نوشته شده توسط : ساحل

اخیرا پهپادها استفاده‌های گوناگونی پیدا کرده‌اند، حتی بعضی از آن‌ها تورهایی را پرتاب می‌کنند تا هدف خود را زمین‌گیر کنند یا بعضی از آن‌ها به صورت عمودی روی دیوارها فرود می‌آیند. اما هیچ کدام از این‌ها به پای پهپاد جدید شرکت ترکیه‌ای Asisguard نمی‌رسد. پهپاد سونگار مسلسلی را حمل می‌کند که می‌تواند هدف خود را تیرباران کند.

برخلاف دیگر پهپادها، پهپاد سونگار (Songar) از ۸ ملخ استفاده می‌کند تا پرواز کند. علاوه بر این، مسلسلی با ۲۰۰ خشاب نیز به این پهپاد متصل شده است که می‌تواند از فواصل ۲۰۰ متری، هدفی به ابعاد ۱۵ سانتی‌متری را منهدم کند.

تمام این‌ها را که کنار بگذاریم، یکی از سخت‌ترین چالش‌های خلبانی هر پهپادی، کنترل آن در هواست. برای همین دلیل است که عکاسانی که از پهپاد استفاده می‌کند، معمولا استعداد بالایی در خلبانی این پهپادها دارند. حال تصور کنید که علاوه بر خلبانی پهپاد، باید شلیک هم بکنید. مشکلات بسیاری باعث می‌شود تا دقت این شلیک‌ها پایین بیاید. اما پهپاد سونگار برای این منظور از چند سیستم کمکی بهره می‌برد.

 

 

مهمترین مشکل مربوط به لگد زدن تفنگ (Recoil) می‌شود. پهپاد سونگار برای جلوگیری از این پدیده، مسلسل را به دو بازوی روباتیک متصل کرده و از یک سیستم لیزری فاصله‌سنج به همراه چند دوربین استفاده می‌کند. این سیستم پیشرفته به پهپاد کمک می‌کند تا فاصله، شدت و جهت وزش باد و زاویه را سنجیده و سپس اقدام به نابود کردن هدف خود کند.

همان طور که پیشتر گفتیم، دقت این پهپاد نیز بسیار بالا بوده و برای مثال می‌تواند یک انبه را از فاصله‌ای دو برابر یک زمین فوتبال بزند. همچنین کمپانی Asisguard گفته است با بروزرسانی‌ها نرم‌افزاری که در آینده برای پهپاد سونگار منتشر خواهد کرد، برد هدف‌گیری را دو برابر یا به عبارتی به ۴۰۰ متر می‌رساند. در صورت تحقق این امر، این پهپاد به یکی از ترسناک‌ترین پهپادهای جنگی تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این، کمپانی Asisguard اعلام کرد که پهپاد سونگار به زودی در اختیار ارتش ترکیه قرار خواهد گرفت و خلبان‌های این پهپاد باید تنها نشانه‌گیری را انجام دهند تا هدف خود را به سادگی نابود کنند.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/رونمایی-ارتش-ترکیه-از-پهپاد-سونگار-مجه/



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()