نوشته شده توسط : ساحل

معرفی مجازی سازی یا virtualization
یکی از تکنولوژی هایی که در حال حاضر در دنیای تکنولوژی وجود دارد و از مهمترین و پر طرفدار ترین ها به حساب می آید مجازی سازی سرور و شبکه می باشد، بد نیست بدانید هر فناوری که پا به دنیای فناوری می گذارد اگر بخواهد جزء بهترین تکنولوژی و در همان سان پر طرفدار ترین باشد باید در خرج های آن شاهد کاهش و صرفه جویی باشیم در این مقاله به بررسی اینکه چگونه می طاقت با کمترین منابع سخت افزاری که در کمر بستن داریم بیشترین بهره‌گیری را ببریم با ما به اتفاق باشید.


تاریخچه مجازی سازی سرور و شبکه
این تکنولوژی از ابتدای مهندسی کامپیوتر و IT هستی داشته که با مرور سررسید گواه گسترش و شفا در آن هستیم از هنگامیکه دانش در کامپیوتر توانسته سرور های قدرتمند، برنامه های کاربردی، هارد دیسک ها و ... را در اندازه های کوچک یا کبیر فرآوری کند در همین امر سبب ارزش دار شدن دنیای مجازی و زندگی روزمره شده است.

در دنیای معاصر باید با انواع تکنیک ها یا روش های مجازی سازی بر اساس محصولاتی که کمپانی های مجازی سازی مشابه Citrix ، Oracle ، IBM، VMware، مایکرسافت و ... می سازند آشنایی داشته باشید.اما وجود نمونه های متعدد از نرم اسباب های مجازی ساز این کار را اندکی دشوار کرده ما در پیوسته به توضیح گونه ها مجازی سازی می پردازیم با ما به اتفاق باشید.

تاریخچه
تاریخچه این تکنولوژی تقریبا به اوایل سنه 1960 بر می گردد اما خوب است بدانید که لغایت اوایل سال 2000 خیلی از آن کاربرد نمی کردند این فناوری مدت زیادی است که ارائه شده ولی در چند دهه ماضی استفاده از آن مرسوم شد و پای خویش را به رایانش ابری نیز مفتوح کرد.

مجازی سازی

 

مجازی سازی یا در اصطلاح Virtualization چیست؟
مجازی سازی چیست؟ می تاب این گونه گفت که یک فناوری است به منظور صرفه جویی در منابع فیزیکی و با به کارگیری آن می توانیم با منابع خویش امکانات اکثریت را برپایی کنیم. برای تعریف کامل تری از مجازی سازی بهتر است اینگونه بگوییم که در این فناوری منابع موجود که ساختن شده از مشکل افزار مشابه رم و سی پی یو را به چند قسمت دسته می کنیم به این صورت که یک نمونه کوچک از مثال اولیه را خواهیم داشت.

به عنوان مثال اگر قصد داشته باشیم سروری را مجازی سازی نماییم به راستی از آن سرور اصلی چند نمونه کوچک سرور صحیح کرده ایم با همان قابلیت های سرور اولیه ولی اندک تر زیرا منابع محدود می شوند . اما به این نکته پروا کنید سروری را که خریداری می کنید باید مجازی سازی سرور را پشتیبانی کند.

سیستم Virtualization یک بستر برای به گذرگاه انداختن چند سیستم عامل روی یک سیستم می باشد که بیشتر سرور و رایانه است، با پیاده سازی آن روی بستر دشوار افزار این فرمان را به بستر نرم افزاری می دهید لغایت بتواند سیستم عامل ها یا برنامه های کاربردی خود را که در سیستم های جداگانه ای هستند اجرا کند به طور کلی یک سیستم واقعی را به چند سیستم مجازی در می آورد.

به تعریف دیگر مجازی سازی در واقع امثال ایجاد ماشین مجازی می باشد و مثل یک سرور یا کامپیوتر راستین عمل می کند و سیستم عاملی مجزا دارد در مجازی کردن مشکل انگیزه ها به دو مفهموم برخورد می کنیم.

· ماشین هاست Host Machine ، نوعی ماشین است که تکنولوژی مجازی متعلق به بهره‌گیری می کند.

· ماشین مهمان Quest Machine ، به راستی ماشین مجازی می باشد.

دلیل استفاده از هاست و مهمان این است که نرم افزاری که روی ماشین فیزیکی اجرا می کنید با نرم افزاری که روی ماشین مجازی اجرا می کنید قابل تشخیص دادن باشند، نرم افزار یا Firmware که بر روی دشوار اسباب هاست بدست ماشین مجازی ایجاد می کنید هایپروایزر اسم دارد.در ادامه با انواع مجازی سازی سرور و شبکه ، مزایا و معایب و همچنین شیوه کارکردن مجازی ساز و اینکه هایپرووایزر چیست بیشتر گفتگو می کنیم.

 

مزایای مجازی سازی سرور و شبکه
دلیل محبوبیت بالای این تکنولوژی مزایای آن می باشد که به شرح ذیل است:

· زیر آمدن هزینه ها برای راه اندازی و صرفه جویی در تعبيه مشکل انگیزه ها و ساز و برگ شبکه

· پایین آمدن خرج های پشتیبانی و نگهداری

· کم کردن بسیاری از خرج ها با استفاده از بهینه کردن فضای فیزیکی، تا حدی که کمبود جا برای حفاظت سرورو ساز و برگ آن را جبران کند.

· مختصر کردن هزینه های مربوط به مصرف برق مخصوصا در دیتاسنتر ها

· بالا بردن حداکثر توان سرور و ظرفیت منابع موجود در شبکه که سبب بهر وری بیشتر از دشوار اسباب می شود.

· امنیت بالا

· مختصر شدن زمان Downtime

· همانگی با تکنولوژی بروز شده در جهان و در ضمن کمکی مضاعف به حفظ محیط زیست

· به وجود آوردن پیرامون های Test & Development به صورتی که مقرون به صرفه باشد

· اطمینان خاطر برای اخذ بکاپ یا بازیابی سرور ها

· مستقل شدن سیستم عامل ها از سخت افزار و بالا رفتن قابلیت حمل و جابجایی

· ذیل آمدن برخی هزینه های مدیریتی و درنتیجه مدیریت آسانتر سرور ها و سرویس ها به این صورت که مدیران توانا خواهند بود در کنسول همگی جزییات را از سرور های خود رسیدگی کرده و مهار اکثریت روی شبکه و سرور خویش داشته باشند.

· امکان آپدیت و برپایی تغیرات برای کاربر با سرعت بالا و بدون وقفه

محصولات VMware برای پوشش دادن به چهار نیاز طراحی و ارایه می شوند:

محیط های فرآوری و تست نرم انگیزه ها ( Testing and Development Environments )
انسجام سرورها و کاهش هزینه ها ( Server consolidation & containment )
مدیریت کامپیوترهای شخصی ( Desktop Management )
تداوم سرویس دهی ( Business continuity )

یکی از اهداف مهم کمپانی VMware این است که تمام سخت افزارهای موجود در مرکز دیتا را بصورت مجازی در کمر بستن مشتریان خود قرار دهد تا مراکز دیتا بی گمان زیادی از خرید دشوار انگیزه ها بی بیچارگی شوند و محصولاتی همچون VDI و vSan و NSX و... این فرمایش را تحقق بخشیده اند.

مجازی سازی

 

سطوح مجازی سازی:
در سطح سرور ( Server Virtualization )
در سطح کامپیوترهای شبکه ( Desktop Virtualization )
در سطح برنامه های کاربردی ( Application Virtualization )

 

خدمات مجازی سازی سرور
خدمات مجازی سرور به 6 تقسیم :

Network
Server
(Desktop (VDI
Storage
Application

OS & Cloud

 

انواع مجازی سازی Virtualization Types
در این نوشتار 7 شیوه مجازی سازی را شناسایی کرده و در پیوسته چندی متعلق به ها را روشنگری دیتا ایم که عبارت اند از

1. برپایی فضای مجازی سرور یا Server Virtualization که به اسم سخت افزار Hardware Virtualization خوانده می شود.

2. دسکتاپ Virtual Desktop Infrastructure یا VDI

3. استوریج یا Storage Virtualization

4. نرم اسباب یا Software Virtualization

5. I/O یا I/O Virtualization یا IOV

6. شبکه یا Network Virtualization

7. دیتا یا Data Virtualization

 

مجازی سازی دسکتاپ چیست؟
از این نوع مجازی ساز برای انتقال پیرامون کاری یا دسکتاپ کاربران از رایانه های شخصی به فضای ابری کاربرد می شود در واقع به این صورت است که دسکتاپ کاربران را به صورت مجازی در می آورد و می توانند با استفاده از تجهیزاتی همانند کلاینت ها و زیرو کلاینت ها به دسکتاپ خویش دسترسی پیدا کنند که سبب می شود سیستم عامل باره کاربرد کاربران از دشوار انگیزه ها جدا بماند.

مجازی سازی

مجازی سازی نرم افزار
از آن به عنوان Application Virtualization هم استفاده می کنند با این روش نرم افزار می تواند از سرور ریموت اجرا شود در واقع مجازی سازی نرم انگیزه ها همان چیزی است که ما به عنوان فناوری مجازی ساز می شناسیم ولی مکانیسم نصب نرم انگیزه ها در آن فرق دارد برآیند اینکه نرم انگیزه ها های مجازی ساز مثل Virtual Box یا VMware، نرم انگیزه ها را کاملا مستقل و کامل اتمام می دهند که با این روش این توانایی را دارید تا نرم اسباب مورد نظر خود را برا جایی که می خواهید بهره‌گیری کنید، یک نکته کلیدی در این شیوه وجود دارد و آن جمع شدن کلیه فایل های نرم اسباب در یک فایل اجرایی می باشد. و فایل باره عقیده از دشوار اسباب متمایز می شود.

انواع مجازی سازی نرم افزار
· مجازی ساز سیستم عامل

· مجازی ساز اپلیکیشن

· مجازی ساز سرویس

· مجازی ساز Storage

Storage
مجازی سازی استوریج چند دستگاه استوریج را به صورت یک دستگاه در می آورد، یا می توان آن را به نامی کلی به نام استوریج های در دسترس گذاشت که به وسیله کنسول مرکزی می تاب آن را مدیریت کرد که مزایا و معایب آن به شرح زیر می باشد

مزایای Storage
· آسان بودن در بکاپ، آرشیو و ریکاوری بازیابی اطلاعات

· داشتن دسترسی بالا وDowntime پایین

· پیاده سازی مسیر های مترقی replication و reduplication و disaster recovery

· داشتن امنیت بالا

انواع مجازی سازی Storage
Hardware Assisted Virtualization
Kernel Level Virtualization
Hypervisor Virtualization
Para-Virtualization
Full Virtualization

مجازی سازی در شبکه
به هدف برپایی شبکه مجازی تو سرور می باشد که موجب ملحق شدن ماشین های مجازی و شکل دریافت Virtual Security Zone می شود

نحوه شغل Network Virtualization به این ترتیب می باشد: منابعی که در دسترس شبکه باشد را با یکدیگر ترکیب می کند وانگهی پهنای باند بین کانال ها به طور مستقیم هر یک از دیگری جدا می باشد و در هر لحظه می توانید آن را به دستگاه یا سرور خاصی گزین کردن دهید، که امنیت هر کانال به صورت مجزا تامین می شود.

 

انواع شبکه های مجازی
در حالت کلی شبکه ها به داخلی و بیگانه دسته می شوند که پیشه هر دو به درون یا بیرون سرور بودن مربوط می شود.

مجازی سازی داخلی
شبکه ای بر پایه نرم اسباب را ایجاد می کند به عنوان مثال نرم افزار VMware server و Microsoft Virtual PC.با پروا به پیچیده بودن این مجازی ساز می توانید متعلق به در فایروال مجازی، یا شبکه بندی مجازی و سویچینگ بهره‌گیری کنید.

مجازی سازی خارجی
External Virtualization با به کارگیری ابزار هایی مثل سویچ ها ، کارت ها و شبکه می تواند یک یا چند شبکه را به صوت مجازی ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بر اساس گزارش 9to5Mac، اپل به فروش محصولات هوشمندی مانند تلفن همراه، تبلت و رایانه معروف است؛ اما اکنون مدتی است که اطلاعاتی درباره‌ی تولید خودروی الکتریکی توسط این شرکت منتشر می‌شود. در طول سال‌های گذشته تصاویر متعددی از کانسپت خودروی اپل با نام احتمالی Apple Car دیده‌ایم؛ اما به‌تازگی یک وب‌سایت مقایسه‌ی‌ لیزینگ با نام Leasefetcher، اتومبیل‌های معروف و محصولات مختلف اپل را با هم ترکیب و نتیجه‌ی آن را به‌صورت  تصاویر رندر منتشر کرده است.

این وب‌سایت در توضیح مدل‌های ترکیبی خود از کانسپت احتمالی خودروی آینده اپل، می‌گوید:

ما با ترکیب چند مدل خودروی معروف با محصولات اپل، این رندرها را از کانسپت احتمالی Apple EV تهیه کرده‌ایم. آیا می‌توانید مسابقه دادن یکی از این خودروها را در بزرگراه تصور کنید؟

در ادامه می‌توانید تصویری که Leasefetcher پس از ترکیب نیسان GT-R و آیفون ۱۲ پرو به دست آورده است مشاهده کنید:

کانسپت اپل

در توضیحات این کانسپت آمده است:

هنگامی که از خودروهای متوسط مخصوص خانواده فاصله می‌گیریم، نیسان GT-R اسپرت را مشاهده می‌کنیم. این ابرخودروی جذاب در طول سال‌ها بارها مورد بررسی قرار گرفته و نیسان هرگز به عملکرد، طراحی و هندلینگ متوسط رضایت نداده است.

از سوی دیگر، اپل واقعا پس از تولید آیفون ۱۲ محصولات دیگر خود را پشت سر گذاشته است. نسخه‌ی استاندارد این محصول با صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی Super Retina XDR همراه است. این دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ و در برابر نفوذ آب مقاوم است (IP68). در آیفون ۱۲ از تراشه A14 Bionic استفاده شده و این دستگاه از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. با توجه به مشخصاتی که از این دستگاه اعلام شد، مشخص است که جدیدترین تلفن همراه اپل یک دستگاه چشمگیر است که می‌توان در موارد بسیاری از آن استفاده کرد.

اگر اپل قصد داشته باشد با اولین اقدام خود در زمینه تولید خودروهای الکتریکی، یک گام مستحکم بردارد، نیسان GT-R یک پلتفرم عالی برای ترکیب با جدیدترین محصول این شرکت است و می‌توان نتیجه حاصل را یکی از بهترین کانسپت‌های ساخته‌شده در دنیای خودروهای الکتریکی دانست. رندر ما با رنگ نقره‌ای نیسان (Nissan’s Ultimate Silver) طراحی شده و دارای دستگیره‌های دری است که از دکمه‌های آیفون ۱۲ پرو الهام گرفته شده‌اند. علاوه بر این، ۳ چراغ جلو برای نشان دادن دوربین سه‌گانه و یک جلوپنجره به شکل لبه‌های بالا/ پایین آیفون ۱۲، طراحی این خودرو را به گوشی مورد نظر نزدیک‌تر می‌کنند. اساسا این کانسپت با احترام به سبک مینیمالیستی اپل که به‌نوعی امضای این شرکت تلقی می‌شود، طراحی شده است.

یکی دیگر از طراحی‌های منتشرشده توسط Leasefetcher، کانسپتی است که از ترکیب تویوتا سوپرا (Toyota Supra) با آیپاد کلاسیک (iPod Classic) خلق شده و زیبایی هر دو را درون خود جای داده است. در ادامه می‌توانید تصویر این خودرو را مشاهده کنید:

کانسپت خودروی اپل

در توضیحات این کانسپت آمده است:

تویوتا سوپرا یک خودروی بسیار زیبا است و واقعا شبیه به دیگر محصولات این شرکت نیست. ترکیب این خودرو با محصولات اپل به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی این شرکت منطقی به نظر می‌رسد. سوپرا به یک موتور ۶ سیلندر خطی تند ۳ لیتری مجهز است که می‌تواند ۳۸۲ اسب‌ بخار قدرت تولید کند. این ویژگی می‌تواند برای خودروی اپل مهم باشد.

به همین ترتیب، iPod Classic یکی از قدرتمندترین آیپادهای اپل بود و هنگامی که در سال ۲۰۱۴، پس از ۷ سال، تولید آن متوقف شد، واقعا یک دوره‌ی خاص در محصولات این شرکت به پایان رسید. این دستگاه تا حداکثر ۱۶۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به کاربر خود ارائه می‌داد و می‌توانست در خود ۴۰ هزار آهنگ را جای بدهد.

رندر ما سوپرای اسپرت و آیپاد کلاسیک معروف را با یکدیگر ترکیب کرده است. در این کانسپت نیز از اجزای محصول اپل در طراحی الهام گرفته شده است. برای مثال از شکل دکمه‌های آیپاد کلاسیک در بخشی از طراحی این خودروی الکتریکی نقره‌ای‌رنگ استفاده و جلوپنجره سه بخشی سوپرا با یک مدل صاف و مینیمالیستی جایگزین شده است و لوگوی اپل در مرکز آن قرار دارد.

تصاویر رندر دیگری نیز توسط این وب‌سایت منتشر شده‌اند که شامل ترکیب‌هایی از تویوتا Ioniq Electric و ماوس اپل (Apple Mouse)، هوندا E و آی‌مک G3 و در نهایت کیا Soul EV و iMac Pro می‌شوند. در ادامه تصاویر این محصولات را مشاهده می‌کنید:

کانسپت خودروی اپل

کانسپت خودروی اپل

کانسپت خودروی اپل

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی رندر کانسپت‌های منتشرشده توسط این وب‌سایت چیست؟ آیا به نظر شما اپل از چنین ترکیب‌هایی برای ساخت محصول بعدی خود الهام می‌گیرد؟ 

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/car/369494-apple-car-concept-images/



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به گزارش تسنیم، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در آخرین روز تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ مصادف با روز طبیعت از تفرجگاه‌ها، تفریحگاه‌ها و پارک‌های استان تهران بازدید هوایی کرد. او در این پایش هوایی به رصد محورهای مواصلاتی منتهی به پایتخت و ترددهای جاده‌ای پرداخت و گفت:

خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد و اکثر مردم طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کرده‌اند. مردم فهیم جامعه اسلامی همواره با پلیس در همه زمینه‌ها همکاری کرده‌اند، بحمدالله مردم عزیز مانند سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی نسبت به پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت پایبند بوده و سعی کرده‌اند تا حد ممکن از منازل خود خارج نشوند. ان‌شاءالله به‌زودی شاهد نابودی ویروس کرونا خواهیم بود و مردم عزیز در نوروزهای آتی، سنت‌های سال نو را در آرامش و سلامت انجام خواهند داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با حضور در مرکز کنترل ترافیک راهور، ضمن رصد محورهای مواصلاتی کشور، با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین در رصد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی گفت:

امسال برای نخستین بار در نیروی انتظامی از پهپادها برای کنترل محورهای مواصلاتی در سطح کشور استفاده شد و در ایام نوروز بیش از ۱۰۰ خودرو با استفاده از پهپادها اعمال قانون شدند.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/car-news/369497-during-iranian-holidays-cars-fined-by-uav/



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

از آنجایی که تکنولوژی ویپ در کشور ما نسبتا نوپا ست، پیدا کردن بهترین شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات ویپ ( خدمات VoIP ) یکتا از دغدغه های مهم برای مدیرانی ست که رغبت دارند از مزایا و امکانات ویپ در سازمان خود سهم ببرند. با در کمر بستن دریافت جمعی از متخصصین کارآزموده و آموزش دیده در حوزه‌ی ویپ آماده است لغایت به این احتیاج پذیرش دهد.
انعطاف پذیری شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات ویپ ( VoIP ) گرد از مهمترین فاکتور ها برای تاسیس ویپ به چهره موفق است. چرا که هر سازمانی بر پای بست، اندازه، نوع ارتباطات، مشتریان، اهداف و تکاپو هایش انتظارات متفاوتی از خدمات ویپ ( VoIP ) دارد. به صورت گام به گام و با مشاوره ویپ کاملا رایگان در ساحل شما خواهد بود، با شناخت نیازهای شما از صفر لغایت صد راه اندازی ویپ را به بهترین صورت شدنی سپریدن می دهد و سپس با خدمات حمایت ویپ شما را همراهی خواهد کرد.
خدمات ویپ
در صورتی که میل دارید در مورد ویپ اغلب بدانید رهنمود می نماییم تاریخچه و مزایای ویپ را از یا صفحه‌ی ویپ ویکی‌پدیا با اسم مقاله ی صدا روی پروتکل اینترنت را مطالعه کنید.
راه اندازی ویپ
راه اندازی مراکز تلفن نرم افزاری ویپ مثل Elastix و Issabell بر سرور جدید یا موجود
راه اندازی مراکز تلفن IP-PBX از بهترین برندهای موجود در بازار ایران
راه اندازی کلیه سرویسهای بر پایه سیستم ویپ از قبیل پیوستگی دفاتر و کارخانجات و انبارها
راه اندازی گونه ها خطوط مبتنی بر ویپ ( VoIP ) مانند خطوط سیپ ترانک ( SIP Trunk ) مخابرات
تامین کلیه تجهیزات ویپ ( VoIP ) از نمایندگان معتبر و دارای گارانتی قابل اعتماد
راه اندازی ویپ
آیا نیاز به خدمات مشاوره ویپ دارید؟
در صورتی که هنوز برای بهره مندی از مزایای ویپ دودلی دارید توصیه می کنیم از خدمات مشاوره ویپ ( VoIP ) کاربرد کنید. در تمامی مراحل نصب و اجرای یک سیستم ویپ ( VoIP ) آمادگی خود را جهت مشاوره به مشتریان ارجمند اعلام می دارد. پرسنل تعلیم دیده و با تجربه در همگی این مراحل در ساحل شما هستند لغایت بهترین تدبیر و ساز و برگ متناسب با نیازهای سازمانتان را تاسیس نمایید. خدمات مشاوره ویپ ( VoIP ) شامل:
بازدید از محل پروژه و مشاوره حضوری بدون دریافت هزینه
نصب و راه اندازی ویپ ( VoIP )
مهاجرت از سانترال به ویپ ( VoIP )
راهکارهای گسترش سیستم فعلی ویپ ( VoIP )
برنامه ریزی جابجایی و تاسیس دوباره سیستم ویپ ( VoIP )
انتخاب راهکارها و ساز و برگ ویپ ( VoIP ) متناسب با نیازمندیهای سازمانی مشتری



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ستاد کرونا: مبتلایان به کرونا که سفر رفته‌اند، به ازای هر روز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند

ستاد کرونا: مبتلایان به کرونا که سفر رفته‌اند، به ازای هر روز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند

به ‌گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۵ هزار مبتلا به کرونا که در ایام نوروز به سفر رفته‌اند، به ازای هر روز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز ۱۲ فروردین خبر از خارج شدن بیش از ۱۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا از قرنطینه و مسافرت آن‌ها در ایام نوروز داد. به‌ گفته‌ی وی، این افراد که با کد ملی رهگیری شده‌اند، به ازای هر روز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رئیسی در پایان جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد با توجه به عید دیدنی‌ها، خریدهای شب عید، افزایش دورهمی‌ها، بی‌توجهی به پروتکل‌ها و ازدحام‌ها شاهد خیز جدید بیماری در استان‌های متعدد و روند صعودی شیوع ویروس کرونا طی ۱۰ روز آینده هستیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید بیماران جدید کرونایی در کشور، مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی هستند.

به‌ گفته‌ی علیرضا رئیسی، آمار مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا که از روز گذشته سه رقمی شده است، تا سه هفته آینده ادامه خواهد داشت. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به افرادی که از سفر بازگشته‌اند، توصیه کرد دورهمی برگزار نکنند و تا ۵ روز رفت و آمدی با دیگران نداشته باشند.

در حال حاضر ۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی هستند. وزارت بهداشت با توجه به روند افزایشی بستری در اکثر نقاط کشور می‌گوید به‌زودی شهرهای بیشتری از جمله تهران، کرج و اصفهان قرمز خواهند شد.

پیش از این گفته شده بود واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران زمستان ۱۴۰۰ آغاز می‌شود؛ حال با نزدیک شدن واکسن‌های ایرانی به مرحله سوم تست انسانی، پیش‌بینی می‌شود واکسیناسیون همگانی از مهرماه آغاز شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم از شهریور یا مهر واکسن‌های ایرانی را به میزان نیاز وارد بازار کنیم.»

گفتنی است مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور و کشور کوبا از دهه سوم فروردین روی داوطلبان آغاز می‌شود. همچنین ممکن است واکسن کوو ایران برکت بتواند در اواسط مرحله سوم تست بالینی، مجوزی برای آغاز واکسیناسیون از اوایل تیر دریافت کند تا واکسیناسیون عمومی زودتر آغاز شود.

سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین خبر داد که مراسم‌ مذهبی در ماه رمضان تنها در شهرهای آبی و زرد ترجیحاً در فضای باز برگزار می‌شود و در مورد برگزاری مراسم شب‌های احیا نیز مجدداً در کمیته تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/health-medical/369503-corona-patients-travelled-nowrouz-penalty/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مایکروسافت در گفت‌وگو با  ورج اعلام کرد که اطلاعات بیشتر درباره این رویداد به‌زودی منتشر خواهد شد. به گفته‌ی مایکروسافت، این رویداد مکانی برای توسعه‌دهندگان، معماران، استارتاپ‌ها، دانش‌آموزان، برنامه‌نویسان و افرادی خواهد بود که به‌دنبال به اشتراک گذاشتن اطلاعات هستند تا مسیرهای جدیدی برای خلق نوآوری‌های آینده به وجود بیاورند.

در حال حاضر صفحه مربوط به رویداد بیلد در وب‌سایت مایکروسافت اطلاعات جدیدی پیش روی کاربران قرار نمی‌دهد و اطلاعات آن مربوط به رویداد سال گذشته است. در صفحه بیلد ۲۰۲۱ تنها به تاریخ برگزاری این رویداد اشاره شده است و باید منتظر اخبار جدید باشیم.

رویداد بیلد ۲۰۲۰ هم به‌صورت آنلاین برگزار شده بود. یک رویداد ۴۸ ساعته کاملا رایگان که از ورکشاپ‌ها و سخنرانی‌های مختلف تشکیل شده بود و تمام آن‌ها به‌صورت آنلاین پخش شدند.

مایکروسافت بیلد به شکل خاص توسعه‌دهندگان را هدف قرار می‌دهد و در آن، مایکروسافت تغییرات ویندوز، آفیس، اج و سرویس‌های مختلف را به اشتراک می‌گذارد. در رویداد سال گذشته Fluid Framework، لانچر PowerToys Run و Project Reunion به نمایش درآمدند.

زمان برگزاری این رویداد در حالی اعلام شد که همچنان روند شیوع کرونا در آمریکا بالا است و تا این لحظه ۳۰ درصد از جمعیت این کشور واکسینه شده‌اند. البته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور اعلام کرده که مردم بهتر است در تجمعات بزرگ شرکت نکنند و این موضوع شامل افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند هم می‌شود.

سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد که حفاظت از مخاطبان این شرکت یکی از اهداف آن‌ها است و به همین دلیل بیلد امسال هم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

منبع :

https://www.zoomit.ir/exhibition/369493-microsoft-build-may-remote-developer-conference/



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()