نوشته شده توسط : ساحل

برای چه نوع کسب و کاری فایده آور است
به نظر بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، ولی به معنای این نیست که نباید در آن کار و جنبش کرد. به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که وابستگی سر راست با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. سئو اینستاگرام چیست البته برای کسب و کارهای B2B که مشتری آن‌ها شرکت‌ها و کسب و کارهای سایر هستند، داشتن صفحه اینستاگرام نیز رهنمود می‌شود، هر چند باید به پیگیری مخاطب های ویژه خودشان باشند لغایت بتوانید کمینه کاربرد یعنی “آگاهی از برند” را قبل ببرید.

برای توسعه برند خود احتیاج به شبکه های اجتماعی دارید و تکاپو در گونه ها شبکه های اجتماعی همانند داشتن شعب در شهرهای گوناگون است. چرا که هر شبکه اجتماعی مخاطب های منحصربه‌‌فرد خویش را دارد. تکاپو مناسب در این گونه شبکه ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرنخ‌های (Lead) پسندیده و کافی در زمان اختصار گرفتن کنید. هر چند جمع آوری سرنخ‌ها شروع کار می‌باشد و روش بهره‌گیری درست آن‌ها و پیاده سازی راهبرد پسندیده می‌تواند اثربخشی این سرنخ‌ها را دوچندان کند.

 

آمار
طبق احصاء رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر پرکار در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال روزانه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار تقریبا به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم بررسی می‌کنند.

آمار اینستاگرام
آمار اینستاگرام

اکانت بازاریابی در اینستاگرام
تقریبا ۳ سنه پیش در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام از اکانت Business خود رونمایی کرد و کمک شایانی در شفا بازاریابی در داخل این اپلیکیشن برپایی کرد. با به کارگیری این اکانت شما می‌توانید شمردن ریزبین تعداد بازدیدهای هر پست، شمار کسانی که پست شما را در اینستاگرام Save کرده‌اند و یک سری از داده‌های باارزش که هر کدام در گونه خویش می‌تواند اثربخشی مناسبی در ادامه مسیر صفحه ما باشد.

با داشتن اطلاعات دقیق و جامع می‌توانید یک استراتژی خوب برای این شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام ایجاد کنید، مثلا چه شمار کاربران زن یا آقا هستند و یا چه گونه پست‌هایی بیشترین فالوور را برای من داشته است؟ از کدام شهرها بیشترین بازدید و لایک را دارید؟ و کل این موارد کمک می‌کند لغایت بتوانید پست و محتوای مناسب در موعد پسندیده درج کنید.

تمام این قابلیت‌ها در اکانت بیزینس Business اینستاگرام موجود است و در اکانت پرسونال و یا شخصی، چنین آمارهایی را نمی‌توان مشاهده کرد.

 

سئو در اینستاگرام
در پیوسته منظور داریم به شناسایی برخی ویژگی‌های اینستاگرام بپردازیم و سپس همانندی آن در سئو را ذکر کنیم. درواقع شما در تعلیم اینستاگرام به چهره حرفه ای، روش بهینه سازی و بهبود، پست‌ها و صفحه اینستاگرام خویش را می‌آموزید تا بهتر و بیشتر دیده شوید، همان کاری که قصد سئو است. به عبارت سایر بستگی بین SMO با SEO را اثر خواهیم داد.

همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را اثر دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در کوشش هستند لغایت بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به نظر بنده قصد نخست و اخر کل این الگوریتم ها بهبود تجربه کاربرد کاربران از آن نرم اسباب است.

اصطلاحات و کیوردها در اینستاگرام
پیشنهاد می‌شود قبل از خواستن نوشتار این عکس را یک مرور کنید.

 

Like و Backlink
به عقیده من لایک شدن در اینستاگرام همانند به دریافت بک لینک است. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک اخذ می‌کنید اثر بسیار نیرومند تری دارد الی گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که حائز فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن اغلب از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

به همین منظور در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که یکی از آن‌ها پستی درج می‌کند، سایر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند. امری که در بعضی استراتژی های لینک سازی در بین متخصصین سئو رخ می‌دهد.

هر چند این گونه سناریو به این صورت دارای یک سری مشکلاتی است و باید به شکل هوشمندانه تر پیاده سازی شود چرا که گاهی شدنی است با تکرار زیاد به جای داشتن اثر بخشی مثبت، اثرات منفی و یا خنثی داشته باشد.

 

Page name و Site name
نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و دامنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که اسم صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در آسان تر سپردن آن کمک کند. همینگونه نام صفحه با ایدی صفحه همخوانی داشته باشد.

یک اسم برند خوب حتما بیچارگی نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید، سرشناس که راحت به ذهن سپرده شود و در داخل یک سرگذشت به وجود بیاید می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.

نکته دیگر آنکه راحت خوانده شود، آسان نوشته شود تا در نهایت بدست کاربران راحت پیدا شود. همینطور سعی کنید ایدی کل شبکه‌های اجتماعی را امثال اسم برند کنید. به کمک سایت knowem.com می‌توانید یک ایدی ID یکتا در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. به نظر من هر چه این ایدی به پهنه سایت تقریبا تر باشد، بهتر است.

 

Bio و Title
من Bio بیو اینستاگرام را به عنوان های پست‌های در سایت مانند می‌دانم. وقتی کاربری در گوگل سرچ می‌کند باید برای او توضیح دهید که پیمان هست چه نیازی از او رفع کنید و رفع نیاز با واقعیت موجود در داخل سایت شما همخوانی داشته باشد، به عبارت سایر محتوای تو صفحه متناسب با آن احتیاج باشد.
در بیو اینستاگرام هم باید گفته شود که چه دلیلی دارد کاربران صفحه شما را فالوو کنند؟ (البته در صفحه اینستاگرام میزفا بعضی از نکات این صفحه رعایت نشده و به تعقیب نیروی قوی برای سوشال هستیم ولی در پروژه‌های سئو کوشش میکنیم حداکثر موارد را رعایت کنیم)

اگر چه بیو اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر قصد دارید کاربران خود را در صفحه پروفایل خود بیشتر نگه دارید، می‌توانید از برچسب Hashtag در بیو کاربرد کنید. مثلا اگر تخفیف ویژه و فروش گزیده تر دارید پیشنهاد می‌شود یک برچسب منحصربه فرد برپایی کرده و در بیو درج کنید تا کاربران با زدن برچسب به راحتی بتوانند پست‌های هدف شما را پیدا کنند، و یا اگر یک صفحه سایر در اینستاگرام دارید که مربوط به برند شما می‌باشد می‌توانید ایدی اینستاگرام آن را در بیو تگ کنید.
دوست بنده در زمینه عکس نوشته در اینستاگرام تکاپو چیره دست انجام می‌دهد و صفحه او بالای ۲۰۰ هزار نفر فالوور دارد. یک صفحه عکس نوشته مخصوص دختران دارد و یک صفحه مخصوص پسران، در صفحه بیو عکس نوشته دختران ایدی صفحه عکس نوشته پسران را تگ کرده الی اگر کاربری از هر جنسی وارد هر صفحه ای شد آنها را از دست ندهد. این خویش یک راه روشن برای کاربران می‌سازید و از طرفی نرخ تبدیل بازدید به فالوور را درمان می‌دهد.

شاید بسیاری از این موارد را برخی‌ها رعایت نکنند، مثلا صفحه اینستاگرام امیر تتلو خواننده ایرانی که اکثر دوستان آشنا هستند. او شدنی است یک بار درباره بارو صحبت کند، یک بار در ارتباط با حجاب صحبت کند و یک بار درباره دلار حرف بزند، و اگر میل داشت درباره موسیقی گفتگو می‌کند. این موارد کمیاب که هیچ نوع منظور روشنی را دنبال نمی‌کنند در گستره گفتگو های ما نیستند و این نوع صفحات همانند باد می‌مانند. زود می‌آیند و زود می‌روند.

 

Explore و SERP
حتما بر روی دکمه جستجو اینستاگرام زده‌اید، به آن صفحه Explore گویند، پست‌های این تقدیر اصولا براساس لایک و کامنت‌های واقعی و همینطور طبق رفتار فالوورهای شما چیدمان می‌شود. به عبارتی اینستاگرام کوشش می‌کند به شکل هوشمند علاقه شما را بفهمد و طبق آن پست‌هایی که شایستن دارد به آن‌ها علاقه داشته باشید را اثر دهد. و این شغل اینستاگرام چه معنایی دارد؟ معنای درمان تجربه کاربری، درواقع بعید است در هر قدم این شرکت‌های بزرگ درمان تجربه کاربری را تماشا نکنید. برویم راز ریشه-بن-بیخ مطلب.

اعتبار صفحه مهم تر از علاقه کاربر است، به عبارتی قبل از مهم بودن علاقه شما، معتبر بودن آن صفحه هم نقش مهمی دارد. همانگونه که گوگل در SERP چنین رفتاری را در مساوی سایت‌ها دارد. و زمانی که شما در نتایج گوگل جستجو انجام می‌دهید، نتایج تدریجا به سمت شخصی سازی شده پیش می‌رود، یعنی کلماتی که پیشتر جستجو کرده‌اید را می‌توانید نگریستن کنید و یا سایت‌هایی که پیشتر نگریستن کردید را به بردباری زیاد در نتایج شما رتبه بهتری خواهند گرفت.

جذب کاربر جدید و هدفمند یکی از مهم ترین ویژگی‌های نتایج گوگل می‌باشد و اگر پست شما در صفحه Explore اینستاگرام باشد همین جستار رخداد می‌افتد و بخت دریافت فالوور بیشتر که به موضوعات شما علاقه‌مند است، دوچندان می‌شود. و این فرصت ویژه‌ای است که اینستاگرام به شما می‌دهد، همانگونه که گوگل در نتایج به سایت شما ممکن است چنین فرصتی را به لطف SEO بدهد.

هوشمند بودن یکتا از مهم‌ترین ویژگی‌های الگوریتم‌های اینستاگرام و گوگل در سرچ است. زمانی که من در جستجوی نتایج به اشتباه عبارت تیم باشگاهی یوونتوس را سرچ کردم “uventus” متمایز از آنکه این الگوریتم عبارت صحیح را خودش پیدا می‌کند، از بین هزاران صفحه واقعی و فیک، صفحه رسمی این باشگاه را برآیند اینکه اول جستجوی من پرتو می‌دهد. البته بنده طرفدار تیم یوونتوس نیستم و علاقه بسیاری به تیم باشگاهی آث‌میلان دارم

:: بازدید از این مطلب : 75

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر از کاربران اینستاگرام هستید، حتماً می‌دانید که اینستاگرام تعداد زیادی کاربر دارد؛ پیدا کردن کاربران به کمک نام یا حتی نام کاربری آن‌ها امری سخت است و نمی‌توان به راحتی به کاربران دسترسی داشت. نیم تگ در اینستاگرام چیست مثلاً اگر بخواهید یک کاربر با به کارگیری نام و نام‌خانوادگی آن فرد پیدا کنید، حد چندین تن با همان نام کاربری می‌بینید که فقط در یک یا چند کاراکتر تفاوت دارند. حال فرض کنید که مدیریت یک صفحه مربوط به کسب‌وکار را برعهده دارید که به کمک آن محصولات یا خدمات خویش را بازاریابی می‌کنید. اگر کاربر نتواند به راحتی شما را پیدا کند، جذب فالوور شما با سخت روبرو می‌شود. به همین خاطر اینستاگرام قابلیت جدید و بسیار کاربردی را ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید کاربر موردنظر خود را به راحتی پیدا کنید. قابلیت نیم تگ اینستاگرام قابلیتی است که با به کارگیری آن توانا به اسکن نام‌کاربری فرد موردنظر هستید و می‌توانید در کسری از ثانیه وارد پروفایل آن فرد شوید. حال اگر شما هم مدیریت یک صفحه کسب‌وکاری را برعهده دارید که می‌خواهید کاربران شما را به راحتی پیدا کنند، می‌توانید از قابلیت نیم تگ اینستاگرام کاربرد کنید. در این نوشتار قصد داریم به رسیدگی کامل این قابلیت و اهمیت آن در اینستاگرام مارکتینگ بپردازیم! اگر کامیاب هستید، در پیوستگی ما را همراهی کنید.

نیم تگ اینستارگرام (Instagram Nametags) چیست؟
تا کنون از کدهای QR کاربرد کرده‌اید؟ کدهای QR به شما کمک می‌کنند لغایت بتوانید با اسکن یک تصویر که همان کد QR است، مستقیماً وارد تقسیم تعریف‌شده باشید! مثلاً اگر آن کد مربوط به یک سایت است، با اسکن این کد شما مستقیماً به آن سایت منتقل می‌شوید. نیمه تگ هم دقیقاً چنین کاربردی دارد؛ با به کارگیری نیم تگ اینستاگرام شما به راحتی می‌توانید تصویری را در برگزیدن کاربران قرار دهید که با اسکن آن مستقیماً وارد پروفایل شما شوند.

 

با این طریق سایر نیازی نیست که کاربر در دسته جستجو، نام‌کاربری شما را سرچ کند تا وارد پروفایل شما شود! قبل از انتشار این قابلیت کاربران برای جستجوی یک فرد باید نام و نام‌خانوادگی آن فرد را به راستی تایپ می‌کردند تا آن فرد را پیدا کنند؛ حال اگر در اسم کاربری آن فرد نقطه یا کاراکتر دیگری وجود داشته باشد، فرد جستجوکننده با چالش بسیار بزرگ مقابل می‌شود که نهایت امکان پذیر است از پیدا کردن آن فرد صرف‌نظر کند.

چرا استفاده از نیم تگ اینستاگرام اهمیت دارد؟
بسیاری از مواقع با وجود آن که شما اسم کاربری اینستاگرام خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی یا سایت خویش به اشتراک گذاشته‌اید، ولی کاربران باز هم شما را پیگیری نمی‌کنند؛ دلیل بسیاری از این کاربران دشوار بودن پیدا کردن شما با استفاده از نام کاربری است. مثلاً سایت‌های زیادی می‌بینیم که بر روی تصاویر پست‌های خود اسم کاربری اینستاگرام را درج کرده‌اند اما هیچ کاربری صفحه اینستاگرام آن سایت را پیگیری نمی‌کند. با به کارگیری نصف تگ شما به راحتی قادر به پیدا کردن دیگر افراد تنها با یک اسکن ساده هستید! کاربران کسب‌وکارتان هم هنگامی که می‌بینند شما نصف تگ را در اختصاص آن‌ها قرار داده‌اید، به راحتی شما را دنبال می‌کنند و با این حرفه به افزایش فالوور اینستاگرام خویش هم کمک می‌کنید.

اهمیت نصف تگ اینستاگرام

یک پیشنهاد! اگر از سایت یا سایر شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کسب‌وکار خود بهره‌گیری می‌کنید، توصیه می‌کنم نیمه تگ خود را در آن‌ها منتشر کنید. هنگامی که کاربران نصف تگ اینستاگرام را می‌بینند، ترغیب می‌شوند که اینستاگرام شما را دنبال کنند و این پیشه به سادگی توسط اسکن نیم تگ شما انجام می‌شود.

چگونه نصف تگ کاربران را اسکن و آن‌ها را پیگیری کنیم؟
تا اینجای مقاله با اهمیت نیم تگ آشنا شدید ولی چگونه می‌توان نیمه تگ اینستاگرام سایر کاربران را دنبال کرد؟ برای دنبال کردن نیمه تگ اینستاگرام دو مسیر پیش‌روی شما پیمان دارد:

راه‌ اول) به کارگیری دسته نصف تگ اینستاگرام
اولین راه به کارگیری بخش نیم تگ در اینستاگرام است؛ برای این کار کافی است وارد بخش پروفایل خویش شوید و با کلیک بر روی ۳ خط که در تصویر پایین اثر داده شده است، بر روی Nametag کلیک کنید:

 

سپس بر روی Scan a Nametag کلیک کنید و نیمه تگ اینستاگرام را اسکن کنید.

راه دوم) به کارگیری دسته استوری اینستاگرام
اگر در صفحه فید اینستاگرام هستید، نیازی نیست که مرحله ابتدا را طی کنید! بس است تقسیم استوری اینستاگرام را با کلیک بر روی آیکن دوربین (بالا و سمت چپ) باز کنید. سپس با به کارگیری دوربین در دسته استوری نیم تگ موردنظر خویش را اسکن کنید؛ این شغل برای زمانی مناسب است که شما بخواهید نیمه تگ اینستاگرام خویش را بر روی کارت ویزیت یا بنرهای تبلیغاتی خود چاپ کنید! کاربران به راحتی می‌توانند نیم تگ اینستاگرام شما را اسکن کنند و به چهره مستقیم وارد پروفایل شما شوند.

 

پس از اسکن به روش دوم یک پنجره جدید به شما نمایش دیتا می‌شود که دو دکمه عمل در اختیار شما قرار دارد! با به کارگیری گزینه Follow شما می‌توانید کاربر موردنظر را بدون دیدن پروفایل پیگیری کنید و با به کارگیری گزینه View Profile شما می‌توانید پروفایل کاربر موردنظر را ببینید. لازم است بدانید که اگر صفحه موردنظر را فالو کرده باشید، فقط گزینه View Profile به شما نمایش دیتا می‌شود!

 

یک نکته! اگر تصویر نصف تگ اینستاگرام در گالری شما است، کمی حرفه شما سخت می‌شود. در این صورت شما نمی‌توانید به راحتی از روش دوم کاربرد کنید؛ زیرا در طریق دوم که از دوربین استوری استعمال می‌کنید، شما باید نیم تگ موردنظر را بر روی یک موبایل سایر داشته باشید لغایت بتوانید اسکن کنید. راه‌حل صحیح این است که شما از طریق بخش تنظیمات اینستاگرام وارد گزینه Nametagشوید و از طریق گالری خود، تصویری نصف تگ موردنظر خود را اسکن کنید.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به تناسب گونه طراحی وب سایتی که می خواهید ، سیستم های مدیریت محتوای مختلفی هستی داره اما وردپرس به علت رایگان بودنش دوست داشتنی ترین اونهاست. وردپرس نرم افزاری Open Source یا منبع مفتوح است که در PHP تألیف شده طراحی سایت با وردپرس و می توانید برای ایجاد یک وب سایت، تارنگار یا برنامه های کاربردی کاربرد کنید. طرح های زیبا، خاصیت های نیرومند و آزادی برای ساختن هر چیزی که می خواید، وردپرس هم موعد هم رایگانه و هم راحت. %28 از دنیای وب از آنگونه تارنما های سرگرمی تا بزرگترین سایت های خبری آنلاین از وردپرس کاربرد می کنند. بیش از 60 میلیون نفر وردپرس را گزینش کرده اند الی وب سایتشون دانستن خونه رو بهشون القا کنه.

در سنه 2003 وردپرس با استفاده از یک بیت کد با کاربرانی که تعدادشون کمتر از انگشت های تقسیم برای تمایل به زیبایی و نشر سیستمی معماری شده شروع به شغل کرد، متعلق به زمان به بعد بزرگترین آلت تارنگار نویسی میزبانی در عالم با توجه به اینکه در میلیون ها سایت بهره‌گیری می شود و روزانه ده ها میلیون تن آن را می بینند شد. وردپرس یک پروژه منبع مفتوح است به این معنی که صدها تن در سراسر جهان روی آن کار می کنن ، همچنین به این معنی که شما می توانید متعلق به برای هر گونه سایتی و بدون پرداخت خرج پروانه و شماری دیگر از آزادی های مهم بهره‌گیری کنید. وردپرس به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی پیش درآمد شده ، ولی امروزه به عنوان سیستم مدیریت محتوایی کامل از طریق هزاران پلاگین و ویدجت و تم ها مورد بهره‌گیری قرار گرفته است، وردپرس فقط به پنداشت شما محدود میشه.

مزایای طراحی سایت با WordPress :

1- استفاده ازش راحته
وردپرس راحته و یک رابط بصری داره ، اضافه کردن صفحات جدید، پست های وبلاگ، عکس ها و غیره به سرعت انجام می شن. از اونجایی که تکنولوژی خیلی ساده ایه زمان صرف شده برای قالب بندی هم تفریق پیدا می کنه.

 

2- دسترسی بهش آسونه
می تونید تارنما را از هر کامپیوتری مدیریت کنید. وردپرس مبتنی بر مرورگره و شما می تونید از هر کامپیوتری که متصله به اینترنت سایت خویش را مدیریت کنید.

3- نیازی به ویرایش HTML یا نرم اسباب FTP نداره
وردپرس یک سیستم مستقل است و نیازی به نرم انگیزه ها ویرایش HTML ندارد ، شما می تونید یک صفحه جدید یا پست وبلاگ، فرمت متن، آپلود عکس ها (و ویرایش آنها)، آپلود اسناد، فایل های ویدیویی، نگارخانه عکس ها و … برپایی کنید بدون اینکه نیازی به نرم اسباب FTP یا HTML باشه.

 

4-موتورهای جستجو عاشق سایت های وردپرس
کد های وردپرس بسیار تمیز و ساده است و موتورهای جستجو را برای خواستن و فهرست محتوای سایت آسان می کنه. علاوه بر این، هر صفحه، پست و تصویر می تونه واژه ها کلیدی متا تگ، توضیحات و عنوان خودشو داشته باشه و برای کلمات کلیدی ویژه بهینه سازی بشه. شما وانگهی می تونید از برچسب ها (Tags) برای افزایش سعی های بهینه سازی موتور جستجوگر بهره‌گیری کنید.

 

5- روی سایت کنترل دارید
دیگه نیاز نیست برای یک به روز رسانی و آپدیت ساده چشم براه طراح سایت باشید ، با وردپرس، شما کم و بیش کنترل هر جنبه ای از سایت خودتونو دارید و می تونید به راحتی به روز رسانی های خود را انجام بدید.

 

6- طراحی سایت شما قابل برنامه ریزیه
وردپرس به عنوان یک موتور برای وب سایت شما عمل می کنه ، با پروا به اینکه شکل و احساس سایت %100 برای شما شخصی سازیه ، اسم تجاری شما از این طریق میدرخشه و یک تجربه منحصر به فرد هم برای بازدید کننده هاتون به ارمغان میاره.

 

7- یک وبلاگ کاملا آماده اس
از اونجایی که وردپرس در پیش درآمد به عنوان یک پلتفرم تارنگار نویسی ایجاد شد ، قابلیت های تارنگار نویسی هم به تناسب نیاز های ما ساخته شد. تاسیس اشتراک ایمیل RSS در وبلاگتون ، قابلیت عقیده دادن و به طور خودکار افزودن پسینیان پست های تارنگار به صفحات سایر سایت مانند صفحه اصلی وب سایت، زیاد راحته و مایه اشاعه دسترسی شرکت شما و ایجاد سایتی پویا تر میشه.

 

8- گسترش عملکرد سایت با پلاگین ها
می خواید یک تقویم ، نگارخانه ویدئو، ویژگی های توییتر و فیس بوک و موارد سایر را به سایت خویش اضافه کنید؟ وردپرس این امکان را با افزونه ها یا پلاگین ها که اکثر آنها مجانی هستند یا قیمتی منطقی دارن در دسترس ما قرار میده.

 

9- امکان رشد داره
سایت های وردپرس زیاد مقیاس پذیرن ، شما میتونید صدها هزار صفحه یا پست های تارنگار در سایت خود داشته باشید اما عملکرد سایت مختصر نباشه و هر بار که بخواید صفحه اضافه کنید یا ویرایش انجام بدین.

 

10- چند کاربره ست
به عنوان یک مدیر سایت وردپرس، می تونید چندین کاربر را برای وب سایت تنظیم کنید و سطوح دسترسی و قابلیت های هر کاربر را تعیین کنید.

 

 معایب طراحی سایت با WordPress :

1- میتونه آفت پذیر باشه
وردپرس منبع مفتوح و متکی به یک جامعه از توسعه دهندگان است ، برای پیدا کردن منابع لازم است که آن را با تم ها و پلاگین ها شخصی سازی کنید. هر تم یا افزونه ای که در سایت وردپرس خودتون کاربرد می کنید توسط شخص دیگری تألیف شده است؛ نظر به اینکه هیچ سازمان یا شخص خاصی برای نظارت بر تم ها یا افزونه های وردپرس وجود نداره در پلاگین ای که در سایت شما کاربرد می شود، یک سری اشکال هستی داره. در صورتی که شما این را نمی دانید، با وردپرس، فقط یک افزونه می تونه به داشبورد مدیریت شما دسترسی داشته باشه؛ مگر اینکه شما به طور فعال اقدامات لازم برای ایمن سازی تارنگار وردپرس خویش را اتمام داده باشید، با این حال نمیتونید کاملا مطمئن باشید. همچنین، وردپرس در PHP اجرا می شود و جزئیات مهم در پایگاه داده MYSQL خود را اندوخته می کند که برای حملات SQLیک خفته است. آسیب پذیری به حملات قهر آمیز یکی از دلایل اصلی بهره‌گیری نکردن از وردپرس است، مگر اینکه شما یک پلاگین برای رویارویی نصب کنید

 

2- می تونه خیلی پرهزینه باشه
نه اشتباه نکنید ، وردپرس خودش مجانیه! دانلود و نصب وردپرس رایگانه ولی تنها داشتن وردپرس کافی نیست مگر اینکه نخواید که وب سایت شما جزو 70 میلیون وب سایتی که با وردپرس شغل می کنن باشه. شما وردپرس را در همه جا می بینید و هنگامی که شما یک نسخه از یک سایت را با استفاده از وردپرس نگریستن می کنید، کمتر داخل ذهنتون ماندگار میشه ؛ به همین دلیل هم وردپرس گرانه. برای اطمینان از اینکه سایت وردپرسی شما به حقیقت طراحی شده و همیشه فعال است، باید چند میلیون هزینه کنید. فقط راه این است که خودتون طراح سایت وردپرسی باشید.

 

3- باید به چهره همیشگی بروز رسانی کنید
شاید به عقیده شما از مزایا باشه ولی وقتی به بسامد و تکرار به روز رسانی ها و مسائل مربوطه مانند آپدیت پلاگین ها و … فکر کنید متوجه می شید که خیلی هم چیز نکویی نیست. با هر بروز رسانی دشوار قالب سایت و پلاگین ها رو خواهید داشت که اغلب با خرج های گزاف همراهه. تعمیر و نگهداری در وردپرس یک مسئله شخصیه ، شما نمیتوانید بدون بروز رسانی همیشگی ازش بهره‌گیری کنید و باید زمانی که به روزرسانی کردید، آماده دگرگونی ها در قالب یا پلاگین های خویش باشید. اگر شما بودجه، طراح یا برنامه نویس یا منابعی برای مدیریت این به روز رسانی ها دارید، وردپرس عالیه

 

4- از منابع زیادی کاربرد می کنه
برای اینکه وردپرس براتون کارساز باشه باید اغلب مواقع بسیاری از پلاگین ها رو نصب کنید ، نصب تنهای وردپرس بی هوده اس و احتیاج به تم و کمینه چند پلاگین داره. در یک سطحی این گویه دشوار به نظر نمیاد اما هر چقدر بیشتر پلاگین نصب کنید ، سرعت وب سایت شما ناچیز و کمتر میشه. اگه با این پلاگین ها پیشه نکنید یا اگه شما بودجه یا منابع برای برنامه نویسی این خاصیت ها را در قالب وردپرس خودتون نداشته باشید چی؟ با یک وب سایت زیاد بسیار کند روبرو می شید.

از لحاظ منابع سرور هم وردپرس نسبت به تارنما های HTML یا PHP از منابع بیشتری بهره‌گیری می کنه، مگه اینکه شما یک مسیر حل میزبانی وردپرس با کیفیت پیدا کنید، اگر تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشید و از وردپرس در یک میزبانی مشترک بهره‌گیری کنید خطر میزبانی شما به حالت تعلیق در میاد.

 

5- توی سئو می تونه مشکل ساز باشه
مهمه که توجه اخص ای به این موضوع داشته باشید مگه اینکه در حال حاضر دسترسی به سئو داشته باشید. وردپرس معتقده که با سئو دوستانه برخورد کنه اما همه سیستم های مدیریت درونمایه (CMS) همینطورن. اگر دانشی در ارتباط با سئو نداشته باشید خیلی راحت دشواری ها مربوط به این جستار در وردپرس خودشونو نشون می دن. احد از این محکومین اصلی ، سیستم برچسب گذاری یا تگ گذاری و طبقه بندی بدست وردپرسه. راه حلش اینه که تصمیم بگیرید تگ ها و بخش بندی ها رو بدون علامت بسازید که در اینصورت هر برچسبی که شما ایجاد میکنید و هر بخش ی خاصی که محتواتونو اضافه میکنید، یک فرم تکراری از آن درونمایه را خواهید داشت. با پروا به نتایج، برخی افراد 10 نسخه از یک درونمایه دارند و شگفتی می کنند که چرا یک موضوع مانند را تجربه می کنند.

اگر شما یک ادب پیشرفته از سئو داشته باشید به این مشکل برنمی خورید اما همه ندارن متاسفانه. اکثر افرادی که این نوشتار را مطالعه می کنند احتمالا الی امروز اینو نمی دونستن.

 

 

 

چگونه یک وبسایت وردپرس برپایی کنیم
این راهنما برای کسایی در نظر گرفته شده که می خوان نخستین وب سایت رو با وردپرس ایجاد کنن. ما با پیدا کردن سیستم مدیریت محتوا مناسب، انتخاب یک اسم دامنه، سپس سرویس میزبانی وب مناسب، افزودن تم ها، پلاگین ها و سفارشی کردن ظاهر سایت شروع می کنیم.

 

 

مرحله نخست (بستر یا پلتفرم مناسب برای تارنما خویش را انتخاب کنید)

سیستم مدیریت محتوا چیست؟
CMS یا سیستم مدیریت درونمایه به زبان ساده، یک پلتفرم از مکانیزمیه که به شما قابلیت برپایی درونمایه و نشر اون در وب سایتتون رو میده همانند یک جا رختی برای کتی است که همون محتوای شماست. این نرم انگیزه ها است که بر روی سرور میزبان شما نصب شده است و ارائه دهنده میزبان شما فقط یک کلیک لازم داره الی CMS شما رو نصب کنه. پس از نصب، شما می تونید به سایت خود به عنوان مدیر وارد شوید و عکس ها، متن ها و سایر مطالب رو اضافه کنید. وانگهی می تونید یک قالب در موازات طراحی و هدف سایتتون نصب کنید ، با قالب اضافه شده، می توانید نما سایت خویش را سفارشی و شخصی سازی کنید. همچنین می تونید یکسری پلاگین برای افزودن توابع به سایت نصب کنید مانند یک پلاگین به اشتراک گذاری اجتماعی برای کمک به انتشار واژه در مورد سایت از طریق شبکه های اجتماعی. همه اینها و بیشترش رو می تونیم با سیستم مدیریت محتوا انجام بدیم.
حالا که سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما با تمام مزایا و معایب اش وردپرسه پس بریم سراغ مرحله بعدی.

 

 

مرحله دوم (یک نام درست برای وب سایت (دامنه) و میزبانی گزینش کنید)

قبل از اینکه نام پهنه رو برگزیدن کنید، لازمه مطمئن بشید که توازن باره عقیده شما در اون قرار داره. برای ایجاد یک تارنما تولید درآمد زیاد مهمه. در حال حاضر، تنها مطمئن بشید چیزیه که دوست دارید و به راستی به راستی پرشور است و اطمینان حاصل کنید که شما حائز تخصص بخردانه درباره اسم مورد نظر هستید. شما هر مشهور رو می تونید گزینش کنید در چهره موجود بودن اما من براتون پیشنهادهایی دارم :

وب سایت تجارتی – اگر شما در حال ایجاد یک تارنما برای تجارت و کسب و کارتون هستید بهتره برگزیدن نام دامنه با اسم شرکت یا نام تجاری شما احد باشه. به عنوان مثال اسم دامنه شما می تونه به این شکل باشه.com نام کمپانی یا .comنام برند شما
وب سایت شخصی – اگر قرار باشد وبسایت شخصی شما باشد، بهتر است با com بسازید.
وب سایت سرگرمی – هیچ محدودیتی ندارید.

محبوب ترین پهنه ها .com ، .org، .netو .ir هستن اما با توجه به اتساع های جدیدی که اخیرا در نام های حوزه ها به وجود آمده می تونید دامنه های جدیدی هم آزمون کنید مثل .pizzaاسم کمپانی و.greenاسم شرکت و …

با تمام این اوصاف توصیه من به شما استفاده از دامنه های رایجه چون هنوز این حوزه های جدید درون ذهن کسان جا نیفتاده.

 

انتخاب نام صحیح برای دامنه
گام بعدی در پروسه ما دربرگیرنده انتخاب اسم گستره است. اسم پهنه اساسا نشانی اینترنتی در نوار آدرس مرورگر برای بازدید از یک تارنما خاص است. انتخاب اسم دامنه مناسب خیلی حیاتیه ، چند چیز که باید در عقیده بگیرید :

 

کوتاه – اسم های کوتاهتر برای به حافظه تفویض و تایپ آسان تر گزینش مناسب تری هستند.
قابلیت برندینگ – اسم دامنه شما هم در راستای برند شدن به شما کمک می کنه، تنها مطمئن بشید که انتخابتون در این زمینه مایه اشتباه نشه.
به یاد ماندنی – کسان خیلی زود و آسان فراموش می کنند، نامی پیدا کنید که نخستین بار بازدید کنندگان سایت شما به یاد بسپارن.
جذاب – شما تعقیب یک نام برای گستره هستید که هم آسان در دهان بچرخه هم اینکه کاملا هدف شما رو توصیف کنه.
تایپ راحت
شامل واژه ها کلیدی باشه (اختیاری) – واژه ها کلیدی مناسب یا ترکیبی از پسندیده ترین ها رو پیدا کنید، هر چقدر اسم دامنه شما به واژه کلیدی سایت نزدیک تر باشه برای سئو شما هم بهتره.
توزیع خاص (اختیاری) – اگر شما یک تارنما در باره یک پخش خاص بنویسید، باید بررسی کنید که آیا اختصارات متداول هستی دارد یا نه. مثلا در بسیاری از سایت هایی که رتبه بالایی دارند “WP” به عنوان بخشی از نامشون قرار داره الی نشون بدن که برای طراحی از WordPress کاربرد کرده اند.

هاستینگ
وقتی درباره گونه ارائه دهنده میزبان گفتگو می کنیم، فقط دو مسیر داریم :

 

هاستینگ مشترک
مدیریت هاستینگ وردپرس
توصیه من به کسایی که اولین وب سایت خودشون رو می سازن، هاستینگ مشترکه، هر گونه دیگه ای از انواع میزبانی رو که شنیدید مشابه میزبانی خصوصی مجازی ممکنه گزینش مناسبی برای اولین تارنما شما نباشه. میزبانی میزبان گذرگاه رفتنه و پس ما می توانیم در باره ارتقاء میزبان خود صحبت کنیم. هر دو نوع ارائه دهنده میزبانی که ازشون اسم بردیم، ثبت نام حوزه و هاستینگ عرضه می کنن و این دقیقا همان چیزیه که ما برای ایجاد یک وب سایت بسیار جذاب احتیاج داریم.

 

 

مرحله سوم (وب سایت جدید وردپرس خود را تندیس بندی کنید)

صفحه مدیریت وردپرس
به صفحه .com/wp-adminاسم وب سایت بروید.
نام کاربری و رمز عبور که قبلا در درازا پروسه نصب وردپرس وارد کرده اید را وارد کنید.

منوی مدیریت وردپرس شما در سمت چپ صفحه نمایش در دسترس است.

داشبورد
پست ها
رسانه ها
لینک ها (پیوندها)
صفحات
نظرات
ظاهر
پلاگین ها
کاربران
ابزارها
تنظیمات
اینها چیزهایی ست که با آن برخورد میکنید ، ولی من وعده دیتا ام که سایت شما را بالا بیاریم و این کارو می کنیم. فلذا برای اهداف این پست، درباره تنظیمات، ابزارها، کاربران یا داشبورد با شما صحبت نخواهم کرد. من در ارتباط با بقیه گزینه های منو که بخشی از منو وردپرس شما هستند گفتگو خواهم کرد. آغاز کنیم؟

 

شخصی سازی ظاهر سایت و پرکار سازی یک تم وردپرس

تم ها
1- از راه منوی ظاهر> تم ها این سرنوشت مفتوح میشه اگر در باره دسترسی به یک تقدیر خاص از منوی WordPress از صفحه مدیریت، شک داشته باشید از اینجا می تونید به عنوان هر منو دسترسی داشته باشید.

2- و بر روی دکمه “Add New” در رأس صفحه کلیک کنید و یکتا از تم های نمایش دیتا شده رو برگزیدن کنید.

3- یک تم جدید که دوست دارید نصب و فعال کنید.

4- تقسیم بعدی دربرگیرنده شخصی سازی تم است که از راه Appearance > Customize قابل اجرائه. شما می توانید چندین چیز را به نما سایت خود از اینجا اضافه کنید.

 

 

ابزارک
1- از منوی Appearances > Widgets قابل دسترسی است. ابزارک ها ماژول های پیش فرض یا قطعه های کد هستند که به یک تابع مشخص اضافه می شوند و در برخی وجوه برای تارنما شما سودمند خواهد بود. ستون های فرعی، پاورقی ها و هدر ها با ویدجت بارگیری میشن. 6 نوع ویجت هستی داره در این منو که عبارتند از نوار جستجو، واپسین ویجت پست شده، نظرات اخیر، آرشیوها، گروه ها و متا. ابزارک ها پلاگین نیستند، اما آنها یک تکه کوچکی از کد هستند که کمی عملکرد را اضافه می کنند. برخی مواقع اوقات شدنی است به ناوبری کمک کند، گاهی اوقات هم به رسانه های اجتماعی، شما حتی می توانید متعلق به برای افزودن HTML به یک ویجت متن کاربرد کنید که به چهره کدگذاری سپریدن می شود. فلذا ویدجت آلت زیاد مفیدی است، ولی قبل از اینکه بتوانید از آنها به طور کامل استفاده کنید، باید کمی درباره آنها یاد بگیرید.

 

 

منو ها
منوها برای هر وب سایتی زیاد مهم ان و وسیله ای برای حرکت به سایت و محتوای آن هستند. منو های بد و ناوبری باعث نرخ بازده بالا ( بازدید کننده هایی که بعد از یک بار رویت تارنما شما دیگه برنمی گردن) میشه. شما ممکن است تارنما ها را با منوهایی در بالا یا کنار و حتی در ذیل نگریستن کرده باشید ، ما هم کل اینها رو می تونیم داشته باشیم. شاید بخواید صفحاتی مشابه “درباره”، “وبلاگ”، “تماس” و “خدمات ما” را به عنوان بخشی از منوی اصلی خودتون اضافه کنید، هر صفحه ای که می خواهید در منوتون نمایش دیتا شود می توانید اضافه کنید. تعداد منوها و قرار دادن آنها در سایت شما بستگی به تم وردپرس شما دارد.

 

یک منوی خوب :

مختصر و کوتاهه
نماینده ای از همه پیشنهادات سایت شماست
بسیار سودمند برای بهره‌گیری و مانور در گوشه ها-کناره ها سایت شماست.
این ها را در ذهن داشته باشید چون باید بهترین باشید.

 

 

زمینه
بسیاری از وبسایتها بعد گویه تک رنگ را برگزیدن میکنند و من پیرو بزرگ آن هستم. تارنما دارکوب هم از مقوله تک رنگ استفاده کرده. وب سایت هایی که رسانه های وزین هستند، نمونه هایی از جمله سایت های عکاسی یا وب سایت های نمونه کارها هستند که مقوله های نکوداشتن دارند. اگر میخواهید با وب سایتتون یک نشانه نیرومند بصری برای مخاطبان ارسال کنید، از یک تصویر پس زمینه قدرتمند بهره‌گیری کنید یا اینکه می توانید به سادگی یک رنگ ساده را برگزیدن کنید که پسندیده هر وبلاگ است که بر خوانایی تأکید دارد. یک بعد گویه نباید یک تصویر اسلایدی باشه که اساسا یک تصویر دائما در حال تغییر است.

 

 

نظرات (دسترسی از منوی وردپرس)
وب سایت ها برای موفقیت بیچارگی به خواننده و کاربر دارن. نظرات یک وسیله زیاد نیرومند برای ایجاد یک گفتگوی بزرگ در سایت شما هستند و این تنها ارزش بیشتری به سایت شما میده. به سختی، یک درصد از ترافیکی که از سایت شما بازدید میکنه میان و عقیده هم میدن. و این فرض است که درونمایه برای شروع عالی است، تعامل راننده با خوانندگان منفعل در سایت شما مشکل است و موعد و سعی زیادی را به همراه دارد.

یک پست عالی برای نظر دادن به سایت شما کمک می کنه، مثلا در همین سایت دارکوب نوشتار هایی باستانی داریم که هنوز هم افراد در ارتباط با اش نظر می نویسن. و به یاد داشته باشید، وردپرس به شما فرمان می ده سایت خودتون را هنگامی که در تارنگار شخص دیگری نظر می دهید، لینک بدید که این به بازدید تارنما شما هم کمک میده. اگر کارت هاتونو درست بازی کنید به نتیجه هم می رسید.

اگر احساس کنم که محتوای شما عالیه و پست خاصی که نوشته اید زیاد جذابه، این امکان هست که برای نخستین بار نظرم رو بنویسم از آنجایی که می دانم در نهایت چند بازدید کننده به سایت من هم هدایت میشه. نظرات یک مسیر عالی برای ایجاد یک خواننده عالی و یک فتح وفادار برای سایت شماست.

 

 پست ها (ضربان قلب سایت)

در انتهای این تعلیم وقتی همه مراحل اتمام بشه، شما هستید که سایت خویش را با پست ها پر می کنید. وردپرس زیاد آسان است برای به کارگیری مکانیزم ارسال پست و این گرد از دلایل محبوبیتشه. شما دو راه برای نوشتن پست ها دارید :

یکی اینکه خودتون از راه ویرایشگرهای تصویری یا ویرایشگر HTML اونها رو بنویسید و دوم اینکه از قوای کارآزموده برای این سوژه کمک بگیرید. کمپانی دارکوب این شغل رو برای تارنما شما اتمام می ده، این مجموعه لغایت کنون موفق به سپریدن 500 پروژه کامیاب سئو و بهینه سازی وب سایت شده. بودن در صفحه اول گوگل آنهم با دو تارنما برای دشوار ترین کلمه کلیدی سئو اثر از آن دارد که این مجموعه توانمندی لازم را برای اتمام پروژه های سئو دارد بعد برای بهترین وب سایت با ما تماس بگیرید.

 

ایجاد وب سایت و فرآوری درآمد جستار شوخی برداری نیست. پیشه سختیه و حتی برخی مواقع اوقات به عقیده می رسد کار بدون پاداشه. اما برای اینکه تجارت شما به بار بشینه این تارنما و طراحیش جستار خیلی خیلی مهمیه. یا خودتون انجامش بدید یا از بهترین کمپانی های طراحی سایت استفاده کنید و با پرداخت مبلغی معقول برای همش از مزایای آن سهم ببرید. دارکوب 15 سنه سابقه در گویه طراحی سایت دارد و در این سال ها در نزدیک 3000 تارنما طراحی و برنامه نویسی نموده. شعار دارکوب طراحی سایت با ارزان ترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکنه. بعد با ما تماس بگیرید تا بهترین سایت طراحی شده رو با وردپرس در گزین کردن داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,شارژ گوشی
یک شرکت تجاری ابزار تازه ای برای شارژ گوشی‌های تلفن همراه در نقاط دورافتاده و در طبیعت عرضه کرده که به صورت فانوسی ضدآب طراحی شده است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این شارژر خورشیدی ضدآب و تاشونده لوسی پرو نام دارد و بعد از خالی کردن باد، ارتفاع آن به ۳.۸ سانتیمتر کاهش می‌یابد. لذا لوسی پرو را به سادگی می‌توان با خود حمل کرد.

 

این شارژر خورشیدی در برابر ضربه و گرد و خاک نیز مقاوم بوده و میزان روشنایی آن ۱۵۰ لومن است. این محصول در صورت پربودن باتری برای ۵۰ ساعت استفاده به منظور روشن کردن محیط و شارژ گوشی‌های هوشمند در دسترس است.

 

شارژر یادشده که در واقع یک پاوربانک بادی است می‌تواند در برابر حداکثر ۶۸ کیلوگرم فشار دوام آورده و آسیب نبیند. لذا قرار دادن آن در ته کوله پشتی نیز به آن آسیب نمی‌زند. قیمت این محصول ۷۹ دلار است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11062787.html



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ال جی
ال جی بعد از طراحی گوشی‌های گران قیمت ولوت و وینگ، قصد دارد با عرضه گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت مانند ال جی دبلیو ۳۱ نیاز بخش دیگری از بازار را نیز برطرف کند. 

به گزارش مهر به نقل از جی اس ام آرنا، در این گوشی از پردازنده جدید هلیو پی ۲۲ ساخت مدیا تک استفاده شده است. این پردازنده هشت هسته‌ای بوده و دارای سی پی یو Cortex-A۵۳ است.

 

گوشی یادشده دارای ۴ گیگابایت رم و نمایشگر ال سی دی با دقت ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. سیستم عامل این گوشی هم اندروید ۱۰ است. دوربین سه گانه با دقت ۱۳، ۱۲ و ۲ مگاپیکسل در پشت گوشی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی از جمله دیگر امکانات این گوشی است.

 

باتری گوشی یادشده ۴۰۰۰ میلی آمپری است، اما مشخص نیست آیا شارژ سریع آن امکان پذیر است یا خیر. قیمت این گوشی میان رده هنوز مشخص نشده، اما بعید است بیش از ۲۰۰ دلار باشد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11062823.html



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گام های ساخت فروشگاه اینترنتی
گام اول: برگزیدن محل مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی
همانطور که شما برای ساخت یک فروشگاه فیزیکی به تعقیب محلی می‌گردید که بیشترین آمدوشد را داشته باشد در باره ساخت فروشگاه اینترنتی هم باید همین روند را پیگیری کنید.

گام اول گزینش ‌هاست و فضای میزبانی پسندیده هست. انتخاب هاست پسندیده به خاطر انگیزه ها زیر اهمیت دارد .

http://webofan.ir/2020/12/14/بهترین-سیستم-مدیریت-محتواcms/

سرعت لود سایت
پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده
امنیت وب سایت
پاسخگویی و پشتیبانی
قابلیت ساپورت کردن از بازدید بالای سایت
و…..
معمولا به کاربران توصیه می شود در آغاز از فضای کمتری استفاده کنند الی webdesign خرج کمتری برایشان داشته باشد اما به تدریج با افزایش مشتری به فضای میزبانی بیشتری احتیاج پیدا می‌کنند که مجبور به پرداخت هزینه‌های اکثریت برای ارتقا هاست خواهند بود.

گام دوم: گزینش اسم مناسب برای فروشگاه اینترنتی
نام فروشگاه اینترنتی زیاد اهمیت دارد الی بتوانید مخاطبان زیادی را جذب کند.

در هر حوزه‌ای که منظور ساخت فروشگاه اینترنتی دارید، باید یک اسم متناسب و جذاب برگزیدن کنید که با مقوله کار و جنبش شما بستگی داشته باشد.

این مرحله به عنوان برگزیدن دامنه(Domain) با استفاده از یک کمپانی ثبت squarespace کننده دامنه شناخته میشه، که اسم فروشگاه شما را تحت عناوین گوناگون ثبت کرده و از این لحظه به پس فروشگاه اینترنتی با این عنوان شناخته خواهد شد.

دامنه اینترنتی شما باید به گونه ای باشد که پیدا کردنش در بین میلیون‌ها وب سایت آسان باشد.

گام سوم: طراحی و ساخت نمای داخلی فروشگاه
بعد از گزینش هاست و گستره باید سایت خود را تاسیس نماییم .

اما در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این مرحله به چهره گزینش سیستم فروشگاه ساز معرفی میشه که کم و بیش تقسیم اصلی خرج تاسیس سایت متوجه این مسئله خواهد بود.

5دلیل مهم و بنیادین در کامیابی شغلی
در موعد گزینش سیستم باید پروا داشته باشید که یک سری از خاصیت ها را داشته باشد . مانند:

امکان ارسال مطلب و مقاله
دسته بندی و برگزیدن برند محصولات
امکان سنجش محصول
سیستم نظردهی کاربران
درج و اضافه کردن فرآورده به فروشگاه
و…
ظاهر فروشگاه شما باید مانند ویترین یک فروشگاه فیزیکی جذب مشتری کند.شما باید از قالب پسندیده و طراحی شیک کاربرد کنید. از قالب پسندیده و طراحی شیک استفاده کنید.

نقش فروشگاه سازها در ساخت فروشگاه اینترنتی
فروشگاه های اینترنتی مایه شده که در مبحث طراحی سایت کلمه جدیدی به اسم طراحی فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت فروشگاهی به وجود بیاد . که تمرکزش روی برپایی بستر پسندیده برای ساخت فروشگاه اینترنتی هست.

وبلاگ نویسان این موضوع را بیشتر درک می کنند.نقش فروشگاه سازها را در طراحی سایت راحت‌تر قبول دارند زیرا مرحله به مرحله رشد و ظهور فروشگاه‌های آنلاین رو به چشم دیدن.

شما به صورت کلی دو گزینش برای ساخت فروشگاه اینترنتی خواهید داشت که عبارتند از:

فروشگاه ساز اشتراکی:این گونه فروشگاه ساز به دو صورت رایگان و پولی عرضه می شود.در این نوع فروشگاه ساز یک گروه پشتیبان در مهار و تاسیس فروشگاه اینترنتی نقش دارد.
فروشگاه ساز رایگان:این گونه فروشگاه سازها به صورت رایگان عرضه میشن که باید در دسته بندی CMS قرارشون بدیم.
فروشگاه سازهای رایگان
فروشگاه سازهای مجانی یک سیسم مدیریت درونمایه هستند.در این سیستم‌ها شخصی کمک کننده شما نخواهد بود و صفر الی صد ساخت فروشگاه اینترنتی در دستان شماست.

برای استفاده از این سیستم‌ها نیاز به هاست و حوزه اختصاصی خودتون دارید که دربرگیرنده نصب سیستم مدیریت محتوا، نصب پلاگین‌های مورد نیاز، پارسی سازی، نصب قالب و… خواهد بود.

مزایای سیستم های مدیریت درونمایه برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
سئو و بهینه سازی عالی
قابلیت گسترش و افزایش امکانات
دسترسی به قالب‌های گوناگون برای تغییر نما فروشگاه
وجود مستندات و راهنمای نوشتاری به زبان پارسی و انگلیسی
و…
سایت حاضر یا اختصاصی؟ نکاتی که باید در ارتباط با سایت های حاضر بدانید
معایب سیستم‌های مدیریت محتوا برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
هسته این سیستم به صورت رایگان در اختیار شما پیمان می گیرد بعد برای ایجاد قالب، پلاگین و پشتیبانی بیچارگی به کسان مختصص دارید که نیازمند صرف خرج است ولی نیاز نیست که برای کوچکترین چیز هزینه کنید زیرا، در وب سایت رسمی این سیستم های مدیریت به پلاگین‌ها و قالب‌های مجانی بسیار زیادی دسترسی دارید.

معایب:

سعی کنید خودتان با آموزش های رایگانی که برای این سیستم‌های فروشگاهی هستی دارد یک آشنایی پسندیده پیدا کنید در غیر این صورت برای پشتیبانی نیرومند باید ماهیانه بین ۱۲۸ لغایت ۴۲۸ هزار تومان بپردازید.
قالب های متنوعی که این سیستم ارائه می دهد از زبان‌های انگلیسی برگردان شده است، بنابراین برای کاربرد ازشون نیاز به برگردان و راست چین کردن دارید.
سرعت کمتر سیستم به علت استفاده نامناسب و غیر اصولی از افزونه‌ها که باید نهایت دقت در این مسائل فنی را برای گزینش افزونه مناسب داشته باشید.
و…
فروشگاه سازهای اشتراکی
این نوع فروشگاه سازها پلان‌های مختلفی به صورت مجانی و پولی عرضه میکنند.هر کدام از این پلان‌ها هم امکانات خاصی رو در گزین کردن شما پیمان میدهد که می توانید احد متعلق به ها را انتخاب کنید. سپس از بین قالب‌ها و امکاناتی که برای هر پلن در کمر بستن شما پیمان داده می شود فروشگاه را شخصی سازی کرده و راه‌اندازی کنید.

مزایای سیستم های فروشگاه اشتراکی
دسترسی به حمایت سیستم
عدم دربایستن به هاست اختصاصی
هزینه کم یا رایگان بودن
و…
معایب سیستم‌های فروشگاه اشتراک
غیر قابل توسعه بودن بدست خود شما
محدودیت در توسعه و افزایش امکانات
عدم دسترسی کامل به فروشگاه
و…



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()