نوشته شده توسط : ساحل

شیوع ویروس کرونا، معیشت صاحبان مشاغل مختلف را تحت‌تأثیر قرار داده است. خدمات غذا و تاکسی‌های اینترنتی ازجمله مشاغلی بودند که در این زمان ضرر زیادی دیدند. برای جبران مشکلات اقتصادی در سطح جامعه و بهبود آن، دولت نیز دست به کار شده و با ابلاغ طرح خرید اعتباری اضطراری، سعی کرده از کسانی حمایت کند که بیش از بقیه دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند. براساس این طرح، دومیلیون تومان وام در قالب اعتبار خرید از همه‌ی مراکز خرید و فروشگاه‌های سراسر کشور به افراد واجد شرایط تخصیص می‎یابد.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی، در همین زمینه با ارسال نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیشنهاد داده با ارائه‌ی فهرست رانندگان واجد شرایط به وزارت تعاون که امرارمعاش آن‌ها بیشتر ازطریق این شرکت تأمین می‌شود، هر‌چه‌سریع‌تر اعتبار مذکور به رانندگان تپسی اختصاص داده شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی تپسی، منشی‌پور در نامه‌ی خود نوشته است:

بخش عمده‌ی حمل‌و‌نقل درون‌شهری با خودروهای شخصی برعهده‌ی تاکسی‌های آنلاین است و فقط تعداد رانندگان ثبت‌نام‌شده‌ی تپسی در تهران، از کل تعداد تاکسی‌های ایران بیشتر است. نظر به این واقعیت و درصورت شمول رانندگان محترم تاکسی‌های زرد در این طرح، تخصیص این اعتبار به رانندگان تپسی به طریق اولی حائز اهمیت می‌باشد.

درصورت موافقت دولت با این پیشنهاد، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هم می‌توانند علاوه‌بر رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها، از بسته حمایتی مزبور بهره‌مند شوند. هومن دمیرچی، مدیر عملیات تپسی، با اشاره به پیشنهاد تپسی، تعداد پنج‌هزار سفیر این شرکت را برای دریافت تسهیلات به بنیاد علوی معرفی کرده است. وی در توضیح بیشتر می‌گوید:

به‌منظور حمایت مالی از رانندگانی که به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا درآمدشان کاهش یافته است، با کمک بنیاد علوی، دومیلیون تومان وام به سفیران تپسی پرداخت می‌شود. علاوه‌بر‌این، تپسی به سفیرانی که به کووید 19 مبتلا شده‌اند و به‌دلیل بیماری امکان کار و فعالیت نداشته‌اند، وام پرداخت می‌کند.

به‌گفته‌ی دمیرچی، این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت ۲۴ ماهه به رانندگان فعال تپسی در سراسر کشور ازطریق بانک سینا پرداخت می‌شود. تپسی تلاش می‌کند میزان سهمیه‌ی بنزین تاکسی‌های اینترنتی را نیز افزایش دهد و در‌این‌زمینه نیز به دولت درخواست داده است. دمیرچی می‌گوید:

در‌حال‌حاضر به همت شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، قرار شده وسایل حمل‌ونقل اینترنتی که در بخش حمل‌ونقل کالا نیز فعالیت می‌کنند و روزانه حداقل ۲۰ مسیر پیمایشی برای جابه‌جایی کالا انجام می‌دهند، ۲۰ درصد سهمیه تشویقی به‌صورت اعتباری دریافت کنند. ما همچنان در حال مذاکره هستیم تا شرایط دریافت این سهمیه‌ی تشویقی در شرایط فعلی تسهیل شود. همچنین پیشنهاد داده‌ایم با‌توجه‌به شرایط فعلی درآمدی رانندگان، سهمیه بنزین هفت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به ۱۰ لیتر افزایش یابد.

 
 منبع: 


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اینستاگرام چیست ؟
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و فیلم میباشد.

اینستاگرام بدست کوین سیستروم ( Kevin Systrom ) و مایک کریگر ( Mike Krieger ) در سال ۲۰۱۰ برای سیستم عامل ios ساخته شد. ورژن اندرویدی آن دو سال پس در آپریل ۲۰۱۲ عرضه شد. نسخه تحت وب آن در نوامبر ۲۰۱۲ با امکانات کمتر در برگزیدن کاربران پیمان گرفت و سپس در ماه آپریل 2016 برای سیستم عامل ویندوز موبایل نسخه ای را عرضه شد.

 

 

این اپلیکیشن به کاربران اجازه میدهد که عکس و فیلم های خویش را به این سرویس آپلود کنند.آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تککاربران میتوانند این فایل ها را با فیلترهای متنوع اصلاح کرده و با تگ ها و اطلاعات مکانی آنها را تقسیم بندی نمایند. این عکس ها میتوانند به صورت عمومی و یا به چهره خصوصی برای برخی از کاربران به نمایش درآید. کاربران میتوانند با استفاده از هشتگ و موقعیت مکانی محتوای دیگر کاربران را جستجو کرده و عکس های دیگران را لایک کنند و با فالو کردن سایرین آنها را به تایم لاین خود اضافه کنند.

این سرویس به کاربران اجازه میداد که محتوای با فرمتی به اندازه یک در یک آپلود کنند ولی این محدودیت در سنه ۲۰۱۵ مختصر شد. همچنین این سرویس قابلیت پیام رسانی و پست کردن چندین عکس و فیلم در یک پست را اضافه کرد.

 

محبوبیت و میزان رشد
این اپلیکیشن پس از انتشار در سال ۲۰۱۰ خیلی تند محبوبیت فراوانی را در بین افراد پیدا کرد.

برای ادراک به شیوه رشد آن در بین کاربران به آمارگرفتن های توجه فرمایید : یک میلیون کاربر ثبت نامدار در پهنا دو ماه ، ده میلیون کاربر در یک سال ، ۸۰۰ میلیون کاربر فعال تا سپتامبر ۲۰۱۷ و یک میلیارد کاربر فعال در ژوئن 2018.

 

 

در آپریل ۲۰۱۲ فیسبوک این سرویس را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد.

تا اکتبر ۲۰۱۵ بیش از ۴۰ میلیارد عکس به این سرویس آپلود شده است.

با اینکه این سرویس توسط مخاطبان تحسین میشود ولی توسط خرده گیران به جهت ادعاهای سانسور و محتوای غیر اخلاقی که توسط کاربران آپلود شده است باره توبیخ واقع شده است.

 

 

 

تاریخچه اینستاگرام
اینستاگرام در سانفرانسیسکو زمانی که کوین و مایک روی پروژه عکاسی موبایل بوربن با امکانات وب تمرکز داشتند متولدشد و شروع به رشد کرد.

کلمه اینستاگرام از ترکیب دو واژه تلگرام و اینستنت کمرا ( instant camera ) یا دوربین فوری ساخته شده است.

در مارس ۲۰۱۵ کوین توانست ۵۰۰ هزار دلار سرمایه جذب کند. اولین عکس در جولای سنه ۲۰۱۰ بدست کوین به اینستاگرام آپلود شد و آن عکس سگی در مکزیک بود و در آن از فیلتر x-pro2 استفاده شده بود.

در اکتبر ۲۰۱۰ به صورت رسمی اپلیکیشن اینستاگرام در آپ استور رونمایی شد.

در فوریه ۲۰۱۱ اینستاگرام سرمایه گذاری ۷ میلیون دلاری را جذب کرد.

در آپریل ۲۰۱۲ اینستاگرام برای اندروید منتشر شد که در کمتر یک روز بیشتر از یک میلیون بار دانلود شد.

در مارس ۲۰۱۲ روزنامه وال استریت گزارش عدل که اینستاگرام سرمایه گذار جدیدی جذب کرده که ارزش آن را به ۵۰۰ میلیون دلار رسانده است. در همان ماه فیسبوک ایستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد و برنامه آن مدیریت مستقل اینستاگرام بود.

در نوامبر سال ۲۰۱۲ اینستاگرام نسخه وب خویش را عرضه کرد که به همگی افراد دستور میداد بدست مرورگر هایشان از اینستاگرام بهره‌گیری کننند. نسخه وب دارای محدودیت هایی بود که در سال ۲۰۱۳ نسخه به روز رسانی شده آن بعضی از آنها را کنار گذاشت.

در اکتبر ۲۰۱۳ کوین از انتشار اپلیکیشن نسخه ویندوز موبایلی تازه عدل و در نوامبر همان سال نسخه بتای آن عرضه و در آپریل سال ۲۰۱۶ آپدیت بزرگ آن از طریق رسید.

 

آپدیت های مهم اینستاگرام
نسخه اندروید دو آپدیت کبیر را دریافت کرده است:

اولین آپدیت در مارس ۲۰۱۴ رخداد افتاد : حجl اپلیکیشن نیم شد و با اغلب دستگاه های موبایل سازگارتر شد.

دومین آپدیت بزرگ آن در آپریل ۲۰۱۷ رویداد افتاد که نسخه آفلاین آن اضافه شد. در این نسخه فایل هایی که قبلا دانلود شده بودند بدون اتصال اینترنت در اپلیکیشن نمایش داده میشود. کاربران میتوانند عکس های سایرین را لایک کنند یا برای آن کامنت بنویسند ، افراد را آنفالو کنند یا در دایرکت پیام بفرستند که به محض آنلاین شدن تغییرات اعمال میشود.

در مارس ۲۰۱۶ اعلام شد که اینستاگرام الگوریتم های قدیمی خویش را تغییر داده و به سمت الگوریتم های جدید پیش میرود. این تغییرات اعتراضات گسترده ای را بدست کاربرانش به به اتفاق داشت. ولی اینستاگرام اظهار کرد که امکانات جدید به کاربران کمک میکند که پست های مورد علاقه شان را راحتتر پیدا کنند. با رشد اینستاگرام و کبیر شدن دایره تعاملات کاربران پیدا کردن پست های ویژه مشکل میشود و اینستاگرام با این کار میخواهد که هیچ پست مناسب شما از شما دور نماند.

در می ۲۰۱۶ اینستاگرام طراحی خود را تغییر داد و از تم ابلک برای اپلیکیشن خود بهره‌گیری کرد و طرح های آبسترک و آیکون زنگی را اضافه نمود.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل – Intel Comet Lake معرفی شد. در ادامه با ویژگی ها و قابلیت های تراشه های جدید Intel برای دسکتاپ‌ها آشنا شوید.

 

اینتل بعد از مدت‌ها انتظار کاربران، سرانجام دهمین نسل از پردازنده‌ های مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ خود را معرفی کرد. محصولات این سری با نام Comet Lake شناخته شده و ساخت آن‌ها هنوز مبتنی بر فناوری  ۱۴ نانومتری Skylake است. برخلاف انتظار آن‌ها پیشرفت قابل توجهی از نظر توان پردازشی ندارند. با این حال مزیت نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل داشتن قیمت مناسب‌تر است.

معرفی نسل دهم پردازنده‌ های اینتل با رونمایی ۳۲ پردازنده جدید همراه شد. پایین‌ترین مدل‌ها از خانواده Celeron بوده و قدرتمندترین تراشه، از خانواده Core-i9، مدل ۱۰۹۰۰K است. با در نظر گرفتن تعداد تراشه‌های مخصوص دسکتاپ جدید، در این مطلب تنها به ویژگی‌های برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر پردازنده‌ها، در واقع محصولی کاملا متفاوت نبوده و تنها مدلی از یک پردازنده دیگر به شمار می‌روند. برای یک تراشه ممکن است چهار نسخه وجود داشته باشد؛ در کنار نسخه استاندارد و پایه، دیگر موارد با پسوندهای K ،KF و T شناخته می‌شوند.

شبیه به نسل‌های قبلی پردازنده‌ های Intel، منظور از حرف K و F به ترتیب آنلاک بودن و نداشتن پردازشگر گرافیکی یکپارچه (آنبورد) است. مصرف انرژی پردازنده‌های با پسوند T پایین‌تر است.

نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل

نگاهی به نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل

بررسی پردازنده‌ های کامت لیک اینتل را با بهترین محصول آغاز می‌کنیم. اکنون برای کامپیوترهای دسکتاپ کاربران عادی، قدرتمندترین تراشه شرکت اینتل Core i9-10900K محسوب می‌شود. این مدل به عنوان جانشین i9-9900K، مجهز به ۱۰ هسته و ۲۰ رشته است. فرکانس پایه هسته‌ها ۳.۷ گیگاهرتز بوده و تا ۵.۱ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

دو قابلیت Turbo Boost Max 3.0 و Thermal Velocity Boost توان پردازشی را در شرایط افزایش حجم فرآیند‌ها ارتقا می‌دهند. به لطف آن‌ها با وجود پایین نگه داشته شدن دما کمتر از ۷۰ درجه سانتیگراد، فرکانس کاری یک هسته مشخص از پردازنده، بالاتر از حد عادی می‌رود.

وضعیت هر یک از محصولات نسل دهم پردازنده‌ های اینتل تحت این فناوری‌ها متفاوت است. برای مدل ۱۰۹۰۰K، حین فعال‌سازی Turbo Boost Max 3.0 و Thermal Velocity Boost فرکانس به ترتیب تا ۵.۲ گیگاهرتز و ۵.۳ / ۴.۹ گیگاهرتز (پردازش چند فرآیندی / تک فرآیندی) افزایش پیدا می‌کند. در صورت فعال شدن توربو بوست برای همه هسته‌ها به صورت همزمان، سقف فرکانس کاری آن‌ها ۴.۸ گیگاهرتز می‌شود.

 منبع:

https://gadgetnews.net/433259/%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%af%d9%87%d9%85-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87%e2%80%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%84%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d9%84-comet-lake/



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در روزهای اخیر، اتمام زودهنگام حجم بسته اینترنتی اپراتورها طی تماس تصویری با پیام رسان سروش، حاشیه‌ساز شد؛ اما ماجرا از چه قرار بود و آیا اپراتورها در این خصوص مقصر بودند؟

اخیرا برخی از کاربران تلفن همراه در شبکه های اجتماعی مدعی شدند که بسته اینترنتی را از اپراتورها خریداری کردند که حجم این بسته‌ها طی دو تماس تصویری در پیام رسان داخلی سروش به اتمام رسیده است و بر خلاف چیزی که اپراتور به آنها وعده داده بود نتوانستند از بسته اینترنتی خود استفاده کنند. یکی از کاربران می‌گوید بسته اینترنتی با حجم بین الملل ۲.۵ گیگ و حجم داخلی ۵ گیگ خریداری کرده و حجم بین الملل بسته‌اش در دو تماس تصویری با پیام رسان سروش به پایان رسیده است.

دلیل اتمام زودهنگام حجم بسته اینترنتی

اما ماجرا از چه قرار بوده و آیا کم فروشی از سوی اپراتور صورت گرفته یا علت چیز دیگری بوده است؟ در بررسی‌هایی که انجام شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این زمینه پاسخ‌گو بود، ظاهرا پیام رسان سروش باید یک سری پروتکل‌ها را برای قابلیت تماس تصویری خود رعایت می‌کرد و این پروتکل‌ها را به سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌کرد که از پروتکل http یا https استفاده می‌کرده و سازمان تنظیم مقررات نیز مطابق با پروتکل مورد استفاده که جزو اینترنت داخلی محسوب می‌شده یا خیر، تعرفه را به اپراتورها ابلاغ می‌کرد.

به این ترتیب اپراتورها نیز بر اساس تعرفه داخلی، هزینه سرویس را محاسبه می‌کردند. اما متاسفانه این پروسه طی نشد؛ در واقع پیام رسان سروش از پروتکل‌هایی غیر از پروتکل‌های پیش فرض نظیر http و https در سرویس تماس تصویری خود استفاده کرد و به همین دلیل هزینه سرویس به صورت نیم بها (تعرفه محتوای داخلی) محاسبه نشد و همه اپراتورها آن را با تعرفه محتوای خارجی محاسبه کردند؛ هر چند که بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع، مشکل حل شد.

همواره تعرفه تامین کنندگان محتوا به همان صورت که رگولاتوری به اپراتورها اعلام می‌کند، محاسبه می‌شود و اتمام زودهنگام حجم بسته اینترنتی کاربران معترض نیز به همین دلیل بوده است. در حقیقت مشکل اصلی عدم استفاده از پروتکل‌های پیش فرض و اعلام نشدن پروتکل مورد استفاده از سوی پیام رسان سروش به رگولاتوری بوده و اپراتورهای تلفن همراه در این رابطه مقصر نبوده‌اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

• فرآوری و انتشار منظم پست:
نظم یکی از مهم ترین فاکتور های پیشرفت صفحه‌تان در اینستاگرام است. با تیم مدیریت پیج اینستاگرام ما گمان شما راحت است که یک روز در میانی و یا هر روز در ساعات مشخص – که در این ساعات پست های شما اغلب لایک می‌خورند – پست های جذاب و با کیفیت در صفحه‌تان بارگذاری شده و پیج شما همواره به روز خواهد بود.

• کپشن های مناسب:
دیگر نگران نوشتن کپشن های جذاب و گیرا نباشید، چون این مورد، تخصص تیم فرآوری محتوای ما است.

• برگزیدن بهترین هشتگ:
هر پست با توجه به محتوایی که دارد هشتگ های مرتبطی هم دارد؛ تیم ما همواره در حال پیدا کردن کلیدی ترین هشتگ‌ها برای پست‌هایتان هست تا بازدید بیشتری جذب کند.

• فرآوری و انتشار استوری:
این ایام اغلب کاربران برای اشتراک گذاری روزمرگی‌هایشان از استوری استفاده می‌کنند؛ پیام هایی که می‌خواهید استوری کنید را از طریق گذرگاه های ارتباطی به تیم مدیریت و فرآوری محتوای ما بفرستید تا با یک طراحی چیره دست و زیبا در پیج شما استوری شود. برای مثال رستوران هایی که موسیقی زنده دارند، معمولا از راه استوری به مخاطبانشان این سوژه را اعلام می‌کنند.

• ساخت تیزر تبلیغاتی:
تیزر تبلیغاتی به شما کمک خواهند کرد لغایت صفحه‌ای متفاوت و جذاب تر نسبت به سایر رقیبان خود داشته باشید.

مدیریت پیج اینستاگرام با طراحی گرافیکی رایگان
• طراحی گرافیکی رایگان:
اگر مدیریت پیج خویش را به تیم ما بسپارید می‌توانید طراحی مجانی هر گونه سفارش چاپی مثل کارت ویزیت، لیوان کاغذی، جعبه پیتزا و…. را از ما هدیه بگیرید.

• ارائه گزارش ماهیانه:
اگر سرتان شلوغ است و وقت چک کردن صفحه خود را ندارید نگران نباشید؛ هر ماه گزارشی از وضعیت کلی پیج دربرگیرنده تعداد پست و استوری ها، شمار لایک و کامنت و دیگر اطلاعات، خدمت شما ارائه می‌گردد تا با یک گزارش کامل از چگونگی صفحه کسب و کار خویش مطلع شوید.

• تبلیغ شما:
با پروا به بسته‌ای که برگزیدن می‌کنید تبلیغات شما در صفحات پربازدید که فالوور و تعامل بالایی دارند منتشر می‌شود.

• طراحی مسابقه:
مسابقات اینستاگرامی و کد تخفیف می‌توانند در زمان کم ترافیک شدیدی از فالوورها، لایک ها و کامنت ها در صفحه‌تان ایجاد کنند؛ با طراحی مسابقات هوشمندانه و مقرون به صرفه، سرعت رشد صفحه شما را بیشتر خواهیم کرد.

فعالیت در چهارچوب قوانین اینستاگرام:
تیم مدیریت پیج اینستاگرام  ادامه قوانین اینستاگرام و تغییرات آن را ذیل نظر دارد، برآیند اینکه همه فعالیت ها را در چهارچوب قوانین اینستاگرام سپریدن می‌دهد و پیج شما از مجازات هایی همانند بلاک شدن در امان می‌ماند.

ساخت بهترین پروفایل اینستاگرامی:
ما متناسب با موقعیت برند و پهنه کاری شما مناسب ترین پروفایل اینستاگرامی را برای شما برپایی خواهیم کرد. این کار دربرگیرنده گزینش نام کاربری مناسب، طراحی لوگو برای عکس پروفایل برند شما و نوشتن بیوی خوب است.

راه اندازی و معرفی کسب و کار در اینستاگرام گرد از بهترین طریق های بازاریابی آنلاین است،قیمت مدیریت اینستاگراماما این شغل نیازمند صبر و تخصص است. شما باید با آینده نگری شروع به کار و جنبش در اینستاگرام کنید و با تخصص کافی در گویه شناخت نیاز کاربران و فرآوری محتوای مناسب، کسب و کارتان را به سوی ترقی هدایت کنید. ولی اگر توانایی و یا وقت سپریدن این شغل را ندارید، صفحه تان را به ما بسپارید الی با صرف هزینه ای معقول از مزایای بی اندازه تیم  مستفیض شوید و با رشد منظم صفحه تان به درآمد های بالاتر برسید.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سه روز قبل کالبدشکافی اولیه آیفون SE جدید نشان داد که درون این گوشی شباهت بسیاری زیادی به آیفون ۸ دارد. حال سایت iFixit هم نگاهی به درون آیفون SE انداخته و تمام قطعاتی که این گوشی از آیفون ۸ قرض گرفته را مشخص کرده است.

سایت iFixit در گزارش خود از آیفون SE جدید به عنوان «یک خرید خیلی خوب» یاد کرده و به امکان تعمیر آن با بسیاری از قطعات آیفون ۸ اشاره می کند. همچنین اضافه می‌کند که آیفون SE جدید به لطف بهره مندی از چیپست A13 بایونیک که در آیفون ۱۱ پرو به کار رفته، عملکرد بسیار بهتری نسبت به دیگر گوشی‌های همرده به ارمغان می‌آورد.

 

سایت یاد شده می‌گوید نسل اول آیفون SE هم از قطعات آیفون‌های قبلی استفاده می‌کرد و همین کار باعث شده بود تا علاوه بر کاهش ضایعات تولید برای اپل، تعویض کردن قطعات آن نیز به راحتی و با قیمت کمتری انجام شود. حال اپل این رویه را در آیفون SE جدید هم تکرار کرده است.

سایت iFixit در ادامه گزارش می‌نویسد که دوربین‌ها، اسلات سیمکارت، موتور Taptic و نمایشگر آیفون SE جدید (شامل میکروفون و سنسور مجاورت)، همگی با قطعات آیفون ۸ قابل تعویض هستند. البته تعویض نمایشگر سبب از دست رفتن فناوری True Tone می‌شود که البته اگر به ابزار مخصوص برنامه نویسی نمایشگر دسترسی داشته باشید، این مشکل برطرف خواهد شد.

دکمه هوم آیفون SE جدید و آیفون ۸ با هم فرق می‌کنند و بنابراین اگر نیاز به تعویض این قطعه وجود داشته باشد، امکان استفاده از دکمه آیفون قدیمی تر وجود ندارد و باید از دکمه اصلی استفاده کرد. البته می‌توان از دکمه‌های متفرقه که تاچ آیدی ندارند هم استفاده کرد و یا گوشی را به تعمیرکاران اپل سپرد.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سه روز قبل کالبدشکافی اولیه آیفون SE جدید نشان داد که درون این گوشی شباهت بسیاری زیادی به آیفون ۸ دارد. حال سایت iFixit هم نگاهی به درون آیفون SE انداخته و تمام قطعاتی که این گوشی از آیفون ۸ قرض گرفته را مشخص کرده است.

سایت iFixit در گزارش خود از آیفون SE جدید به عنوان «یک خرید خیلی خوب» یاد کرده و به امکان تعمیر آن با بسیاری از قطعات آیفون ۸ اشاره می کند. همچنین اضافه می‌کند که آیفون SE جدید به لطف بهره مندی از چیپست A13 بایونیک که در آیفون ۱۱ پرو به کار رفته، عملکرد بسیار بهتری نسبت به دیگر گوشی‌های همرده به ارمغان می‌آورد.

 

سایت یاد شده می‌گوید نسل اول آیفون SE هم از قطعات آیفون‌های قبلی استفاده می‌کرد و همین کار باعث شده بود تا علاوه بر کاهش ضایعات تولید برای اپل، تعویض کردن قطعات آن نیز به راحتی و با قیمت کمتری انجام شود. حال اپل این رویه را در آیفون SE جدید هم تکرار کرده است.

سایت iFixit در ادامه گزارش می‌نویسد که دوربین‌ها، اسلات سیمکارت، موتور Taptic و نمایشگر آیفون SE جدید (شامل میکروفون و سنسور مجاورت)، همگی با قطعات آیفون ۸ قابل تعویض هستند. البته تعویض نمایشگر سبب از دست رفتن فناوری True Tone می‌شود که البته اگر به ابزار مخصوص برنامه نویسی نمایشگر دسترسی داشته باشید، این مشکل برطرف خواهد شد.

دکمه هوم آیفون SE جدید و آیفون ۸ با هم فرق می‌کنند و بنابراین اگر نیاز به تعویض این قطعه وجود داشته باشد، امکان استفاده از دکمه آیفون قدیمی تر وجود ندارد و باید از دکمه اصلی استفاده کرد. البته می‌توان از دکمه‌های متفرقه که تاچ آیدی ندارند هم استفاده کرد و یا گوشی را به تعمیرکاران اپل سپرد.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

میز تحریر تاشو باکس دار یا میز تحریر کتابخانه دار
یکی از معضلاتی که کودکان اثناء مطالعه و سپریدن دادن تکالیف خویش با آن به اتفاق هستند این است که بی نظمی زیادی به دلیل استفاده از کتاب و دفتر های زیاد به وجود می‌آید. کودکان معمولا عادت دارند از چندین رنگ مداد و یا خودکار بهره‌گیری کنند پس مرتب بودن می‌تواند تاثیر آن ها را بالا اسیر و راحتتر به تکالیف خویش بپردازندمیز تحریر تاشو باکس دار یا میز تحریر کتابخانه داراز این رو استفاده از میز تحریر باکس دار می‌تواند این مشکل را به طور کامل حل کند.عکس بعد زمینه

میز های تحریر باکس دار آریا حائز باکس هایی هستند که جای کاملی برای پیمان دادن کتاب ها و وانگهی لوازم تحریر اولاد شما فراهم می‌کند.

میز تحریر کودک باکس دار
میز تحریر باکس دار آریا به علت اینکه قابلیت تنظیم بلندی دارد پسندیده برای کودکان می‌باشد. بدین قصد طرح های مختلف کارتونی نیز بر روی آن قرار گرفته است که اغلب مورد پروا کودکان قرار می‌گیرد که تنوع فوقانی هم دارد. سطح این میزضدخش است و می توانید بر روی آن با ماژیک بنویسید یا حتی کلید بکشید و هیچ آسیبی نمی بیند.این میز را از سن 5 سنه به بالا می توانند بهره‌گیری نمایند، تنظیم شو بودن این میز به این چهره است که در ذیل میز یک درجه تنظیم دارد که الی 5 درجه قابل تنظیم است و می توانید آن را با هر انداره مد نظر تنظیم نمایید.

طرح های کارتونی مانند: زرح بتمن، طرح پونی، طرح فرند، طرح ماشین ها، طرح گیتی، و طرح بن تن .میز تحریر آریا طرح دار باکس دار طرح ماشین ها
یکی از موارد مثبت این نوع میز تحریر باکس دار آریا این است که به راحتی می‌توان آن ها را تمیز کرده و مایعات مایه تغییر حالت آن‌ها نمی‌شود. انگیزه آن هم به کارگیری روکش ملامینه و قرار دادن نوار PVC در لبه های میز است.

ویژگی های میز تحریر کودک باکس دار
حمل نقل آسان با بخش طراحی شده با پایداری کافی
دارای سطح شیبدار
جمع شدن ارکان به چهره کامل
فضای خالی زیر میز برای هرچه راحتتر شدن برای قرارگیری پاها
استفاده به عنوان میز لپ تاپ، میز تکالیف، میز طراحی و …
مقاوم در مساوی وزن اجسام لغایت 75 کیلو گرم
موارد کاربرد : اتاق نوجوان ،خوابگاه های دانشجویی ،منازل با فضای کم، به عنوان هدیه
دارای دو ابعاد
دارای طرح مدرج و طرح دار
این میز تحریر تاشو در مدل های وایت بردی حائز روکش فورمیکا میباشد.
دارای جا مدادی
دارای جک آرام پاراگراف (لاتین) برای باز و بسته شدن درب باکس

میز تحریر باکس دار و صندلی
با تهیه فرآورده میز تحریر باکس دار آریا شما دیگر دربایستن نیست صندلی جداگانه ای برای آن جاسازی کنید چون یک صندلی همرنگ و پیوسته با خویش میز در اختیا شما پیمان می‌گیرد.
در این محصول سعی شده است که صندلی با ارگونومی مناسبی ساخته شود که باث می‌شود خستگی در طول کاربرد به حداقل برسد و به یک پیرامون راحت برای استفاده تبدیل شود. میز تاشو تنظیم شو یاس طرح باکس دار که زیاد مناسب است برای محیط آپارتمان و خانه های کوچک، این میز را می توانید در مواقع عدم نیاز جمع کرده و کنار بگذارید. تاهرسنی ازآن بهره‌گیری نمایند.علاوه بر این ، میز دارای یک باکس مخفی است که وسایل اضافه و خودکار و دفتر و… را می توانید در درون آن بگذارید و سطح میز شما همش تمیز باشد.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ایلان ماسک فاش کرد که دوربین مرموز داخل کابین تسلا مدل ۳ و مدل Y برای پایش خرابکاری‌های احتمالی در مدل‌های کاملا خودران آینده و همچنین اقدامات بیمه‌ای نصب شده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ادعا می‌کند که دوربین مخفی ریزی داخل کابین سدان برقی تسلا مدل ۳ و شاسی‌بلند مدل Y نصب شده است تا در آینده امکان نظارت بر خرابکاری‌های احتمالی در روبوتاکسی‌های خودران را فراهم کند. این دوربین که بالاتر از آینه دید عقب در خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y قرار دارد، با نظریه‌هایی که هدف آن را نظارت بر رفتار سرنشین تا پایش حرکت چشم راننده عنوان می‌کنند، به سوژه‌ای برای گمانه‌زنی‌های گسترده‌ در اینترنت تبدیل شده است.

ایلان ماسک هفته جاری تأیید کرد که این سخت‌افزار غیرفعال، اقدامی ضدخرابکارانه است و برای زمانی طراحی شده که خودروهای الکتریکی تسلا قادر به فعالیت به‌عنوان خودروهای کاملا خودران در سرویس اشتراک سواری آینده باشند.

ایلان ماسک

ماجرا از آنجا آغاز شد که یکی از کاربران توئیتر با انتشار تصویری از خود در جلوی دوربین، توضیح داد:

تا زمانی‌که تسلا یا ایلان ماسک به من نگویند این دوربین برای من چه کاری انجام می‌دهد، آن را خاموش می‌کنم.

ماسک پاسخ داد:

این دوربین روشن نشده و به‌معنای نظارت بر خرابکاری در آینده رباتیک است. همچنین خودرو از پنجره‌های شفاف بهره می‌برد؛ بنابراین جاسوسی، ارزش محدودی دارد.

دوربین تسلا

کلیه وسایل نقلیه تسلا که پس از اکتبر ۲۰۱۶ ساخته شده‌اند دارای سخت‌افزار پیشرفته‌ای هستند که قابلیت عملکرد اتوپایلوت دارند و این شرکت قصد دارد در نهایت از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت‌های رانندگی کاملا خودران را برای آن‌ها ارائه دهد.

هنگامی که نرم‌افزار خودران در دسترس قرار گیرد، مالکین خودروهای تسلا قادر خواهند بود وسایل نقلیه خود را به «شبکه تسلا» اضافه کنند؛ اپلیکیشنی ساخته شده توسط تسلا برای خدمات اشتراک سواری و مشابه اوبر که به‌طور بالقوه مالکین خودرو را قادر می‌سازد تا وقتی به خودروی خود نیاز ندارند، از آن‌ها سود ببرند. 

دوربین جلوی کابین در این حالت امکان نظارت بر رفتار سرنشینان را در غیاب راننده خواهد داشت و امکان شناسایی خرابکاران را فراهم می‌کند تا مالکین هزینه هرگونه خسارتی را متحمل نشوند.

ایلان ماسک درباره برنامه‌های آینده تسلا اظهار داشت:

هنگامی که قابلیت کاملا خودران توسط قانون‌گذاران تأیید شود، بدان معنی است که شما قادر خواهید بود خودروی الکتریکی تسلا را از تقریبا هر جایی فرا بخوانید. هنگامی که شما را سوار کرد، شما قادر خواهید بود تا زمان رسیدن به مقصد، در داخل خودرو بخوابید، مطالعه کنید یا کارهای دیگری را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید با فشار دادن یک دکمه در اپلیکیشن تسلا روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، خودروی خود را به ناوگان اشتراکی تسلا اضافه کنید و باعث شود درحالی‌که در محل کار یا تعطیلات هستید، درآمد برای شما کسب کرده و به‌طور درخورتوجهی بعضی مخارج بالقوه مانند وام ماهانه یا هزینه اجاره را جبران کند. 

هنگامی که هفته جاری در توئیتر از ایلان ماسک پرسیده شد «چه زمانی قابلیت شبکه تسلا در دسترس قرار می‌گیرد»، او گفت که امسال در حال بررسی است؛ اما تصویب آن توسط قانون‌گذاران و سازمان‌های نظارتی بزرگ هنوز مشخص نیست.

در تلاش‌های قبلی برای تعیین هدف بکارگیری دوربین داخل کابین، یکی از کاربران توئیتر موفق به فعال‌سازی سخت‌افزار شد و میزان پوشش آن را در داخل کابین فاش کرد. ماسک نیز در رشته توئیتی با ارسال برخی تصاویر، مجدداً عملکرد دوربین را به‌عنوان معیاری برای بیمه مالکین خودرو تأیید کرد. یکی از کاربران توئیتر نوشت، «این به احتمال زیاد برای روبوتاکسی‌ها است، که اگر افرادی خودروی شما را خراب کنند، دوربین تصاویر آن‌ها را ضبط کرده و آن‌ها مجبورند خسارت را بپردازند و احتمالاً به دلیل رفتار مجرمانه، دستگیر شوند» و ماسک این صحبت را تائید کرد.

هم‌اکنون خودروهای برقی تسلا از دوربین خارجی بهره می‌برند که هنگام حرکت خودرو فیلم داخل کابین را ضبط می‌کند و در حالت ایستا یا Sentry Mode به‌عنوان دوربین امنیتی کار می‌کند؛ تنظیماتی که ضمن هشدار دادن به مالک خودرو برای تهدیدات احتمالی، به سارقان می‌گوید دوربین‌های خودرو روشن هستند. 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گزارش‌ها نشان می‌دهد نه‌تنها از نمایشگری با مشخصات جالب توجه در نوکیا 9.3 PureView استفاده شده است؛ بلکه دوربین اصلی نیز از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

آخرین شایعات از گوشی پرچم‌دار جدید برند نوکیا خبر می‌دهند که نوکیا ۹.۳ PureView نیز به جمع محصولاتی پیوسته است که از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. هنوز مشخص نیست که چه پنلی در نسل بعدی پرچم‌دار نوکیا استفاده شده است و آیا نمایشگری با پنل LCD را در گوشی نوکیا ۹.۳ PureView شاهد خواهیم بود یا آنکه از پنل OLED در گوشی هوشمند بعدی HMD استفاده می‌شود.

با این حال، شایعات به استفاده از دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر نوکیا ۹.۳ PureView اشاره می‌کنند و همچنین برخی گزارش‌ها نیز احتمال استفاده از پنل OLED در محصول بعدی برند نوکیا را افزایش می‌دهند. گویا نوکیا ۹.۳ PureView در زمینه دوربین اصلی نیز تحولات بسیاری نسبت به مدل‌های پیشین خواهد داشت.

در ماژول دوربین اصلی شاهد دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ هستیم که احتمالا دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دیگری نیز آن را همراهی خواهد کرد. گویا دوربین دوم برای زوم بهتر تعبیه شده است و به بهبود عملکرد دوربین اصلی کمک خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد HMD، شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند برند نوکیا، برای طراحی ماژول دوربین اصلی نوکیا ۹.۳ PureView آزمایش‌هایی با بهره گرفتن از حسگرهای ۲۰، ۲۴ و ۴۸ مگاپیکسلی انجام داده است و درنهایت متقاعد شده که از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده کند.

نوکیا 9.3 پیورویو / Nokia 9.3 PureVIew

هنوز مشخص نیست که چه زمانی جدیدترین پرچم‌دار برند نوکیا رونمایی می‌شود؛ اما احتمال می‌رود که در ماه اوت یا سپتامبر شاهد رونمایی از نوکیا ۹.۳ PureView باشیم. محصول معرفی‌نشده HMD برای مدتی است که در مرحله توسعه به‌سر می‌برد. در ابتدا این محصول با نام نوکیا ۹.۱ شناخته می‌شد و سپس به نوکیا ۹.۲ تغییر نام داد و حال نیز با نام نوکیا ۹.۳ PureView شناخته می‌شود.

در گزارش‌های متعدد شاهد تغییرات گسترده‌ای در سخت‌افزار به کار رفته در نوکیا ۹.۳ PureView بودیم. پرچم‌دار جدید HMD ابتدا قرار بود با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ عرضه شود؛ اما عرضه با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ دلیل اصلی تأخیر در رونمایی این محصول عنوان شد. باید صبر کرد و دید که HMD چه شگفتانه‌هایی را برای ما از آستین بیرون خواهد کرد.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/16/347537/nokia-93-pureview-120hz-refresh-rate/



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()