی به اهمیت آن ببرید. وانگهی با یک بازاریابی صحیح بدست پیامک تبلیغاتی شما می توانید افرادی را بیابید که به اخذ تبلیغات شما تمایل دارند. بنابراین استراتژی تبلیغاتی شما نیز بهینه سازی خواهد شد.
هر صنعت و سازمانی می تواند طریق منحصر به فردی برای این نوع از بازاریابی داشته باشد.

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی پیامکی

پیشنهادات جنباننده به مشتریان خود دهید:
برای اینکه بتوانید مشتریان اکثریت را به خود جذب کنید لازم است پیشنهادات وسوسه انگیز را برایشان مطرح کنید. به عنوان مثال تخفیف، آزمایش رایگان، ارائه سرویس های هزینه ای به چهره مجانی از طریق خرید پیامکی و ...

فراموش نکنید متن ارسالی شما باید فریبنده و اختیاری باشد نه اجباری.

محتوای پیامک ارسالی خویش را بی همتا کنید:
تنها دروازه ارتباطی شما با مشتریانتان چند خط و کلمه خواهد بود بعد لازم است بر تک تک کلمات متمرکز شوید و چگونگی وابستگی آن چند واژه را با کسب و کار و فرآورده خویش به واقعیت و با دقت تعیین نمایید.

به علایق شخصی مشتریان خود اهمیت دهید:
در هر زمانی و در هر مکانی با هر تجارتی در عقیده دریافت سلایق شخصی کاربران و مشتریان به منظور بزرگداشت و پروا به آنان از طرف فروشندگان زیاد اهمیت داشته است بعد یادتان باشد مشتریان و سلایق شان را فراموش نکنید احتمالاً آنها منتظر شادباش- شاباش زایش و یا تبریک جشن ها و مناسبت های خاص از طرف شما هستند.

هر پیامکی را برای هر مشترکی نفرستید:
مشتریان گرفتن کننده پیامک در لحظه، پیامک را حذف می کنند اگر هیچ ارتباطی به شرایط سنی یا فردی و یا موقعیتی آن ها نداشته باشد. اگر بتوانید درست در لحظه خرید و یا نیاز مشتری فرآورده خویش را ارائه کنید برنده خواهید بود!

سعی کنید گذرگاه برگزیدن رقبا را برای مشتریانتان ببندید:
دقیقا خویش را جای اخذ کنندگان پیامک تان بگذارید و از خودتان بپرسید چرا کسان باید از شما خرید کنند و یا چه تفاوتی بین کالا یا خدمات شما با باقی رقبایتان است. یادتان باشد کیفیت شناسایی فرآورده و خدماتتان در دستان شماست پس به بهترین نحو آن را ارائه و معرفی کنید.
بازاریابی پیامکی هدفمند

کوتاه و متمرکز باشید

متن پیام شما می بایست کوتاه و متمرکز باشد. در بازاریابی موبایل فرصتی برای اشتباه ندارید. مخاطبان ویژه و باره عقیده خویش را بشناسید و مستقیماً با آنها گفتگو کنید. از ذکر جزئیات غیرضروری امتناع کنید و به سادگی برای مخاطبانتان توضیح بدهید.
از بازارگرمی، زبان عامیانه و اختصارنویسی اجتناب کنید

اگر متن پیام شما پسندیده نباشد، مصرف کننده و خواننده پیام شما بدون لحظه ای تامل آن را پاک می کند. بسیار مهم است که شما از چرب زبانی و تبلیغات بیش از بی گمان دوری کنید. این موضوع شامل بازاریابی پر زرق و برق همچون پیشنهادا عجب انگیز، زبان عامیانه و متون و جملات بسیار چکیده می باشد که کل اینها فهم نادرستی از برندشما در مشتری ایجاد می کند و به شما آسیب می رساند.
چیزی باارزش ِ آنی و لحظه ای ارائه کنید

هیچ کس نمی خواهد پیام های تبلیغاتی دریافت کند مگر آنکه پیام خدمت یا محصول ارزشمندی به او ارائه کند. زیرا پیام رسانی طریق ای لحظه ای است. می بایست پیام ها را در زمان خودش ارسال شوند. مثلاً زمانی که می خواهید اطلاعاتی درباره فروش یا فرآورده جدید ارائه کنید، پیام شما می بایست هوده و برتری خرید و گرفتن خدمات و محصولات را برای مشتری در آن لحظه شرح دهد.
خود را معرفی کنید. هویت خویش را به آن ها بگوئید.
آیا بیشتر رخ دیتا است که پیامی گرفتن کنید که نام شرکت یا آن برند برایتان مجهول الهویه باشد؟

شما اغلب پیامی را می خوانید که شماره فرستنده را نمی شناسید و یا متن آن برایتان مبهم است و اغلب آن ها را به راحتی منزه می کنید. اصولاً پیام های ناشناس را سریع منزه می کنید.

این که پیام شما به روشنی خودتان، کسب و کارتان و خدمات و محصولات خویش را معرفی کنید از ضروریات است . با این شغل شما از منزه شدن سریع پیامتان جلوگیری کرده اید.

با پیام خویش دریافتن ویژه و اخص بودن را در مشتری ایجاد کنید.
صندوق پیام های مخاطبانتان را با هر چیز پر نکنید. مصرف کنندگان شما به راحتی می توانند آگاهی ها مرتبط با پیشنهادات، محصولات و خدمات سوداگری شما را از وب سایتتان و یا تبلیغات خیابانی دریافت کنند. با ارسال پیام های اخص ، این حس را در آنها برپایی کنید که خاص هستند و برای تبلیغات ممتاز گلچین شده اند. وگرنه ، آنها گرایش زیادی به گرفتن پیام از سوی شما نخواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آیا در یك خانه كوچك با اتاق‌های كوچك حیات می‌كنید؟ اصلا نگران چیدمان منزل و طراحی چنین فضایی نباشید؛ این كار آن‌قدرها هم كه فكر می‌كنید سخت و دشوار نیست و می‌توان با انجام كارهایی ساده به چیدمان جذاب و كابردی در یك فضای كوچك رسید. این پنج اطاق كوچك بسیار قشنگ طراحی شده‌اند. ما در این مطلب می‌خواهیم این پنج اتاق و ویژگی‌های طراحی آن‌ها را به شما معرفی كنیم لغایت شما هم بتوانید از این ایده‌ها در طراحی پیرامون كوچك زندگی خود استفاده كنید.

 

دکوراسیون منزل های کوچک, چیدمان خانه های کوچک

 

1. دیوارهایی به رنگ سیاه

استفاده از رنگ‌های صریح و ملایم را فراموش كنید. اگرچه این نكته درست است كه استفاده از رنگ‌های صریح مایه بزرگ‌تر شدن فضا می‌شوند، ولی رنگ‌های ویس و تماشایی حیات (و فضاهای كوچك) را جذاب‌تر و خاص‌تر می‌كنند. از كجا مطمئن شویم كه طراحی اطاق ما با رنگ سیاه به احسان انجام می‌شود؟ برای این كار از تعداد زیادی تابلوی هنری رنگی در فضای خود کاربرد كنید لغایت با رنگ‌های طایفه موجود در اطاق كنتراست ایجاد كنند. آیا برای داشتن یك اطاق زیبا و جذاب حتما باید از رنگ‌های ویس بهره‌گیری كرد؟ خیر. اما كسانی كه این بخت را داشته‌اند كه بتوانند از رنگ‌های ویس در طراحی فضای كوچك خود کاربرد كنند به ندرت از این كار اظهار ندامت كرده‌اند.

 

دکوراسیون منزل های کوچک, چیدمان منزل های کوچک

 

2. به کارگیری مبلمان با ابعاد بزرگ

این سوژه درست است كه به کارگیری مبلمان با ابعاد كوچك مایه می‌شود تا یك اتاق حائز تناسب درستی باشد و بی‌نظم و شلوغ به عقیده نرسد. ولی گاهی، به کارگیری یك مبلمان با ابعاد بزرگ (مانند یك كاناپه چندبخشی) مایه می‌شود یك فضای كوچك دنج شود و حس و حالی جذاب و خوشایند پیدا كند. در اتاقی كه در عكس بالا نگریستن می‌كنید، یك كاناپه چندبخشی فضای زیادی از اطاق تلویزیون را اشغال كرده است، حتی تا قسمتی از پنجره پیش رفته است. ولی سایر قسمت‌های این اتاق حائز مبلمان زیادی نیستند و به همین دلیل حس و حال كلی این اطاق بسیار دنج و چشم‌گیر شده است. وقتی این اتاق را می‌بینید برادر دارید بر روی كاناپه لم بدهید و در پایین نور طبیعی مدت زیادی را صرف تماشای تلویزیون بكنید.

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان منزل های کوچک

 

3. به کارگیری شمار زیادی عناصر طراحی برای رسیدن به جلوه‌ای غنی و كامل

این ایده در اتاق خوابی كه در عكس بالا می‌بینید به طور كامل اجرا شده است. تنها به این انگیزه كه مساحت فضای اتاق خواب شما كوچك است، نباید به این انگاشت برسید كه نمی‌توانید از عناصر تزئینی زیبا و ویژه کاربرد كنید و فضای خویش را با تعداد زیادی وسیله تزئینی پر كنید. یك تخته پشتی بزرگ و قشنگ تبدیل به نقطه كانونی این اتاق خواب شده است و آباژورهایی كه در كنار تخت‌خواب پیمان گرفته‌اند نه تنها به مکان زیبایی داده‌اند بلكه بسیار كاربردی هم هستند. نكته‌ای كه در این اتاق خواب به چشم می‌خورد و باعث جذابیت بیشتر آن شده است، استفاده از پالت رنگی ملایم و ایجاد تقارن بصری است. این كار مایه ایجاد حس و حالی ترازمند در مکان شده و اطاق خواب را از نظر بصری جذاب‌تر كرده است.

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان منزل های کوچک

 

میز تحریر تاشو قابل تنظیم, چیدمان خانه های کوچک

 

4. از وسایل دوكاره یا چندكاره در یك فضای كوچك کاربرد كنید

طبیعی است كه اتاق‌های كوچك معمولا در خانه‌های كوچك قرار دارند و به همین علت برخی مواقع یك اتاق بیش از یك كاربرد برای اعضای خانه دارد و متعلق به استفاده‌های مختلفی می‌شود. دو اطاق كوچكی كه در دو عكس بالا مشاهده می‌كنید همین چگونگی را دارند، اما طراحی آن‌ها آن‌قدر هوشمندانه انجام شده است كه این دو اتاق وظایف مختلفی كه بر دوش آن‌ها گذاشته شده است را به احسان سپریدن می‌دهند. در اتاق خواب اول، فرورفتگی تو حصار یك میز تحریر كوچك و یك صندلی را در خویش جای داده است (توجه كنید كه چگونه این اتاق خواب با اطاق تلویزیون باره دوم كه دارای یك كاناپه بزرگ بود كنتراست دارد). در اتاق دوم، اریکه خواب تاشو است و تو فرورفتگی حصار می‌رود و یك میز غذاخوری كوچك به فضا اضافه می‌شود. اطاق دوم هم اتاق خواب است و هم اطاق غذاخوری.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این مطلب چند ایده برای تزئین پنجره ها برایتان نوشته ایم. برای پوشاندن پنجره ها همش نیاز نیست از پرده بهره‌گیری کنید. گزینه های دیگری هم برای این امر وجود دارند. از دسته می تاب به موارد پایین اشاره کرد.

 

البته کماکان پرده هم در میانی آنها هست ولی پیشنهاد ما استفاده از طرح یا جنس های متفاوت است.

1. پرده
یکی از ساده ترین و رایج ترین مدل های پوشاندن پنجره ها استفاده از پرده است. ولی پرده ها را نیاز نیست زیاد پیچیده و مدل‌دار برگزیدن کنید. البته گونه پرده دقیقا با گونه چیدمان اطاق رابطه مستقیم دارد. مثلا در منزل هایی که مبلمان و دکوراسیون کاملا رسمی است، نمی تاب از پرده های ساده کاربرد کرد. ولی در اطاق نشیمن یک اتاق ساده، می توانید از پرده هایی که با رنگ و طرح وسایل خانه تناسب دارند، بهره‌گیری کنید. به طور مثال، در این خانه قالی، مبلمان و پرده ها همه ترکیبی از آبی، سورمه ای و سفید هستند و هر کدام نقش و طرح مخصوص خویش را دارند. برای اینکه پرده ها نیز در این همه طرح و شکل دیده شوند، طراح از یک طرح و رنگ بزرگ و بولد برای پرده استفاده کرده است.

 

تزیین پنجره بدون پرده, روش تزیین پرده


2. پرده های داخلی
در این اتاق همان طور که می بینید برای پنجره های کوچک نیز پرده های پارچه ای در عقیده گرفته شده اند. این پرده ها بسیار ساده چین‌دار و به اندازه قاب پنجره دوخته شده اند و با میله باریکی روی شیشه شغل گذاشته شده اند. اصولا این مدل پرده را در پنجره های حقیر آشپزخانه می طاقت دید.


تزیین پنجره بدون پرده, روش تزیین پرده


3. توری های فلزی زیبا
برای اینکه دیدن خارج به داخل خانه را بگیرید و در ضمن، موجب زیبایی پنجره نیز بشوید، می توانید از توری های فلزی که طرح های زیاد زیبایی هم دارند، بهره‌گیری کنید.

 

تزیین پنجره بدون پرده, نحوه تزیین پرده


4. شیشه های مات و رنگی
در طراحی پنجره های منزل می توانید برای اینکه از بیرون رویت نداشته باشد از شیشه های مات و طرح‌دار و حتی انواع رنگی کاربرد کنید. همانگونه که در خانه های سنتی گواه هستیم، می توان از شیشه های رنگی برای زیباسازی پنجره ها بهره گرفت. البته به چهره کهنه و رنگ های زیاد سریع و عمیق. با سهم از سبک ها و رنگ های مدرن می توانید به احسان پنجره های منزل را زینت ببخشید.


تزیین پنجره بدون پرده, نحوه تزیین پرده


5. کرکره
منظورمان آن کرکره های سبز و باستانی نیست. البته آنها نیز در حال حاضر به‌روزرسانی شده اند و در طرح و رنگ های گوناگون و زیبا موجود هستند. اما در اینجا منظورمان پنجره‌پوش های پارچه ای با بافت طرح‌دار و قشنگ است که خویش پارچه طراحی‌اش قاب‌بندی شده است. همانگونه که در عکس می بینید این کرکره ها زیبایی نکویی به محیط‌ می بخشند و به طور کامل نیز می توانند دید بیرون را بگیرند.

 

میز تحریر تاشو تیبل میت


6. تابلو روی پنجره
این گزینه چه بسا کمی موجب شگفتی شما شود. ولی در خانه هایی که شیشه های سراسری دارند و بیشتر در اداره ها و سازمان ها که به این سبک، معماری می شوند، می توانید از تابلوهای نقاشی بزرگ بر روی پنجره ها سهم بگیرید.


تزیین پنجره بدون پرده, نحوه تزیین پرده


7. پنجره کرکره ای
یکی از ایده های زیاد جالب برای پنجره های خانه، استفاده از شیشه های کرکره ای و تاشو است. پنجره هایی که همچون آکاردئون قابلیت لغایت شدن دارند و در ضمن، خودشان نیز فرم کرکره ای دارند.


تزیین پنجره بدون پرده, شیوه تزیین پرده


8. پرده حریر
پارچه های موهر و حریر بسیار لطیف و نازک هستند. در رنگ ها و طرح های متنوعی نیز می توان آنها را پیدا کرد. این پارچه ها گزینه های احسان برای پنجره هایی هستند که پنجره های قدی دارند. می توانید رنگ آنها را بر پای بست، رنگ مبلمان و کوسن ها انتخاب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فروشگاه خرده‌فروشی آنلاین فیلیپینی مشخصات و طراحی و قیمت ردمی ۹ شیائومی را به‌اشتراک گذاشت. این گوشی احتمالا ۵ تیر رسما شناسایی خواهد شد.


وب‌سایت فیلیپینی Lazada مشخصات، طراحی، قیمت و تصویری از گوشی ردمی ۹ شیائومی را فاش کرد. اطلاعات به‌اشتراک گذاشته‌شده نشانه می‌دهد چیدمان دوربین و طراحی پنل پشتی قدرتمندترین عضو خانواده‌ی ردمی ۹ مثل ردمی K30 و ردمی K30i خواهد بود. سری گوشی شیائومی ردمی ۹ پیمان است چهار عضو داشته باشد: ردمی 9A، ردمی 9C، ردمی 9C با NFC و ردمی 9 معمولی. هفته‌ی گذشته، مشخصات و بها سری ردمی ۹ شیائومی فاش شده بود. اطلاعات به‌اشتراک گذاشته‌شده ازطریق فروشگاه آنلاین فیلیپینی، اخبار پیشین را تأیید می‌کند.

باتوجه‌به اطلاعات منتشرشده، بعضی از مشخصات ردمی ۹ شیائومی عبارت است از: نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی FullHD+، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در بریدگی بالای نمایشگر، تراشه‌ی هلیو G80، سه یا چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی.

ردمی 9

مقاله‌های مرتبط:
شیائومی روی تولید پنل OLED سرمایه‌گذاری می‌کند
تاریخ شناسایی شیائومی می بند 5 اعلام شد
قدرتمندترین عضو خانواده‌ی ردمی ۹ در سه رنگ و با باتری ۵،۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی و حمایت از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی با توانایی اتصال به شارژر ازطریق پورت USB-C به بازار عرضه می‌شود. از دیگر مشخصات فاش‌شده‌ی این گوشی هوشمند در وب‌سایت فیلیپینی می‌توان به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی، AI Face Unlock ،IR Blaster، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری اشاره کرد.

قیمت نسخه‌ی مجهز به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۴۰ دلار (‌۱۲۵ یورو) و نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برابر با ۱۵۰ دلار (۱۳۵ یورو) اعلام شده است.

در عقیده داشته باشید نمایندگی رسمی شیائومی فیلیپین تا به حال خبر رسمی درباره‌ی مشخصات و قیمت ردمی ۹ منتشر نکرده است. تازه ها مربوط به ردمی ۹ به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا علاوه‌بر وب‌سایت خرده‌فروشی، در شبکه‌ی اجتماعی ویبو نیز تصاویری راستین از آن به‌اشتراک گذاشته شده است که طراحی پنل پشتی آن را به‌خوبی نشانه می‌دهد. باتوجه‌به تصاویر فاش‌شده، پنل پشتی ردمی ۹ به پنل پشتی ردمی K30 و ردمی نوت ۸ پرو شباهت دارد.

ردمی ۹

اگر تصاویر منتشرشده درستی داشته باشد، باید منتظر دستگاهی مجهز به دوربین سه‌گانه با چیدمان عمودی و حسگر اثرانگشت در ذیل دوربین‌ها و فلش LED در سمت راست آن‌ها باشیم. چیدمان دوربین‌ها و طراحی دایره‌ای‌شکل دور آن‌ها، شباهت زیادی به طراحی دوربین‌ گوشی‌های ردمی K30 و ردمی K30i دارد و چیدمان دوربین‌ها و حسگر اثرانگشت و پیکان LED طراحی ردمی نوت ۸ پرو را گوشزد می‌کند. در عکس فاش‌شده در ویبو، ردمی ۹ در دو رنگ سبز و بنفش پرتو داده شده است.

اگر به عکس‌های گرفته‌شده دقت کنید، متوجه می‌شوید درکنار دوربین یکتا از گوشی‌ها نوشته‌ای دیده می‌شود؛ در‌صورتی‌که در گوشی بنفش‌رنگ نوشته‌ای کنار دوربین وجود ندارد. همین تفاوت نشانه می‌‌دهد احتمالا این تصاویر به گوشی‌های واقعی متعلق نیستند و تنها تصاویری از ماکت‌های مختلفی ردمی ۹ در رنگ‌های متنوع هستند. باید منتظر بمانیم و ببینیم ردمی ۹ با چه طراحی و مشخصات و قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
شیائومی گوشی هوشمندی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری عرضه می‌کند
شیائومی روی فرآوری پنل OLED سرمایه‌گذاری می‌کند
تاریخ معرفی شیائومی می پاراگراف (لاتین) 5 اعلام شد
مشخصات و بها سری ردمی 9 شیائومی فاش شد
مقایسه سامسونگ گلکسی A30s با شیائومی Redmi Note 8 و هواوی Y9s

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/6/6/359303/xiaomi-redmi-9-redmi-k30/



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چگونه در عکاسی خیابانی بهترین بهره‌گیری را از نور پیرامون ببریم؟ عکاسی در خیابان فقط به شکار لحظه‌ی تعیین‌کننده اندک نیست. لایت‌اسکیپ‌‌ها را بیابید و با به کارگیری نور و سایه‌ها ترکیب‌بندی و نشانه ها نیمه‌تاریک خلق کنید. همچنین، کنتراست جستار را افزایش دهید و فضای منفی برپایی کنید و عکس‌هایی خلاقانه بگیرید.


اگر تا‌به‌حال عکاسی خیابانی را تجربه کرده‌اید یا این ژانر عکاسی را تعقیب می‌کنید، ممکن است قبل از خواندن این مطلب، به مطالبی که پیمان است درادامه بخوانید، اندیشه کرده باشید. عکاسی خیابانی به‌دلیل فرّاربودن لحظات تعیین‌کننده (Decisive Moments)، ژانری بسیار فرّار است.

بحث لحظه‌ی تعیین‌کننده از موعد هنری کارتیه‌برسون (Henri Cartier-Bersson) و حتی پیش‌از‌آن، مطرح بوده است. با هستی اینکه شکار لحظه‌ی تعیین‌کننده در عکاسی خیابانی می‌‏تواند زیاد رضایت‌بخش باشد، گاهی‌ اوقات، تکیه فقط بر لحظه‌ی تعیین‌کننده کاملا غیرواقع‌بینانه است و قابلیت‌های خلاقانه هنری شما را اندک کند؛ زیرا در‌این‌صورت، تابع عاملی محیطی خواهید بود که هیچ کنترلی روی آن ندارید. عکاس خیابانی برای دریافت عکس‌های جذاب در وضعیت نوری مختلف، به تجهیزات و البته مهارت‌های بسیاری دربایستن دارد.

نورپردازی چه اهمیتی در عکاسی خیابانی دارد؟
یکی از اصول مهم عکاسی، تنظیم روشنایی است. منشأ نور می‌تواند محیطی باشد یا اینکه از منشأ بیگانه منتشر شود. نورپردازی در عکاسی خیابانی به دقت و ظرافت بسیاری نیازمند است و باورهای متنوعی درباره‌ی بهترین حالت روشنایی برای این نوع عکاسی وجود دارد. می‌توان گفت چیزی به‌عنوان بهترین حالت روشنایی برای عکاسی در خیابان هستی ندارد و عکاس خیابانی باید خودش را با روشنایی محیطی سازگار کند و عکس‌هایی جذاب بگیرد. درادامه با چندین مثال، به شما نشانه خواهیم داد چگونه می‌توانید از روشنایی محیطی در خیابان‌ها برای اخذ عکس‌هایی جالب کاربرد کنید.

درباره‌ی نورپردازی‌های مختلف در عکاسی خیابانی می‌توان کتاب نوشت؛ اما سوژه اصلی این نوشتار روشنایی شدید است؛ زیرا باورهای زیاد مختلفی درباره‌ی آن هستی دارد. در اینجا، داده‌های EXIF ارائه شده‌‏اند الی بتوانید درک کنید این عکس‏‌ها در دوربین چگونه ایجاد شده‌اند. نورپردازی هنگام عکاسی نیازمند تنظیماتی است که با تنظیمات گفته‌شده در این مقاله اندکی تفاوت دارند؛ اما نکاتی که درادامه به شما گفته خواهد شد، نقطه‌ی نخست مناسبی برای بهبود نورپردازی در عکاسی خیابانی خواهند بود. درواقع، این تکنیک‌ها کمک خواهند کرد حتی در غیاب لحظات تعیین‌کننده، یادبود ها هنری چشمگیری خلق کنید.

مقاله‌ی مرتبط:
چگونه در عکاسی خیابانی ماهر شویم؟

۱. با سایه‌ها اخ شوید
اولین نکته‌ای که درباره‌ی عکاسی در خیابان باید بیاموزید، کنارآمدن با سایه‌ها است؛ به‌ویژه در روشنایی شدید که شدنی است محدوده‌ی داینامیک در تصویر را گسترده‌تر و سایه‌ها را زیاد تاریک و هایلایت‌ها را زیاد روشن‌تر کند. چیزی به‌عنوان نوردهی دارای تعادل پسندیده هستی ندارد و بعضی از عکاسان حرفه‌ای در بیشتر مواقع، هایلایت‏‌ها را حفظ می‌کنند و بخش‌‏های تاریک تصویر را در سایه‌های دارای شدت‏ متنوع، از سایه‌ی ملایم تا سایه کاملا سیاه، پیمان می‌دهند.

دیگر برتری استجابت سایه‌ها، امکان به کارگیری دیافراگم بسته‌تر و سرعت بیشتر شاتر است: اولی سبب افزایش عمق میدان رویت (DoF) و دومی سبب شفاف‌تر‌شدن تصویر اجسام متحرک می‌شود. این دو امتیاز آزادی بیشتری به شما در خیابان می‌دهند.

۲. از سایه‌ها به‌عنوان عناصر ترکیب‌بندی استفاده و لایت‌‌اسکیپ‌ها‌ را در صحنه‌ معرفی کنید
جالب است سایه‌ها می‌تواند نوعی از عناصر ترکیب‌بندی را دراختیار شما بگذارد که بدون وجود سایه‌ها، در صحنه هستی ندارد. سایه‌ها شکل‌های هندسی و خطوطی ایجاد می‌کنند که می‌توان از آن‌ها به‌شکلی خلاقانه در ترکیب‌بندی عکس خیابانی عالی استفاده کرد. درواقع، هایلایت‌ها و سایه‌ها چیزی در صحنه می‌سازند که در عکاسی به آن جلوه‌ی نوری یا لایت‌اسکیپ (lightscape) گفته می‌شود.

می‌توان لایت‌اسکیپ را نوعی لنداسکیپ مجازی در عقیده گرفت که فرمان می‌دهد عکس‌ها را خلق کنید. لایت‌اسکیپ در مکانی اثناء صبح با لایت‌اسکیپ در همان فضا هنگام بعد‌از‌ظهر تفاوت دارد؛ بنابراین، فرصت‌های متنوعی دراختیار شما می‌گذارد. در خیابان‌ها، هایلایت‌ها و سایه‌های شدید بعضی از لایت‌اسکیپ‌ها را زیاد روشن می‌کنند؛ اما بعضی دیگر از لایت‌اسکیپ‌ها با اینکه با چشم غیرمسلح به‌‌وضوح دیده می‌شوند، با تنظیمات درست دوربین، وضوح اکثریت پیدا می‌کنند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود چشم خود را برای معرفی لایت‌اسکیپ‌ها تمرین دهید.

از سایه‌ها برای برپایی لایت‌اسکیپ و ترکیب‌بندی در عکاسی خیابانی استفاده کنید
در عکس زیر، سرنوشت فوقانی سایه در یک‌سوم بالایی قاب قرار گرفته و دوچرخه‌ای از وسط گنگی نما می‏‌شود. بعضی وقت‌ها، قراردادن بخشی از موضوع در سایه که در حال ظاهرشدن در نور است یا برعکس، ارتباطی بین سایه‌ها و هایلایت‌ها می‌سازد که حس گذر از گنگی به روشنایی یا وارونه را به نظاره گر القا می‌کند. برای مثال، اگر دوچرخه کاملا بیرون از سایه پیمان داشت، عکس این‌قدر قوی نمی‌بود. این عکس بدون این لایت‌اسکیپ فقط عکسی ساده از دوچرخه در جاده بود که هیچ حسی در نظاره گر برپایی نمی‌کرد.

در زیر، مثال دیگری را می‌بینید که در آن از شکل سایه و موقعیت پای عابر برای تکمیل همدیگر استفاده شده است. خلق چنین عکسی به صبر فراوان و برگزیدن جستار دارای تضاد نیازمند است.

لایت اسکیپ در عکاسی در خیابان

خلاصه اینکه لایت‌اسکیپ، صرفا ترکیبی از سایه‌ها و هایلایت‌ها نیست؛ بلکه ابزاری برای ترکیب‌بندی است که باید دقیقا همانند ترکیب‌بندی لنداسکیپ متعلق به کاربرد کنید.

۳. خلق اثری نیمه‌تاریک
گاهی اوقات، با استفاده از نور پیرامون و نورپردازی می‌توان اثری نیمه‌تاریک (low-key) خلق کرد که پس‌زمینه‌ی طایفه و نورپردازی انتخابی روی سوژه‌ها دارد. نورپردازی نیمه‌تاریک در عکاسی خیابانی زیاد اهمیت دارد؛ به‌ویژه اگر نمی‌خواهید پس‌زمینه‌ی عکس شلوغ باشد یا اینکه پس‌زمینه‌ی اصلی جالب نیست. برای خلق اثر نیمه‌تاریک، نور باید از یک سمت بتابد و سوژه‌ی شما را به‌صورت انتخابی صریح کند؛ درحالی‌که پس‌زمینه با استفاده از سرعت تند شاتر، کاملا در سایه پیمان می‌گیرد.

اثر نیمه-تاریک در یک عکس خیابانی

نگاه دوچرخه‌سوار به آن خانم لحظه‌ی جالبی خلق کرده است. در این صحنه، بیشترین میزان روشنایی از سمت چپ می‌تابد و مستقیما روی پس‌زمینه نمی‌افتد. این عکس با استفاده از سرعت تند شاتر گرفته شده و همان‌طورکه می‌بینید، سوژه‌ها در دو جهت مخالف از داخل پس‌زمینه‌ای غیرجذاب خارج آمده‌‏اند و کنتراست جالبی برپایی شده است.

اینکه به سایه در پس‌زمینه یا هر دسته دیگری از عکس احتیاج داشته باشید تا جزئیات را حفظ یا اینکه سایه‌ها را کاملا سیاه کنید، به صحنه و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. برای این کارها می‌توانید با به کارگیری تنظیم سرعت شاتر، پس‌زمینه را به‌میزان مناسبی تاریک کنید. بعضی عکاسان حرفه‌ای اثناء عکاسی در خیابان، جزئیات سایه‌‏ها را حفظ می‌کنند؛ زیرا این جزئیات ترنزیشنی بین درجه‌های مختلف تیرگی فراهم و با حفظ بعضی اطلاعات درزمینه‌ی فضای خیابان، اصالت ژانر عکاسی خیابانی را نیز حفظ می‏‌کنند.

۴. زوایای گوناگون را امتحان کنید
توجه کنید نشانه روشنایی وابستگی زیادی به زاویه‌ی قاب شما دارد؛ بنابراین، مراقب باشید قابی برگزیدن کنید که فرصت استفاده از روشنایی موجود را به شما بدهد. به‌جای مقصر دانستن روشنایی محیطی، باید وضعیت استفاده‌ی مؤثر متعلق به را یاد بگیریم. باید بتوانید از بامداد الی شب در خیابان عکاسی کنید؛ مگر اینکه خسته شوید و نتوانید شغل را پیوستگی دهید. این یعنی باید خود را با همه حالات روشنایی در خیابان سازگار کنید.

عکس زیر از مردی که مشغول کارکردن با گوشی‌اش است، هنگام ظهر و زمانی گرفته شده ‌که خورشید میان آسمان بوده است. باتوجه‌به نور موجود در محیط، عکاسی مستقیم از سوژه عکس جالبی برپایی نمی‌کرد. به‌جای این کار، عکاس این عکس را از منطقه‌ای سایه‌دار به‌صورتی گرفته است که دستان و گوشی به‌خوبی در روشنایی قرار گرفته‌اند و شیبی از شدت روشنایی از سمت چپ به سمت راست تصویر وجود دارد که عمق تصویر را افزایش داده است.

زاویه روشنایی در یک عکس خیابانی

نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که بعضی وقت‌ها بد نیست چهره موضوع را پنهان و روی کاری تأکید کرد که دارد سپریدن می‌دهد. این کار نقطه نظر جدیدی در عکس ایجاد می‌کند و رنگی انتزاعی به آن می‌بخشد و سبب برپایی کنجکاوی در ذهن بیننده می‌شود.

۵. سوژه‌های درون سایه‌ها
در نمونه قبلی، سوژه‌هایی را دیدیم که درون روشنایی قرار داشتند و درست همانند شخصیت‌های روی صحنه‌ی نمایش اهمیت پیدا کرده بودند که نورافکن روی آن‌ها می‌تابد‌. بعضی وقت‌‏ها، سوژه‌های شما کاملا پایین ساقه قرار می‌گیرند. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، انگیزه‌ی خویش را از دست ندید. قبل از هرچیزی به‌یاد داشته باشید شما در خیابان هستید؛ جایی‌که بسیاری از چیزها مهارکردنی نیستند؛ بنابراین، باید خودتان را با محیط سازگار کنید. در چنین مواقعی، کنتراست موجود در سوژه می‌تواند به خلق عکسی هیجان‌انگیز کمک کند. به‌یاد داشته باشید رنگ‌های روشن، حتی در سایه، روشنایی را بهتر از رنگ‌های تیره منعکس می‌کنند؛ پس، در نوردهی پسندیده می‌توانید آن‌ها را بهتر نما کنید.

در عکس زیر، عکاس باید بین نوردهی به‌صورتی‌که سایه‌ها را به‌اندازه‌ی کافی روشن یا نوردهی به‌صورتی‌که کنتراست را حفظ کند، یگانه را انتخاب می‌کرد. عکاس با این امید که سفید در ابهام نما خواهد شد و با بخش دیگر قاب از قطر به سایه و نور تطبیق خواهد داشت، حالت دوم را انتخاب کرده است. در این عکس نیز سیاه‌نکردن سایه‌ها سبب شده بیننده بتواند جزئیات صحنه‌ی واقعی را ببیند.

عکاسی از جستار در سایه

۶. برپایی فضای منفی
عکاسی فضای منفی در بسیاری از ژانرها، همانند عکاسی در خیابان استعمال دارد. بااین‌حال، شدنی است ایجاد فضای منفی در عکس‏‌هایی مشکل باشد که در خیابان گرفته می‌شوند. برپایی فضای منفی در عکسی که در خیابان می‌گیرید، سبب تمایز عکس شما از عکس‌های بسیار زیادی می‌شود که از خیابان‌های شلوغ و آشفته گرفته می‌شوند.

فضای منفی در عکاسی خیابانی با سایه

هنگام ایجاد فضای منفی حداقلی در عکاسی خیابانی، می‌توانید از وضعیت روشنایی کاربرد و با به‌کارگیری سایه‌ها، فضایی منفی در اطراف سوژه‌ی خود ایجاد کنید. دفعه‌ی بعدی که برای عکاسی به خیابان می‌روید، ما فوق لحظه‌ی تعیین‌کننده فکر کنید. از عکاسی در روشنایی شدید نترسید و تلاش کنید با به کارگیری روشنایی محیطی و بازی با آن، عکس‌هایی متفاوت خلق کنید.

هرچه اغلب در خیابان عکاسی کنید، بیشتر متوجه خواهید شد محدودیتی برای خلق عکس‌های هنری در خیابان هستی ندارد. درواقع، بعضی از عکاسان حرفه‌ای زیاد همنشین دارند وضعیت‏‌هایی تجربه کنند که بسیاری از عکاسان از عکاسی در آن‌ها اجتناب می‌کنند؛ زیرا این وضعیت‌ها سبب خاص‌شدن کارهای آن‌ها خواهند شد.

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/6/6/359145/creative-lightning-street-photography/



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

صندلی های تاشو زیاد آسان و سخیف هستند به همین علت است که پروا بیشتر افراد را به سمت خود جلب کرده اند وانگهی این طرح های صندلی به راحتی لغایت می شوند از این رو فضای کمتری را اشغال می کنند. در مطالب قبلی مدل میز ناهار خوری تاشو و مدل صندلی کامپیوتر و مدل صندلی اپن را مشاهده کردید در پیوستگی تصاویری از گونه ها طرح های صندلی تاشو با طراحی کاربردی و شیک را مشاهده خواهید کرد.
صندلی های تاشو بسیار کاربردی اند، فرقی نمی کند منزل تان بزرگ باشد یا کوچک، کل طراحان درونی توصیه می کنند از صندلی تاشو چوبی یا فلزی در خانه خویش استفاده کنید. این صندلی ها در اطاق های کوچک کاربردی چندگانه خواهند داشت که برخی مواقع اوقات گره از مشکلات ما مفتوح می کند. ولی اگر برای خرید صندلی های تاشو به بازار بروید شایستن اینکه با مدل های معمولی و مرسم مقابل شوید خیلی بسیار است، چنین مدل هایی اگر چه بد نیستند ولی در دکوراسیون منزل چندان تظاهر نخواهند کرد. در این پست مدل هایی را شناسایی خواهم کرد که علاوه بر طراحی زیبا، زیاد کاربردی بوده و به زیبایی با دکوراسیون خانه های شیک و معاصر ست می شوند.

گاهی برای تغییر در دکوراسیون منزل باید دست به تغییرات بنیادی زد و بسیاری از طرح ها را از نخست ساخت ولی گاهی می توان با استفاده از وسایل زیاد قشنگ و کاربردی مانند همین صندلی تاشو چوبی دکوراسیون خانه را به نکویی دگرگون کرد، خرج آن نیز زیاد مقرون به صرفه تر از دگرگونی ها بنیادی در دکوراسیون منزل خواهد بود. تنوع در طرح و رنگ، گوناگونی در اندازه و ابعاد، استفاده از متریال متنوع چوبی و البته فلزی در آن و دهها مزیت دیگر را می تاب اسم برد که در این طور صندلی های چوبی تاشو و وانگهی صندلی فلزی تاشو هستی داشته و همین مزایا سبب محبوبیت و بهره‌گیری فراوان آنها شده است.
طرح های صندلی تاشو
از صندلی تاشو اپن می توانید در تقدیر های مختلف منزل نظیر اطاق خواب و آشپزخانه و ایوان و … استفاده نمایید همچنین این طرح های صندلی به علت اینکه به صورت تاشو طراحی شده اند برای کاربرد در سفرها و فضا های اداری می توانند انتخابی مناسب و آرمانی باشند.
در اثناء برگزیدن صندلی تاشو بهتر است به طرح و جنس پایه های آن پروا کنید وانگهی باید پایه های صندلی را مورد بررسی پیمان دهید لغایت در زاویه ای پسندیده مفتوح و بسته شود.
اغلب صندلی های تاشو در گوشه های ۹۰ الی ۱۲۰ درجه قابلیت مفتوح و بسته شدن را دارند و بعضی سایر نیز به صورت طراحی شده اند که لغایت زوایای اکثریت قابل باز شدن می باشند.
صندلی های تاشو در طرح ها و ابعاد مختلفی طراحی می شوند و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی تان طرح و رنگ و سایز آن ها را گزینش نمایید.
ابتدا با چند مدل صندلی ساده الهام گرفته شده از طرح های کلاسیک صندلی تاشو شروع می کنیم. شکل نخست طراحی خیلی ساده ای دارد، در راستی نخستینگی اصلی این صندلی وزن زیر و لغایت شدن راحت آن است. کفی و پشتی صندلی از جنس چوب طبیعی ساخته شده و فریم بدنه از جنس آلومینیوم است. شکل دوم یک صندلی تاشو چوبی زیاد باکیفیت از محصولات کمپانی ایکیا است که نیازی به شناسایی ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()