نوشته شده توسط : ساحل

معرفی 10 افزونه برتر سئو وردپرس
که نصب و فعال سازی هرکدام از آن ها میتواند تاثیر قابل توجهی در سئو سایت شما داشته باشد.
افزونه WordPress SEO by Yoast
بهترین افزونه سئو وردپرس
پلاگین Yoast در بالا بردن سئو وردپرس زیاد موثر میباشد که به ما کمک میکند بهترین و بهینه ترین محتوا را برای وبسایت خویش بنویسیم در ضمن میتوانیم عناوین صفحات سایت را با این افزونه به بهترین شکل مدیریت کنیم
به علاوه اینکه این پلاگین یک sitemap زیاد قدرتمند نیز در گزین کردن ما پیمان میدهد
اگر نگوییم بهترین بی گمان احد از بهترین افزونه های سئو وردپرس همین Yoast میباشد
صفحه افزونه
افزونه All in One SEO Pack
افزونه سئو وردپرس
این افزونه کاری همانند Yoast انجام میدهد و به طور اتوماتیک وبسایت شما را برای موتور های جستجو بهینه سازی میکند
اما نکته ای که وجود دارد این است که کاربرد همزمان از all in seo pack و seo by yoast نه تنها سودمند نیست بلکه برای سئو خطرناک هم هست بعد حتما باید از یکتا متعلق به ها را نصب کرد و رهنمود ما هم این است که از yoast بهره‌گیری کنید

10 افزونه و ابزار برتر سئو برای وردپرس


صفحه افزونه
افزونه SEO Plugin by SQUIRRLY
seo-plugin-by-squirrly
این پلاگین به شما کمک میکند تا یک محتوای عالی و سئو شده برای وبسایت خودتون بنویسید و همینگونه میتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای آن مقاله در کمتر از 2 دقیقه پیدا کنید
صفحه افزونه
افزونه SEO Ultimate
seo-ultimate
seo ultimate به شما کمک میکند الی کنترل بهتری روی عناوین صفحات داشته باشید همچنین میتوانید به وسیله آن تگ های متا، صفحاتی که موتورهای جستجو نتوانند آن ها را نمایه کنند (noIndex)، خطاهای 404 سایت و لینک ها را به راحتی مدیریت کنید
صفحه افزونه
افزونه WP Social SEO Booster
wp-social-seo-booster
یکی دیگر از پلاگین های کاربردی سئو که با پرکار سازی آن میتوانید رتبه بهتری در نتایج گوگل داشته باشید
صفحه افزونه
افزونه SEO Friendly Images
بهترین افزونه وردپرس برای بهینه سازی عکس ها seo firendly images میباشد، که به طور خودکار به عکس ها صفت های alt و title را اضافه میکند و مایه میشود در نتایج موتورهای جستجو عکس های وبسایت شما بهتر نمایش دیتا شود
سئو وردپرس
صفحه افزونه
افزونه Google XML Sitemaps
google-xml-sitemaps
بهترین افزونه ساخت نقشه سایت برای راحت ایندکس شدن مطالب سایت در موتورهای جستجو
اگر مقارن از google xml sitemaps و yoast کاربرد میکنید باید نقشه سایت در yoast را از طریق تنظیمات آن غیر پرکار کنید الی تداخل پیش نیاید



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 

6 قابلیت ناشناخته در نرم‌افزارVLC media player

 

نرم‌افزار VLC media player یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نرم‌افزارهای پخش فایل‌های صوتی و تصویری در جهان است. VLC media player از مجموعه عظیمی از فرمت‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند، بر روی پلتفرم‌های متعددی عرضه شده است و از همه مهم‌تر رایگان و متن‌باز است. اکثر کاربران تنها برای گوش دادن به فایل‌های صوتی و یا مشاهده فایل‌های تصویری از VLC استفاده می‌کنند، اما قابلیت‌های این نرم‌افزار بسیار فراتر از این‌هاست. در این ترفند قصد داریم به معرفی 6 قابلیت ناشناخته VLC media player بپردازیم که کمتر کاربری از آن‌ها اطلاع دارد.

 

1. Ripکردن DVDها
به عمل تبدیل فیلم‌های DVD به فایل‌های تصویری مرسوم نظیر AVI و ذخیره آن بر روی هارددیسک، عمل Rip کردن DVD گفته می‌شود. این موضوع می‌تواند بسیار کاربردی باشد چرا که دیگر نیازی به کپی کردن یک DVD با حجم بالا بر روی هارددیسک نخواهید داشت و تنها یک فایل تصویری با حجمی به مراتب کمتر و همان کیفیت اصلی در اختیار خواهید داشت. برای Rip کردن DVD توسط VLC کافی است ابتدا DVD را درون DVD-ROM قرار دهید. سپس از منوی Media بر روی Convert / Save کلیک کنید. در پنجره Open Media به تب Disc بروید. در این قسمت شما می‌توانید تعین کنید چه میزان از ویدئو Rip شود. با کلیک بر روی دکمه Convert / Save می‌توانید نوع فرمت خروجی و محل ذخیره فایل را در تنظیم نمایید و نهایتاً با فشردن دکمه Start عملیات تبدیل و کپی را آغاز کنید.

 

2. عکس‌برداری و فیلم‌برداری از ویدئو
شما می‌توانید توسط VLC از صحنه‌ای از ویدئو عکس بگیرید و یا قسمتی از ویدئو را به صورت جداگانه ضبط کنید. برای این کار کافی است از منوی View گزینه Advanced Controls را انتخاب کنید تا دکمه‌های مربوط به این کار نمایش داده شود.

 

3. پخش فایل‌های فشرده
فرض کنید شما یک فایل فشرده با فرمت RAR یا ZIP و یا سایر فرمت‌های مشابه در اختیار دارید که درون آن‌ها فایل‌های صوتی یا تصویری ذخیره شده است. اگر از VLC استفاده می‌کنید، برای پخش این فایل‌ها نیازی به Extract کردن فایل‌ فشرده ندارید. کافی است در VLC از منوی Media گزینه Open File را انتخاب کنید. سپس فایل فشرده را انتخاب کنید. VLC به طور اتوماتیک محتویات فایل فشرده را برای شما پخش خواهد کرد.

 

4. پخش ویدئو در حالت ASSCII
کدهای اسکی (ASSCII) یک ترکیب کاراکتری بر اساس الفبای انگلیسی هستند. شما در VLC می‌توانید فایل‌های تصویری خود را در قالب این کدها مشاهده کنید! این قابلیت VLC بیشتر جنبه سرگرمی دارد. برای این کار کافی است از منوی Tools به Preferences بروید. سپس به بخش Video بروید و گزینه Output را بر روی Color ASSCII art video output تنظیم نمایید و بر روی دکمه Save کلیک کنید. حال کافی است یک ویدئو را اجرا کنید. برای بازگردانی به حالت قبل کافی است مجدد گزینه Output را بر روی Default تنظیم کنید.

 

5. تبدیل فایل‌های صوتی و تصویری
در صورتی که قصد تبدیل فرمت‌های فایل‌های صوتی و تصویری را دارید نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای جانبی نخواهید داشت. VLC این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. برای این کار از منوی Media بر روی Convert / Save کلیک کنید. در همان تب File، بر روی Add کلیک کنید و فایلی که قصد تبدیل آن را دارید را انتخاب کنید. این کار را می‌توانید به دفعات انجام دهید. سپس بر روی Convert / Save کلیک کنید. اکنون می‌توانید فرمت فایل جدید و تنظیمات مربوط به آن و همچنین محل ذخیره فایل تبدیل شده را اعمال کنید. با کلیک بر روی دکمه Start عملیات آغاز می‌گردد.

 

6. مشاهده و دانلود ویدئوهای آنلاین
شما به وسیله VLC می‌توانید ویدئوهای آنلاین موجود در صفحات اینترنت نظیر ویدئوهای یوتیوب را مشاهده کنید و همچنین آن‌ها دانلود نموده و بر روی هارد ذخیره کنید. برای این کار کافی است از منوی Media بر روی Open Network Stream کلیک کنید. اکنون آدرس صفحه‌ای که ویدئو در آن قرار دارد را وارد کنید. اگر دکمه Play را بزنید ویدئو در محیط VLC پخش خواهد شد. اما اگر بر روی فلش کوچک کنار آن کلیک کنید و Convert را انتخاب کنید، می‌توانید آن را با هر فرمتی که علاقه‌مندید بر روی هارددیسک ذخیره کنید.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/ability-neihabour-media-player.html



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

ترفند جلوگیری از ویروسی شدن فلش

 

روش اول

بطور خلاصه در این روش می‌خواهیم مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود. البته این روش زمانی کارآمد است که شما می‌خواهیداز اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده نمایید و نیازی به فضای خالی آن ندارید.

قبل از انجام این کار نیاز به دانستن میزان فضای خالی موجود در فلش داریم. برای این کار بر روی درایو فلش راست کلیک کنید و گزینه Properties را برگزینید. در پنجره باز شده میزان دقیق فضای خالی را یاداشت کنید.

حال در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کنید. در این قسمت ما می‌خواهیم توسط فرمان Fsutil یک فایل با حجم دلخواه ایجاد کنیم بدین منظور فرمان زیر را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.

fsutil file createnew F:IamDummy 1300594688

شما باید بجای عدد مذکور میزان فضای خالی در فلش مموری خود و به جای درایو F، درایوی را که معرف فلش مموری‌تان است وارد نمایید و منتظر شوید تا فایلی با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود. انتخاب این نام دلخواه بوده و می‌توانید یک نام دیگر را برگزینید.

حال اگر دوباره میزان فضای خالی در فلش خود را مشاهده کنید خواهید دید که عدد صفر نمایش داده می‌شود این بدین معنی است که حتی 1 بیت هم فضای خالی در فلش شما موجود نیست !

حال درون فلش خود یک فایل txt جدید ایجاد کنید و متنی را به اندازه 1 کاراکتر درون آن تایپ کنید و آن را ذخیره کنید خواهید دید که با پیغام کمبود فضا مواجه می‌شوید.

زمانی که خطر مواجه با ویروس‌ها برطرف شد، می‌توانید فایل ساخته شده Iamdummy ( یا هر نام دیگر ) را از حافظه فلش پاک نمایید.

توجه: اگر در باز کردن درایو فلش مموری به مشکل برخوردید، روی درایو راست کلیک کرده گزینه Explore را انتخاب نمایید.

 

روش دوم

برنامه ThumbScrew را دانلود کنید و در فلش ذخیره نمایید. اگر فلش خود را به سیستمی متصل کرده‌اید که احتمال آلودگی آن بالاست و شما نگران ویروسی شدن فلش خود هستید. برنامه را اجرا کرده و با راست کلیک روی آیکون آن، فلش خود را فقط قابل خوانش ( Read Only) کنید

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/eteleat-prevent-virus-arrow.html



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فرصت مشاوره با یک خبره و متخصص چیره دست سئو را دارید.

بعد از مشاوره، شما میدانید چگونه سایت تان را بهینه کنید لغایت در صفحه اول گوگل باشید.

چگونه مشاوره سئو به شما کمک میکند؟
بعنوان مدیر یک کسب و کار، بزرگترین دغدغه شما، بودن در صفحه نخست و داشتن شدامد هدفمندی است که تبدیل به مشتریان شما نیز بشوند.

ممکن است شما در فرآوری محتوا، بسیار فعال تر از رقبایتان باشید ولی بازهم نتیجه نمیگیرید! بازهم رتبه زیر تری نسبت به آنها دارید!

مشکل از چیست؟

چرا رتبه سایت من نسبت به رقبا پایین تر است؟

انچه مشاوره سئو به شما میدهد!
شاید براتون سوال بشه که : مشاور سئو چیست؟! مشاور سئو چکار میکنه؟
قبل از اینکه بخواهید هراقدامی اتمام دهید، بهتر است با یک مشاور سئو مشورت کنید لغایت بتواند شما را راهبری کند که ایا اقدام شما برای افزایش رتبه و سئو سایت تان، سودمند است؟ در مشاوره، از من بعنوان یک خبره بپرسید که چرا سایت شما، در صفحه اول گوگل نیست! من به شما راهکار و راهبرد های درست و کاربردی سئو و فروش اینترنتی رو اموزش میدم و به سوالات شما، پذیرش کاملی میدهم و براساس انالیز وبسایت و واژه ها کلیدی تون، گردآور اقداماتی رو برنامه ریزی میکنم که با انجام شون بتونید رتبه بالاتری در نتایج گوگل بدست بیارید.

در مشاوره سئو، ما به مدت ۵۰ دقیقه باهم صحبت میکنیم و من برای دشواری ها و سوالات شما، مسیر حل های کاربردی و بی اندازه ای دارم.

من وبسایت شما رو انالیز میکنم، به شما میگم که

وبسایت شما از نظر سئو چه مشکلاتی دارد؟

چگونه میتوانید در صفحه نخست گوگل باشید؟

چگونه میتوانید کاربران و بازدیدکننده گان هدفمندتر و مفیدتری داشته باشید؟

چگونه فروش بیشتری داشته باشید؟

چه اشتباهاتی در سایت تان داشتید و چگونه سایر آنها را تکرار نکنید؟

هدیه ما بعد از مشاوره سئو!
اما نکته جذاب، بعد از مشاوره است! زمانی که یک بسته اختصاصی برای شما ارسال میشود شامل:

نکاتی که در درازا مشاوره به شما گفته، بصورت ویدیو اماده میشود و برای شما ارسال میشود.
جزوه صحبت ها و مشاوره ای که داشتیم را برایتان ارسال میکنیم.
یک برنامه ریزی ماهانه و عملی برای ایجاد تغییرات سئو در سایت تان که در مشاوره به آنها اشاره شده است.
وظیفه خبره سئو، نشان دادن راه درست به شما است.


چه اتفاقی برای او افتاده بود؟
سال ۹۷، به کسب و کاری مشاوره دادم که رقبایش بصورت وحشتناک درحال سئو منفی (خرید لینکهای بی کیفیت) برای این سایت بودند! فروش یومیه اش از ۶۰ به ۱۲عدد دریافتی بود و رتبه اش در بسیاری از کلمات، افت کرده بود و حتی به صفحه دوم رفته بود!! این بحران خوبی برای من بود.
پادکست و ویدیوهای اموزشی، در همه محتوا مهم ترین نقطه قوت این سوداگری بود اما رتبه بسیار پایینی داشت.

 

 

 

 

چه کردم؟
قوانین سئو که ما سئوکارها سپریدن میدیم، فرضیه اند! و طبق تجربه و دانش ما در این زمینه بدست میآیند. من همیشه به تولید درونمایه کامل و فوق العاده اعتقاد داشته ام و بیشتر از هر معیار دیگری، به فرآوری محتوای با کیفیت و معیارهای onpage پافشاری دارم.
مدیر این سایت، از تکنیک منسوخ و مضر چگالی واژه ها کلیدی استفاده میکرد! من شروع به سپریدن دگرگونی ها لازم کردم و از LSIها کاربرد کردم و درونمایه را با پروا به توضیحات کاملی که مدیر کسب وکار در باره بیننده و محصولاتش داده بود، بهینه کردم.

 

 

 

 

نتیجه رضایت بخش بود؟
بهینه کردن محتوای سایت، زیاد نتیجه تقسیم بود و مایه شد این سایت حتی در رتبه های بالاتری نسبت به قبل قرار گیرد! بعد از ان، آغاز به لینکسازی سودمند کردم و لینکهای بسیار باکیفیتی با بخردانه ترین قیمت ممکن، برای انها برپایی کردم. بعد از گذشت چند ماه رتبه این سایت در واژه ها کلیدی مرتبط، همچنان در صفحه اول گوگل، باثبات بوده است.

 

 

 

 

شما، صفحه اول بودن را تجربه خواهید کرد!
بنظرتون چه تصمیم هایی باید بگیرید تا
مشتریان بیشتری داشته باشید؟
slide
slide
slide

 

 

 

 

 

خدمات مشاوره سئو و بهینه سازی سایت seoدیجیتال باش
دلایل انتخاب مشاوره سئو بجای سپردن سئو به کارآزموده سئو

بهره وری بالاتر! یک متخصص سئو، در کناره پروژه شما، باید چندین پروژه دیگر را هم مدیریت و بهینه سازی کند! اما در مشاوره سئو، خبره تنها سایت شما را بررسی میکند و گذرگاه حل های مناسب و مختص سایت شما را ارائه میکند.
هزینه کمتر! چند جلسه مشاوره سئو، میتواند به شما کمک کند الی بتوانید دقیقا تمام مواردی که یک سئوکار در طول ۳ماه برای شما سپریدن میدهد را در ۱ ماه سپریدن دهید!
یادگیری! در سررسید مشاوره سئو، شما با موارد مختلفی در سئو اشنا میشوید و می آموزید.
مدیریت زمان! زمان، ارزشمندترین دارایی یک مدیر است! در مشاوره سئو شما در سررسید تان صرفه جویی کرده اید و مواردی که شاید بیش از ۳۴ ساعت نیاز به یادگیری دارد را در عرض چند ساعت تعلیم میبینید.
از یک مشاوره میتوانید در مورد تصمیمی که دارید بپرسید الی بتوانید اشتباه خود را مختصر کنید و تصمیم ریزبین و مفیدتری بگیرید.
چه کسی در دیجیتال باش به شما کمک میکند؟
من، محمد خرمی

:: بازدید از این مطلب : 149

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


گروه فناوری الف،  ۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۳  3980922077

پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار در ایران، موفق به طراحی و ساخت سامانه جداسازمیکروفلوئیدیکی سلول‌های سرطانی شدند.

 دستاورد پژوهشگران دانشگاه شریف در تشخیص سرطان

به گزارش ایسنا، طراحی و ساخت سامانه جداساز سلول‌های سرطانی پس از سه سال تلاش دکتر امیر شاملو، دانشیار دانشکده‌ مهندسی مکانیک و عضو پژوهشکده‌ زیست فناوری و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف به همراه تیم دانشجویان خود شامل مائده مومنی، امین نقد لو و مجتبی حسنی دانشجویان کارشناسی ارشد و محسن بسنجیده دانشجو دکتری و با همکاری دکتر منوچهر وثوقی ریاست پژوهشکده زیست فناوری و محیط زیست به سرانجام رسیده است.

دکتر شاملو مدیر پروژه سامانه جداسازمیکروفلوئیدیکی سلول‌های سرطانی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: در این پروژه سامانه گریز از مرکز سیالاتی با هدف جداسازی سلول‌های سرطانی در گردش خون(CTC) ، طراحی، شبیه سازی و ساخته شده است. با استفاده از این سیستم می‌توان در احجام خیلی کم نمونه خون، جداسازی سلولهای هدف را انجام داد.

سلول‌های هدف می‌تواند سلول‌های سرطانی در گردش خون یا هر سلولی که جداسازی و شناخت آن حائز اهمیت است مثل سلول‌های بنیادی را در برگیرد.
برای طراحی این سیستم از راهکارهای سیالاتی و هیدرودینامیکی بهره گرفته شده است. در این خصوص با توجه به اینکه این راهکارها حالت غیر فعال دارند و نمی‌توان به صورت اختصاصی برای سلول هدف به آن‌ها اعتماد نمود، علاوه بر قسمت غیرفعال، راهکارهای فعال نیز در این پروژه مد نظر قرار گرفته است بدین صورت که با استفاده از آنتی بادی اختصاصی سلول‌های هدف این سلول‌ها جداسازی می‌شوند.

پس دو راهکار فعال و غیرفعال در این طرح گنجانده شده است. سلول‌های هدف در این مطالعه سلول‌های سرطانی هستند که جداسازی آن‌ها حائز اهمیت است. در نهایت نانو پارتیکل‌های مغناطیسی متصل شده به آنتی بادی اختصاصی سلول‌های هدف در محیطی که این سلول‌ها به همراه سایر سلول‌های موجود در نمونه خون وجود دارند قرار می‌گیرند و با استفاده از نیروی مغناطیسی که می‌تواند نانو ذرات را به خود جذب کند جداسازی سلول‌های متصل به نانوذرات انجام می‌پذیرد. سامانه میکروفلوئیدیکی مورد استفاده در این طرح بر روی سیستمی شبیه به یک دیسک فشرده مستقر شده است. سیستم استفاده شده در این طرح یک سیستم گریز از مرکز است.

دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک در خصوص طراحی سامانه جداساز سلول‌های سرطانی گفت: طراحی این سامانه به گونه‌ای بوده که در نهایت بیمار بتواند به آسانی حتی در منزل از این سیستم استفاده کند. در این سامانه بیمار با قرار دادن قطره خونی که بر روی میکروکانال‌های مستقر بر روی سامانه قرار می‌دهد می‌تواند وجود یا عدم وجود سلول بیماری‌زا در داخل خونش را تشخیص دهد.

مائده مومنی دانش آموخته شریف در ادامه در خصوص توضیح سامانه جداساز گفت: پروژه‌ای که پس از سه سال به نتیجه رسیده است به صورت سلسله مراتبی بود که افراد با همکاری یکدیگر کار را تکمیل کردند. قسمتی که در این پروژه حائز اهمیت است تعداد سی‌تی‌سی‌ها یا سلول‌های سرطانی در گردش خون است. تعداد این سلول‌ها نشان‌دهنده پیشرفت بیماری است. مشکل موجود، تعداد سلول‌ها و کمبود آن‌ها نسبت به گلبول‌های قرمز یا گلبول‌های سفید موجود در جریان خون است.

دکتر شاملو در ادامه عنوان کرد: بسیاری از محققین و پژوهشگران فعال در رشته‌های گوناگون اعم از مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و شیمی، در دنیا به سمت سیستم‌های میکروفلوئیدیکی در جهت جداسازی سلول‌های سرطانی روی آورده‌اند.

استفاده از این سیستم تحولی شگرف در زمینه تشخیص سرطان محسوب می‌شود. با استفاده از این سیستم دیگر نیاز به بافت برداری مکرر از تومور نیست. نمونه‌برداری از تومور تاکنون یکی از روش‌های رایج درمان سرطان بوده که البته خطرناک هم است. یکی دیگر از مزایای این روش امکان استخراج دی‌ان‌ای و مطالعه ژنتیکی سلول‌های هدف پس از جداسازی این سلول‌ها و کسب اطلاعات سودمندی در خصوص نوع سرطان، میزان پیشرفت و مرحله آن است.

وی یکی دیگر از مباحث مهم در خصوص سامانه جداساز را عدم نیاز به سایر تجهیزات خارجی برای عملکرد سامانه و تنها با استفاده از یک موتور دوار و با بهره‌بری از نیروی گریز از مرکز عنوان کرد. با استفاده از یک دستگاه دورانی، سیال پس از حرکت از قسمت مخزن‌های ورودی و با استفاده از نیروی گریز از مرکزی که وجود دارد به سمت مخرج‌های خروجی هدایت می‌شود. به دلیل وجود دو نوع سلول (سلول‌های سرطانی یا هدف و سلول‌های غیر سرطانی یا سلول‌های خونی) دو مخزن تعبیه شده است که با عنوان‌های مخزن هدف و مخزن غیر هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد، سپس با استفاده از هندسه و مغناطیس موجود سلول‌ها جداسازی می‌شوند و به سمت مخزن‌های هدف و غیر هدف تعبیه شده حرکت می‌کنند.

پژوهش بر روی سامانه جداساز میکروفلوئیدیکی در ایران برای اولین بار با هدف جداسازی سلول به صورت هوشمند انجام گرفته است. سامانه جداساز میکروفلوئیدیکی سلول‌های سرطانی می‌تواند به سمت پزشکی فردگرایانه پیش رود.

در ادامه دکتر شاملو درباره‌ی تجاری‌سازی محصول گفت: پس از حدود سه سال کار بر روی سامانه جداساز در حال حاضر تصمیم بر این است محصول وارد بازار شود. قبل از آن لازم است تست‌های نهایی با همکاری با نهادهای مرتبط مانند بیمارستان‌ها که نمونه‌های لازم را در اختیار دارند انجام شود.

برای تجاری سازی و پیش رفتن در مسیر تولید این محصول گام اول انجام تست‌ها و همکاری با آزمایشگاه‌ها در جهت اثبات سهولت کاربری برای متخصصین این حوزه است. در مرحله بعد هدف، پزشکی شخصی است تا فرد بیمار بتواند در منزل از این محصول استفاده کند. تحقیقات به سمتی می‌رود که افراد بتوانند بدون مراجعه به آزمایشگاه پزشکی روزانه و به صورت خاص بیماری خود را پایش کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر شاملو از حمایت‌های دانشگاه صنعتی شریف در بخش آغازین پژوهش گفت و در ادامه افزود: در حال حاضر مذاکره با معاونت علمی و ارگان‌هایی که به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند را در پیش گرفته ایم. سامانه جداساز سلول پژوهش جامعی است که در نظر داریم با کسب حمایت از نهادهای مختلف آن را عملیاتی کرده و سپس وارد بازار کنیم. تست‌های آزمایشگاهی به صورت کامل انجام شده است. اما سعی ما در طراحی سامانه بر این بوده تا با استفاده از آنتی بادی اختصاصی سلول هدف بتوانیم سلول‌های متفاوتی را از نمونه‌های خونی جدا کنیم.

دکتر شاملو در پایان صحبت هایش افزود: سامانه جداساز میکروفلوئیدیکی در ایران ناشناخته است و در سطح دنیا نیز بسیار محدود مورد استفاده قرار گرفته است از همین جهت باید بر روی معرفی محصول کار کرده و بازار ارائه و فروش را برای این سامانه ایجاد کنیم

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980922077.html



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،  ۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲  3980923033

با نزدیک شدن به اواخر سال ۲۰۱۹، گوگل به تازگی پرجستجوترین موضوعات هر بخش را اعلام کرده که برخی از آنها بسیار جالب هستند و انتظار نمی رفت در این فهرست قرار گیرند. این شرکت مطرح که بیشتر به عنوان جستجوگر شناخته می شود، اسامی محبوب ترین موضوعات در سال ۲۰۱۹ را که توسط افراد جستجو شدند، اعلام کرد.

پرجستجوترین موضوعات سال ۲۰۱۹ در گوگل مشخص شد

به گزارش الف، سال ۲۰۱۸ نیز در اواسط دسامبر گوگل این فهرست را اعلام کرد و حال نوبت به سال ۲۰۱۹ رسیده تا با محبوب ترین موضوعات آشنا شویم. اگرچه در سال ۲۰۱۷ دسته فناوری توسط گوگل تعیین شد، در سال ۲۰۱۹ چنین دسته بندی در نظر گرفته نشده و ما تنها شاهد حضور یک موضوع در دسته فناوری هستیم.

به هر حال اگر می خواهید هر چه سریعتر فهرست را مشاهده کنید به ادامه مطلب رجوع کنید:

محبوب ترین موضوعات جستجو شده سال ۲۰۱۹ در دنیا 

India vs South Africa
Cameron Boyce
Copa America
Bangladesh vs India
iPhone ۱۱
Game of Thrones
Avengers: Endgame
Joker
Notre Dame
ICC Cricket World Cup

محبوب ترین اخبار جستجو شده سال ۲۰۱۹ در دنیا 

Copa America
Notre Dame
ICC Cricket World Cup
Hurricane Dorian
Rugby World Cup
Sri Lanka
Area ۵۱
India election results
Typhoon Hagibis
Fall of Berlin Wall

محبوب ترین اشخاص و فوت شدگان ستجو شده سال ۲۰۱۹ در دنیا

** محبوب ترین اشخاص

Antonio Brown
Neymar
James Charles
Jussie Smollett
Kevin Hart
Billie Eilish
Greta Thunber
R Kelly
Joaquin Phoenix
Jordyn Woods

** محبوب ترین فوت شدگان

Cameron Boyce
Nipsey Hussle
Julen
Karl Lagerfeld
Emiliano Sala
Jeffrey Epstein
Gugu Liberato
Niki Lauda
Gabriel Diniz
Sushma Swaraj

محبوب ترین بازیگران ستجو شده سال ۲۰۱۹ در دنیا

Jussie Smollett
Kevin Hart
Joaquin Phoenix
Keanu Reeves
Lori Loughlin
Lauren London
Rami Malek
Erika Sawajiri
Brie Larson
Hirofumi Arai

محبوب ترین ورزشکاران جستجو شده سال ۲۰۱۹ در دنیا

Antonio Brown
Neymar
Bryce Harper
David Ortiz
Alex Morgan
Andrew Luck
Megan Rapinoe
Iker Casillas
Zion Williamson
Ansu Fati

محبوب ترین فیلم های جستجو شده سال ۲۰۱۹ در دنیا

Avengers: Endgame
Joker
Captain Marvel
Toy Story ۴
Aquaman
Once Upon a Time in Hollywood
Frozen ۲
Green Book
The Lion King
Aladdin

محبوب ترین سریال های جستجو شده سال ۲۰۱۹ در دنیا

Game of Thrones
Stranger Things
Chernobyl
When They See Us
The Umbrella Academy
The Mandalorian
Baal Veer
Euphoria
Motu Patlu
Dead To Me

محبوب ترین آهنگ های جستجو شده سال ۲۰۱۹ در دنیا

Old Town Road
۷ Rings
Shallow
Señorita
Memories
Into the Unknown
A World New World
Sunflower

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980923033.html



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی چیست؟ آیا می‌دانید که شما به‌ کدام یک از این دو احتیاج دارید؟
در واقع بسیاری از ملت تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را نمی‌دانند. این بدان معنی است که آن‌ها نمی‌توانند ارزش‌های جدا و مهمی را که می‌توان از هر دو سرویس جداگانه به‌ دست آورد را فهم کنند. هنوز هم بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی دو کلمه‌ای هستند که به‌ جای هم کاربرد می‌شوند و به‌ همین ترتیب می‌توانند کارهایی را که به‌ جای همدیگر را انجام می‌دهند هم به‌ عنوان لیست وظایف خویش داشته باشند. ولی به‌ شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید از کمپین تلفنی خود بیشترین بهره‌وری ممکن را ببرید، به‌ شناخت تفاوت بین این دو و چگونگی استفاده از آنها برای بالابردن شرایط تجارتی خویش کاربرد کنید. در این نوشته منظور داریم لغایت مهم‌ترین تفاوت بین بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را برای شما مطرح نماییم و بعد از مطالعه این نوشته و شناخت تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی می‌توانید متناسب با کسب‌وکار و بیچارگی خودتان گزینه باره بیچارگی خود را گزینش کنید.

ابزار برنامه‌ریزی بازار با اکسل

تفاوت بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی

خرید فرآورده + فایل راهنما – ۴۹,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان
خرید محصول + فایل راهنما + حمایت آنلاین ۶ ماهه استفاده از فایل – ۸۹,۰۰۰ تومان ۶۹,۰۰۰ تومان
خرید محصول + فایل راهنما + حمایت آنلاین یکساله استفاده از فایل – ۱۸۹,۰۰۰ تومان ۱۵۹,۰۰۰ تومان
مهم‌ترین تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی چیست؟
یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی در میان کسب و کارها به کارگیری این دو کلمه یعنی بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی به‌ جای یکدیگر است. کلمه‌ی سنتی فروش تلفنی یک اصطلاح زیاد کهنه است که به‌ عنوان فعالیت جداگانه‌ای از قدیم الایام به‌ آن پرداخته شده است. ولی بازاریابی تلفنی روشی است که در مقایسه با شیوه نخست زیاد جدیدتر بوده و بیشتر به‌ عنوان یک اصطلاح کلیدی در امور سوداگری کاربرد می‌شود که حتی فروش تلفنی هم می‌تواند احد از ذیل مجموعه‌ها و عناصر آن به‌ حساب بیاید. امروزه بسیاری از متخصصان صنعت کسب و کار از واژه‌ی بازاریابی تلفنی بهره‌گیری می‌کنند الی کل فعالیت‌هایی را که از طریق تلفن سپریدن می‌دهند، در جهت استفاده از بستگی با مشتری به‌ پیشه گیرند. این شامل ایجاد یک گروه از مشتریان برای یک محصول یا خدمات ویژه یا برپایی فرصت‌های جدید به‌ منظور هدایت مشتریان، ارائه‌ی اطلاعات، انجام تحقیقات بازار، فروش محصولات و خدمات مشتریان جدید و مشتریان قبلی می‌باشد.

بنابراین باید بدانید که اصطلاح بازاریابی تلفنی یک اصطلاح کلیدی می‌باشد که دربرگیرنده فروش تلفنی و سایر انواع تبلیغات بازاریابی‌ها در فرهنگ جامعه‌ی خود می‌شود. به‌ یاد داشته باشید که شما هم مشابه سایرین این اشتباه فاحش را سپریدن ندهید و از بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی یا برعکس بهره‌گیری نکنید.

مطلب پیشنهادی: ۷ نکته کلیدی که باعث می‌شود الی برنامه‌های تعلیم فروش شما موثرتر شود.
همیشه در هنگام استفاده از سرویس خاص برای کسب و کار خویش باید موارد مهم پایین را در نظر داشته باشید:

بازاریابی تلفنی جذب خدماتی است که مایه ایجاد علاقه، ایجاد فرصت، فراهم آوردن اطلاعات، بازخورد مشتریان، امکان ملاقات و برپایی بستگی های تلفنی می‌باشد. اما فروش تلفنی دربرگیرنده خدماتی می‌باشد که محصولات یا خدمات خود را به‌ صورت مستقیم و از طریق تلفن مشتریان‌تان می‌فروشید.

بازاریابی تلفنی چشم‌اندازی را ایجاد می‌کند که بدست آن افرادی را پیدا می‌کنید تا در باره آنچه شما به‌ آن‌ها به عنوان فرآورده یا خدمات رهنمود می‌دهید، اطلاعات زیادی به‌ دست آورده و فرصت مناسبی برای شناخت مشتریان و کسب و کار شما به‌ دست بیاورد. در مقابل فروش تلفنی می‌تواند این فرصت را برای کسب و کار خویش و کمپانی شما به‌ صورت کوچک‌تری انجام دهد.

بعد از اینکه با تفاوت اصلی بین دو کار و جنبش بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی آگاه شدید سایر این شما هستید که می‌توانید برگزیدن کنید کدام سرویس می‌‌تواند نیازهای شما را به‌ بهترین شکل ممکن برآورده کند. انتخاب شما به‌ طور کامل پیوستگی به‌ نتایجی دارد که شما می‌خواهید از سوداگری خود به‌ دست بیاورید.

بازاریابی تلفنی
کاربرد بازاریابی تلفنی چیست؟
. بازاریابی تلفنی پروژه زمان‌بر و هزینه‌بری است که مایه پیدا کردن مشتریان جدید و برپایی علاقه به‌ برند شما و همین‌طور درمان فروش محصولات و خدمات شما با اطلاعات مستقیم به‌ مشتری‌ها رخداد می‌افتد.

. بازاریابی تلفنی مایه شناسایی منابع خفته و زیاد خوب برای تیم‌های فروش تلفنی شما می‌شود.

. به‌جای خرید اطلاعات، شما هم الان یک منبع قابل اطمینان دارید که از طریق تیم فروش تلفنی به‌آن دسترسی خواهید داشت.

. با بازاریابی تلفنی شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی بسیار خوب برای فروش محصولات از طریق فروش تلفنی به‌ دست بیاورید.

. بازاریابی تلفنی خوب و مناسب می‌تواند بیچارگی شما را برای دوره‌های طولانی از تماس‌های تلفنی و فروش‌های تلفنی بلندمدت و خسته کننده رهایی دهد.

. بازاریابی تلفنی هزینه‌های آموزش را تفریق می‌دهد و باعث یادگیری یک چیرگی جدید در وسط فروشندگان تلفنی شما می‌شود.

. بازاریابی تلفنی به‌ صورت حرفه‌ای، اسم تجاری محصول یا خدمات شما را به‌ مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد.

. بازاریابی تلفنی سبب می‌شود لغایت میزان مشتریان موجود و روند خرید یک طرح کسب و کار جدید برای شما را اندازه‌گیری می‌کند.

تیم‌های بازاریابی تلفنی می‌توانند اطلاعات شما را پردازش کرده و اطلاعات کوتاه و ساده‌ای را جهت آنالیز تعبيه و ارسال کنند.

. بازاریابی تلفنی می‌تواند مشتریان آماده به‌ خرید را تشخیص داده و سرمایه گذاری‌های اختصار مدت شما روی آن‌ها را به‌ سهم برساند.

. باعث افزایش مهارت ارتباط‌های تلفنی و برپایی ارتباط‌های اغلب شما می‌شود.

. بازاریابی تلفنی باعث ایجاد رضایت بیشتر در مشتری شده و پا را ما فوق نیازهای مشتریان می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ نکته کاربردی در باره آموزش بازاریابی و فروش
فروش تلفنی چه خدماتی را می‌تواند برای شما به ارمغان داشته باشد؟
اگر در حال آماده شما اطلاعات مشتری خود را داشته باشید پس شما بیچارگی به‌ کسی دارید که به‌ طور مداوم و متقاعد کننده آن‌ها را متقاعد به‌ خرید محصولات شما کند.

. تیم‌های فروش تلفنی حرفه‌ای تعلیم دیتا می‌شوند الی بتوانند با کاهش هزینه‌های احتمالی میزان متقاعد کردن مشتریان را بالا برده و رضایت‌مندی آن‌ها را جلب کنند.

. فروش تلفنی مایه می‌شود شما کمپین‌های تبلیغاتی تدارکاتی را با اطلاعات دقیق‌تری به‌ مشتریان ارائه کرده و به‌ صورت سازمان یافته به‌ سوالات آن‌ها استجابت دهید.

. یک فروش تلفنی تاثیرگذار بیچارگی به‌ تخصص دارد. که باعث صرفه جویی پول و سررسید تیم فروش شما شده و همین‌طور نیازهای فعلی‌تان را برآورده می‌کند.

. اندازه‌ی کمپین فروش تلفنی بسته به هزینه‌ای دارد که شما به‌ این پیشه اختصاص خواهید داد.

. تماس‌های تلفنی بیچارگی به‌ روحیه‌ی خاصی دارند و اگر کارمند شما تجربه‌ی مناسبی از گفتگو کردن با شخص پشت تلفن را نداشته باشد شاید که مایه می‌شود آن‌ها از خرید محصولات شما مایوس گردند.

. شما می‌توانید هزینه‌های سفرهای تبلیغاتی را با داشتن یک تیم فروش تلفنی حذف کنید.

. اگر از آن گونه افراد هستید که دوست دارید همواره با مشتریان خویش در وابستگی باشید ولی علاقه‌مندی زیادی به‌ وابستگی مستقیم با آن‌ها ندارید، بعد به‌ شما رهنمود می‌کنیم فروش تلفنی را ساحل گذاشته و به‌ بازاریابی تلفنی بپردازید.

 

 

به‌ یاد داشته باشید که هر دو گونه سرویس‌های بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی می‌تواند توسط همان کمپانی اجرا شود و در واقع این دو گروه می‌توانند در قالب یک تیم مشترک به‌ صورت استراتژیک با هم کار کنند. یک تیم موفق می‌تواند مجموعه‌ای از منافع نهفته را تولید کند و از هر دو گروه بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی برای دستیابی به‌ این منظور استفاده کند. اگر هر دو تیم بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی با هم شغل کنند نتایج قابل توجهی در جهت ترقی اهداف شرکت به‌ دست خواهد آمد.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



اخبار,اخبار تکنولوژی,هکر

یک نوجوان استرالیایی طی یک سال بارها وارد شبکه اصلی رایانه های اپل شده و ٩٠ گیگابایت از فایل های داخلی اپل را هک کرد و به حساب های کاربری مشتریان دسترسی یافت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، شرکت اپل اعلام کرده یک نوجوان ۱۶ ساله استرالیایی شبکه رایانه ای اصلی آن را هک و فایل های داخلی را دانلود کرده است. این نوجوان همچنین حساب های کاربری مشتریان دسترسی داشته است. 

 

این نوجوان ۱۶ ساله ساکن ملبورن طی یک سال گذشته بارها از رایانه خانه خود وارد شبکه رایانه ای اصلی اپل شده است. او ٩٠ گیگابایت از فایل های ایمن را دانلود کرده و بدون فاش شدن هویت اش به حساب های کاربری مشتریان وارد شده بود.

 

اپل پس از مطلع شدن از این هک به FBI مراجعه کرد. FBI نیز به نوبه خود با پلیس فدرال استرالیا تماس گرفت. پس از حمله پلیس به خانه این نوجوان دو لپ تاپ، یک موبایل و یک هارد درایو کشف شد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews13230.html



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



اخبار,اخبار تکنولوژی,ساعت هوشمند گوگل

گوگل در پی ساخت یک ساعت هوشمند است که با دادن برنامه تمرینی و غذایی مناسب، نقش مربی تناسب اندام شما را ایفا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، گوگل و شرکای آن به آرامی در حال تلاش برای احیای ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید هستند و به نظر می‌رسد که از تناسب اندام به عنوان راهی برای تحریک مردم استفاده کنند.

 

شایعات ادعا می‌کنند که گوگل در حال ساخت یک ساعت است که از هوش مصنوعی برای بهبود سلامت و تناسب اندام استفاده می‌کند.

 

به جای اینکه به طور مداوم فعالیت‌ها و تمرینات خود را دنبال کنید و چندین و چند یادداشت و یادآوری در گوشی خود ثبت کنید، این مربی هوشمند در صورت نیاز، ایجاد تغییر در تمرینات شما را پیشنهاد می‌دهد و پیشنهاداتی را که واقعا مفید هستند، توصیه می‌کند.

 

این مربی هوشمند، تمرینات شما را نظارت می‌کند و پیشنهادات جدیدی را توصیه می‌کند و حتی اگر موفق به رفتن به باشگاه نشوید، فعالیت‌های جایگزین را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

همچنین تغذیه کاربر را تحت نظر دارد و می‌تواند غذاهای سالم را برای استفاده در شب پیشنهاد دهد. این ساعت هوشمند حتی می‌تواند با استفاده از تقویم، لیست خرید مواد غذایی ایجاد کند.

 

ضمن اینکه پیام‌ها و اعلان‌هایی را به کاربر نشان می‌دهد که به وی یادآوری می‌کند چگونه تمرین خود را اصلاح کند یا آب بیشتری بنوشد.

 

این سیستم احتمالا روی گوشی هم کاربردهایی داشته باشد، اما استفاده اصلی آن بر روی ساعت‌های هوشمند متمرکز خواهد بود.

 

هیچ اشاره ای به یک چارچوب زمانی برای پخش و عرضه این محصول وجود نشده است، اما "مربی هوشمند" می‌تواند روی پلتفرم‌های اسپیکر هوشمند گوگل موسوم به "گوگل هوم"، تلویزیون اندروید و سایر پلتفرم‌ها توسعه یابد.

 

این محصول در صورت ارائه می‌تواند یک ابزار مهم رقابتی برای گوگل در مقابل رقبایی نظیر اپل، سامسونگ و شرکت‌های تخصصی توسعه ابزار الکترونیکی مرتبط با تناسب اندام نظیر دستبند "فیت‌بیت"(Fitbit) باشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews13235.html



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



اخبار,اخبار تکنولوژی,ساعت هوشمند گوگل

گوگل در پی ساخت یک ساعت هوشمند است که با دادن برنامه تمرینی و غذایی مناسب، نقش مربی تناسب اندام شما را ایفا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، گوگل و شرکای آن به آرامی در حال تلاش برای احیای ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید هستند و به نظر می‌رسد که از تناسب اندام به عنوان راهی برای تحریک مردم استفاده کنند.

 

شایعات ادعا می‌کنند که گوگل در حال ساخت یک ساعت است که از هوش مصنوعی برای بهبود سلامت و تناسب اندام استفاده می‌کند.

 

به جای اینکه به طور مداوم فعالیت‌ها و تمرینات خود را دنبال کنید و چندین و چند یادداشت و یادآوری در گوشی خود ثبت کنید، این مربی هوشمند در صورت نیاز، ایجاد تغییر در تمرینات شما را پیشنهاد می‌دهد و پیشنهاداتی را که واقعا مفید هستند، توصیه می‌کند.

 

این مربی هوشمند، تمرینات شما را نظارت می‌کند و پیشنهادات جدیدی را توصیه می‌کند و حتی اگر موفق به رفتن به باشگاه نشوید، فعالیت‌های جایگزین را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

همچنین تغذیه کاربر را تحت نظر دارد و می‌تواند غذاهای سالم را برای استفاده در شب پیشنهاد دهد. این ساعت هوشمند حتی می‌تواند با استفاده از تقویم، لیست خرید مواد غذایی ایجاد کند.

 

ضمن اینکه پیام‌ها و اعلان‌هایی را به کاربر نشان می‌دهد که به وی یادآوری می‌کند چگونه تمرین خود را اصلاح کند یا آب بیشتری بنوشد.

 

این سیستم احتمالا روی گوشی هم کاربردهایی داشته باشد، اما استفاده اصلی آن بر روی ساعت‌های هوشمند متمرکز خواهد بود.

 

هیچ اشاره ای به یک چارچوب زمانی برای پخش و عرضه این محصول وجود نشده است، اما "مربی هوشمند" می‌تواند روی پلتفرم‌های اسپیکر هوشمند گوگل موسوم به "گوگل هوم"، تلویزیون اندروید و سایر پلتفرم‌ها توسعه یابد.

 

این محصول در صورت ارائه می‌تواند یک ابزار مهم رقابتی برای گوگل در مقابل رقبایی نظیر اپل، سامسونگ و شرکت‌های تخصصی توسعه ابزار الکترونیکی مرتبط با تناسب اندام نظیر دستبند "فیت‌بیت"(Fitbit) باشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews13235.html



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



اخبار,اخبار تکنولوژی,ساعت هوشمند گوگل

گوگل در پی ساخت یک ساعت هوشمند است که با دادن برنامه تمرینی و غذایی مناسب، نقش مربی تناسب اندام شما را ایفا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، گوگل و شرکای آن به آرامی در حال تلاش برای احیای ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید هستند و به نظر می‌رسد که از تناسب اندام به عنوان راهی برای تحریک مردم استفاده کنند.

 

شایعات ادعا می‌کنند که گوگل در حال ساخت یک ساعت است که از هوش مصنوعی برای بهبود سلامت و تناسب اندام استفاده می‌کند.

 

به جای اینکه به طور مداوم فعالیت‌ها و تمرینات خود را دنبال کنید و چندین و چند یادداشت و یادآوری در گوشی خود ثبت کنید، این مربی هوشمند در صورت نیاز، ایجاد تغییر در تمرینات شما را پیشنهاد می‌دهد و پیشنهاداتی را که واقعا مفید هستند، توصیه می‌کند.

 

این مربی هوشمند، تمرینات شما را نظارت می‌کند و پیشنهادات جدیدی را توصیه می‌کند و حتی اگر موفق به رفتن به باشگاه نشوید، فعالیت‌های جایگزین را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

همچنین تغذیه کاربر را تحت نظر دارد و می‌تواند غذاهای سالم را برای استفاده در شب پیشنهاد دهد. این ساعت هوشمند حتی می‌تواند با استفاده از تقویم، لیست خرید مواد غذایی ایجاد کند.

 

ضمن اینکه پیام‌ها و اعلان‌هایی را به کاربر نشان می‌دهد که به وی یادآوری می‌کند چگونه تمرین خود را اصلاح کند یا آب بیشتری بنوشد.

 

این سیستم احتمالا روی گوشی هم کاربردهایی داشته باشد، اما استفاده اصلی آن بر روی ساعت‌های هوشمند متمرکز خواهد بود.

 

هیچ اشاره ای به یک چارچوب زمانی برای پخش و عرضه این محصول وجود نشده است، اما "مربی هوشمند" می‌تواند روی پلتفرم‌های اسپیکر هوشمند گوگل موسوم به "گوگل هوم"، تلویزیون اندروید و سایر پلتفرم‌ها توسعه یابد.

 

این محصول در صورت ارائه می‌تواند یک ابزار مهم رقابتی برای گوگل در مقابل رقبایی نظیر اپل، سامسونگ و شرکت‌های تخصصی توسعه ابزار الکترونیکی مرتبط با تناسب اندام نظیر دستبند "فیت‌بیت"(Fitbit) باشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews13235.html



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟
بعد از مطالعه ی این تعلیم متوجه خواهید شد که این کار حتی از آب خوردن هم ساده تر و راحتتر است.
شما برای قراردادن یا یک استوری در اینستاگرام بر اساس تصویر پایین می توانید روی آیکون دوربین یا روی سرنوشت Your story کلیک کرده و از عکس ها یا فیلم هایی که الی بیست و چهار ساعت ماضی روی موبایل خویش اندوخته کردید یا در همان لحظه با برنامه اینستاگرام می گیرید را به اشتراک بگذارید. در ضمن زمانی که در صفحه home پیمان دارید فقط کافیست که انگشت خود را روی صفحه گوشی گذاشته و به سمت را بکشید لغایت به منوی مخصوص قراردادن یا استوری وارد شوید.

گذاشتن چند استوری در اینستاگرام
چرا و چطور باید در اینستاگرام چند استوری پشت راز هم بگذاریم
از آنجایی که استوری (story) به معنای سرگذشت است ممکن است شما بخواهید که اغلب از یک عکس یا اغلب از یک ویدیو ۱۵ ثانیه ای به داستان خویش اضافه کنید و یا چه بسا حکایت های اکثریت برای مخاطبین خویش تعریف کنید و آنها را تحت کارایی پیمان دهید. به همین علت شما می توانید از چند استوری برای بیان قصد خویش کاربرد کنید و اگر حرفی نگفته با فالوور های خود دارید بزنید.

گذاشتن چند استوری در سررسید های مختلف
در ابتدای مطلب گفتیم که برای قراردادن یا استوری باید چطور اقدام کنید؛ تنها کافیست دقیقا همان شغل ها برای گذاشتن استوری دوباره اتمام دهید. ولی برخی از دوستان به جای این که روی دکمه ی دوربین در زاویه بالای سمت چپ یا کشیدن انگشت به سمت را راست روی صفحه؛ می خواهند از جایی که استوری قبلی را قراردادن یا اقدام کنند، یعنی گزینه your story استفاده کنند. همین باعث می شوند که عکس پیشین آنها باز شود و نتوانند استوری جدید بگذارند.

گذاشتن چند استوری در اینستاگرام

چرا نمیتونم چند تا عکس در استوری بزارم؟


گذاشتن چند استوری به طور هم زمان
اگر می خواهید چند استوری را با هم و در یک موعد منتشر کنید کار شما بسیار راحت شده است. کافی ست اینستاگرام شما آپدیت و به روز باشد. در نسخه جدید اینستاگرام می توانید به طور هم زمان 10 عکس از نگارخانه خویش را گزینش کنید. سپس هر کدام از آن ها را جداگانه ویرایش و استوری کنید. به همین راحتی!!

گذاشتن چند استوری
چطور در استوری اینستاگرام فیلم پشت راز هم بگذاریم؟
ممکن است شما بخواهید به جای گذاشتن یک فیلم کوتاه، از یک فیلم بلند برای رساندن قصد خویش بهره‌گیری کنید. دقیقا در اینجاست که باید از آلت های جانبی موجود برای انجام این کار استفاده کنید. در پیوستگی به معرفی نرم انگیزه ها هایی برای سپریدن این شغل برای بهره‌گیری کنندگان از سیستم عامل های اندروید و IOS می پردازیم.

نرم انگیزه ها برش فیلم برای تصحیح کردن استوری های پشت راز هم و چند قسمتی
اگر متعلق به تقسیم افراد باشید که از سیستم عامل IOS بهره‌گیری می کنید؛ رهنمود ما برای شما اپلیکیشن های Continual یا CutStory هستند. این برنامه ها به شما این امکان را می دهد که فیلم های طولانی تر خویش را به قطعات اختصار تر (مثلا ۱۵ ثانیه) تبدیل کنید؛ به عنوان مثال به شما کمک می کند که یک ویدیو ۱ دقیقه ای را به ۴ ویدیو ۱۵ ثانیه ای برای استوری اینستاگرام تقسیم کرده. و به راحتی آن را منتشر کنید.
اگر از سیستم عامل اندروید نیز کاربرد می کنید، رهنمود فالوجت به شما VidTrim است؛ شما با این برنامه می توانید برای اینستاگرام خود استوری های پشت سر هم و سریالی درست کنید.

محبوبیت در بین فالوور ها با به کارگیری استوری (Instagram Stories) گرد از راهبرد های نیرومند بهره‌گیری کنندگان حرفه ای از اینستاگرام است. از طرفی اگر می خواهید رشد نکوداشتن را در اینستاگرام تجربه کنید باید از همه ی امکانات آن به صورت خلاقانه کاربرد کنید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون 12
در شرایطی که گمانه زنی در مورد ویژگی های مدل های جدید آیفون ادامه دارد، برخی منابع خبری از کوچک تر شدن مدل تازه این تلفن همراه یعنی آیفون 12 خبر می دهند.

به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، به نظر می رسد اپل از تولید آیفون های با نمایشگرهای بزرگ و ارتفاع زیاد خسته شده و قصد دارد به دوران تولید آیفون های کوچک تر با نمایشگرهای ساده تر بازگردد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون 12

از همین رو شنیده می شود آیفون 12 که در سال 2020 به بازار می آید دارای طراحی جدیدی است که البته از نظر ابعاد یادآور آیفون های 4 و 5 است که چند سال قبل تولید شدند. البته لبه ها و حاشیه های این آیفون باریک تر و کوچک تر خواهد شد.

 

گفته می شود ابعاد نمایشگر آیفون 12 برابر با 5.8 یا 5.4 اینچ خواهد بود و نرخ تازه سازی صفحه آن برابر با 120 هرتز است، همچنین شنیده شده که آیفون 12 دارای چهار دوربین در پشت خواهد بود و از فناوری نسل پنجم تلفن همراه پشتیبانی می کند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040500.html



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,نوکیا۸.۲
گزارش های جدید حاکی از آن است که موبایل نوکیا۸.۲ فقط به صورت۵G عرضه می شود. این موبایل نمایشگری بدون بریدگی و دوربین سلفی پاپ آپ دارد و در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ رونمایی می شود. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، به نظر می رسد شرکت HMD Global قصد دارد موبایل نوکیا۸.۲ ۵G را با تراشه اسنپ دراگون۷۳۵ بسازد.

 

با توجه به گزارش های منتشر شده درباره نوکیا۸.۲  به نظر می رسد این دستگاه پرچمدار نیست  بلکه یک موبایل میان رده با ویژگی های قابل توجه است.

 

گزارش های پیشین حاکی از آن بود که این موبایل احتمالا در ۲ نسخه (۴G و ۵G) عرضه می شود. اما طبق گزارشی جدید نوکیا۸.۲ فقط در نسخه ۵G عرضه می شود. همچنین احتمالا دستگاه مذکور در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ در ماه فوریه رونمایی شود.

 

البته احتمال دارد نوکیا۸.۲ با نام دیگری نیز به بازار عرضه شود.  نوکیا۸.۲ ۵G احتمالا نخستین موبایل این شرکت است که دارای نمایشگری بدون بریدگی است و دوربین سلفی پاپ آپ دارد. دوربین سلفی این دستگاه ۳۲ مگاپیکسل است. پشت دستگاه ۴ دوربین نصب شود. البته باید توجه داشت کوالکام هنوز تراشه اسنپ دراون ۷۳۵ را معرفی نکرده است.

 

این موبایل در سه نسخه  با RAMهای ۴،۶ و ۸ گیگابایتی و حافظه های داخلی ۶۴،۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه می شود. احتمالا این نخستین موبایل فنلاندی با ۸ گیگابایت RAMخواهد بود.

 

دوربین اصلی دستگاه نیز ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود. طبق گزارش های مختلف قیمت این موبایل در آمریکا ۵۰۰ دلار خواهد بود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040506.html



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ایران نوشت: در قطعی اینترنت جهانی یکی از نرم‌افزارهای پایه که روی بستر شبکه ملی اطلاعات قرار دارد و باید بتواند در چنین شرایطی به مردم سرویس ارائه دهد، موتور جست‌وجوی ملی است. در مدت 10 روزه قطعی اینترنت جهانی موتور جست‌وجوهای ملی اعم از پارسی جو و یوز وقتی با افزایش ناگهانی کاربران (200 برابری) مواجه شدند، نتوانستند پاسخگوی این خیل عظیم باشند که پیش از این از موتورجست‌وجوهای خارجی مانند گوگل، بینگ و... استفاده می‌کردند.

اما چرا جویشگرهای ملی در مدت قطعی اینترنت جهانی موفق نبودند؟ پیش از قطعی اینترنت جهانی حاکمیت باید چه اقدام‌های مهمی را پیاده‌سازی می‌کرد تا موتورهای جست‌وجوی ملی بتوانند جوابگوی خیل عظیم کاربران باشند. برای دریافت پاسخ این سؤالات به سراغ علیرضا یاری مجری طرح پروژه جویشگرهای بومی و دو نفر از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات رفتیم.
 
سه رأس یک مثلث
«جویشگرهای ملی به مدت دو سال از سوی حاکمیت رها شده و حمایتی از آنها نمی‌شد به‌طوری که به‌علت روند نزولی تعداد کاربرانشان پهنای باندی که در اختیار آنها قرار گرفته بود کاهش یافت و از سوی دیگر تعداد سرورهایی که این موتورهای جست‌وجو در اختیار داشتند پاسخگوی افزایش غیرمنتظره کاربران (100 تا 200 برابری) نبود به همین دلیل سرورها هنگ کرده و نتوانستند پاسخگوی جست‌وجوی کاربران باشند.»
علیرضا یاری مجری طرح پروژه جویشگرهای بومی با بیان مطلب فوق به «ایران» گفت: تاکنون نه تنها سیاستگذاری‌هایی که تدوین شده و به تأیید بالاترین مقامات کشور رسیده اجرایی نشده، بلکه در داخل کشور هیچ توافقی مبنی بر داشتن موتور جست‌وجوی بومی که جایگزین موتور جست‌وجوهای غیربومی شود وجود ندارد. بنابراین مهم‌ترین کاری که باید برای رسیدن به موتور جست‌وجوی بومی موفق انجام بگیرد این است که همزمان به سه رأس مثلث (رگولاتوری، محتوایی و استفاده مردم از جویشگر) توجه شود تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد.
یاری با بیان اینکه برای دو جویشگر پارسی جو و یوز 5 میلیارد تومان (2میلیارد تومان برای پارسی جو و 3میلیارد تومان برای یوز) هزینه شده، گفت: اگر ما نیز به‌دنبال موفق بودن موتورجست‌وجوهای خود مانند «بایدو» چین هستیم باید حاکمیت و دولت ورود کند و سه رأس مثلث به درستی ترسیم و اجرایی شود.
وی افزود: مشکل عمده جویشگرهای بومی نه سخت‌افزاری است و نه نرم‌افزاری. چون امکان خرید سخت‌افزاری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و از لحاظ نرم‌افزاری نیز جویشگرهای بومی به رشد قابل قبولی رسیده‌اند. مشکل اصلی این است این جویشگرها هنوز از سوی مردم مورد پذیرش قرار نگرفته و مردم ترجیح می‌دهند به جای جویشگرهایی که دارای محدودیت در ارائه محتوا و دقت پایین‌تری است از جستجوگرهای خارجی مانند گوگل و بینگ استفاده کنند.


مجری پروژه جویشگرهای بومی
درباره نقاط قوت و ضعف موتور جست‌وجوگرهای بومی نیز گفت:نقطه قوت آنها در این است که ما به یک فناوری در کشور دست یافتیم که با دقت قابل قبولی کار می‌کند و توسعه‌پذیر است و حتی با افزایش سرور امکان خدمات دهی به میلیون‌ها کاربر وجود دارد اما مهم‌ترین نقطه ضعف آن همان‌طور که گفتم هنوز از سوی مردم مورد پذیرش قرار نگرفته.یعنی مردم آنها را جایگزین جویشگرهای غیربومی نکرده‌اند و این یعنی ضعف در بازاریابی و برندینگ.
یاری با بیان اینکه از آنجایی که سیاست‌های قبلی حاکمیت و دولت در زمینه جویشگرهای بومی نتیجه مثبتی در بر نداشته و آنها باید سیاست‌های خود را در زمینه موتورهای جست‌وجوی ملی تغییر دهند، گفت: به عبارتی دولت نباید تنها حمایت مالی کند چون تنها فراهم کردن یک رأس مثلث جوابگو نخواهد بود و باید به رگولاتوری و محتوایی هم نیز توجه شود. در زمینه محتوایی نیز باید در صندوقچه اطلاعات سازمان‌ها به روی موتور جست‌وجوی ملی باز شود. اطلاعاتی که حتی گوگل نیز آنها را در اختیار ندارد.
 

مقایسه پراید با بنز
محمـــدجواد مطهــری شریـــــف کارشناس فناوری اطلاعات معتقد است آنچه در زمینه موتورهای جست‌وجوی ملی اتفاق افتاده این است که متأسفانه ما تکنولوژی به بلوغ رسیده را وارد کشور کردیم و بعد به‌دنبال بومی‌سازی آن رفتیم و حال محصول بومی خود را با یک محصول خارجی که 20 سال زمان برده و برای آن میلیاردها دلار هزینه شده تا به بلوغ رسیده، مقایسه می‌کنیم.
مطهری شریف به «ایران» گفت: مقایسه دو محصول به بلوغ رسیده و ابتدای راه شدنی نیست. گویی ما در حال مقایسه محصولی به‌نام پراید با بنز هستیم. گوگل که از ابتدا گوگل کنونی نبوده و از یک سوله با هزینه‌ای میلیارد دلاری به اینجا رسیده است. اگر ما موتور جست‌وجوی ملی را با خودش و با میزان پولی که برای آن هزینه، تبلیغ و استفاده‌ای که از آن شده یا با میزان فناوری که برای آن به‌کار رفته، مقایسه کنیم دیگر کلمه ناموفق را برای آن به‌کار نمی‌بریم.
وی افزود: یک فرد دانش بنیانی موتور جست‌وجویی به‌نام پارسی‌جو را طراحی و راه‌اندازی کرده این در حالی است که تا پیش از قطعی اینترنت جهانی مردم نام این موتور جست‌وجوی ایرانی را نشنیده بودند چون برای دیده شدن و معرفی آن هیچ اقدامی مؤثری نشده بود.
این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر موتورجست‌وجویی مانند «یاندکس» روسیه موفق بوده به این دلیل است که حاکمیت به تمام معنا از آن حمایت کرده، گفت: پروژه‌های ملی مانند ایمیل، موتور جست‌وجو، پیام رسان‌ها و... که جزو نرم‌افزارهای پایه هستند با 5 میلیارد تومان هزینه به‌جایی نمی‌رسند و باید  آنها را به تیم‌های دانشگاهی دانش بنیان واقعی سپرد و از آن پشتیبانی کرد و سپس ابتدا به‌صورت محدود پشتیبانی و آزمایش کرد.
وی افزود: برای رشد آن هم باید از مدارس شروع کرد. باید 14میلیون دانش‌آموز خود را مجبور کنیم تا اطلاعات خود را از موتورجست‌وجوی‌های داخلی پیدا کنند. باید نسل جدید را با موتورهای جست‌وجوی ملی آشنا کنیم. یا چون کارمندان اداره‌ها کار تحقیقاتی انجام نمی‌دهند می‌توان آنها را ملزم کرد تا از موتور جست‌وجوهای داخلی برای جست‌وجوی مطالب فارسی استفاده کنند. از سوی دیگر باید برای جویشگرهای بومی کسب و کار تولید شود و یکی از آنها این است که دولت از این موتورهای جست‌وجو، داده بخرد. مثلاً اگر دانش‌آموزان در جست‌وجوگر داخلی سرچ کنند مشخص می‌شود که دانش‌آموزان ما به‌دنبال چه نوع داده‌هایی هستند و می‌توان آن داده‌ها را خرید و برای متون درسی، پرورشی و برنامه‌ریزی استفاده کرد.
 

ورود حاکمیت
«در زمان قطعی اینترنت جهانی بزرگ‌ترین مشکلی که کاربران با آن مواجه شدند و کسب و کارها نیز خسارت دیدند، نبود موتور جست‌وجوی ملی قوی بود.»
مصطفی مؤمنی استاد دانشگاه با بیان مطلب فوق به «ایران» گفت: موتورهای جست‌وجوی ملی را برای چنین روزهایی آماده نکرده بودند. به‌همین دلیل با افزایش ناگهانی کاربران نتوانست به نیاز آنها پاسخ دهد، به طوری که یکی از این موتورهای جست‌وجوی ملی همان ابتدای کار با هجوم کاربران از کار افتاد و دیگری هم نتوانست به خوبی پاسخگوی خیل عظیم کاربران باشد.
مؤمنی با اشاره به اینکه مردم آدرس هیچ سایتی را یادداشت نمی‌کنند و همیشه برای پیدا کردن آن به موتور جست‌وجو مراجعه می‌کنند، افزود: کاربران در مدت 10 روز قطعی اینترنت نتوانستند از طریق موتورجست‌وجوهای ملی به آدرس‌ها دست یابند و به‌همین دلیل کسب و کارهایی هم که در داخل میزبانی می‌شدند، مشتری نداشتند.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: اگر کشوری مانند چین با قطعی اینترنت جهانی دچار آسیب نشده و کسب و کارهای آنها دچار ضرر و زیان نمی‌شوند به‌ این دلیل است که حاکمیت آنها در زمینه موتور جست‌وجوی ملی بموقع ورود کرده و توانسته موتورهای جست‌وجوی خود را راه‌اندازی و به قدری ارتقا دهد که جوابگوی نیاز کاربران خود باشد. موتورهای جست‌وجوی ملی هنوز نتوانستند پیشرفتی حاصل کرده و در زمینه ارائه خدمات به کاربران موفق عمل کنند.
وی افزود: علت اینکه جویشگرهای ملی نتوانستند پاسخگوی نیاز کاربران در شرایط حساس باشند به این دلیل است که مجموعه بخش خصوصی در حقیقت پتانسیل لازم را برای ارائه موتور جست‌وجوی ملی با آن گستردگی بالا را ندارد. باید حتماً در این زمینه حاکمیت (شورای عالی فضای مجازی) و دولت (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) ورود کرده و خود یک موتور جست‌وجوی ملی ایجاد کنند. زیرساخت لازم را سازمان فناوری اطلاعات دارد و می‌تواند از متخصصان خود استفاده کند و در عرض یک سال موتور جست‌وجوی خوبی را روانه بازار کرده و آن را به مردم معرفی کند که  اگر خدای نکرده دوباره با قطع اینترنت به‌دلیل مشکلات داخلی یا از سوی دشمنان خارجی روبه‌رو شدیم کسب و کارهای داخلی و کاربران دچار مشکل نشوند.

 

 

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1328844/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%B4%D8%AF-%D8%AC%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%AC%D9%88%DA%AF%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چندی پیش، اینستاگرام تصمیم خود برای پنهان کردن تعداد لایک‌های به ثبت رسیده زیر پست‌ها را اعلام کرد. بر اساس این تصمیم، مخاطبین این شبکه اجتماعی دیگر قادر به مشاهده میزان لایک‌های هر پست مجزا نخواهند بود.

در این حالت، فقط ارسال کننده پست قادر به مشاهده تعداد لایک‌هایی است که برای یک پست دریافت کرده است. هدف از این اقدام، کاهش فشار از محیط این شبکه اجتماعی اعلام شده است

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1319707/%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%84%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

موسسه نت‌بلاکس که یک موسسه غیردولتی برای نظارت بر آزادی اینترنتی در سطح جهان است روز سه‌شنبه، ۱۴ آبان (۵ نوامبر) در توییتر خود نوشت کرد که "همزمان با گزارش کشته شدن تعدادی از تظاهرکنندگان، در ساعت 00.00 روز ۵ نوامبر اینترنت در اکثر نقاط عراق قطع شد؛ ارتباط در سطح ملی به ۱۹ درصد سطح عادی کاهش یافته است."

نت‌بلاکس

 

 

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1317865/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%B4%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در سال ۲۰۱۸ ترکیه دچار یکی از بدترین بحران های بدهی و ارزی در تاریخ خود شد. ارزش لیر از ماه می ۲۰۱۸ تا جایی کاهش یافت که بسیاری از صرافی‌ها در استانبول از خرید و فروش ارز دست کشیدند تا مشخص شود روند ریزشی ارزش لیر تا کجا ادامه خواهد داشت.

پس از آن اتفاق بود که بحث ارزهای دیجیتالی به عنوان یکی از راهکارهای افزایش تاب‌آوری اقتصادی در ترکیه شکل جدی‌تری به خود گرفت. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور در ژوئیه امسال، بانک مرکزی را رسما مامور راه اندازی ارز دیجیتالی ملی این کشور کرد و اکنون به نظر می رسد کار راه اندازی این ارز همزمان با بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی ترکیه در مراحل پایانی خود قرار دارد.

نسخه اولیه این ارز دیجیتالی برای نخستین بار توسط فوات اوکتای، معاون اردوغان به عنوان بخشی از برنامه توسعه اقتصادی ترکیه تا سال ۲۰۲۳ به کمیته برنامه ریزی بودجه مجلس این کشور معرفی شد. این ارز دیجیتالی توسط بانک مرکزی ترکیه و با همکاری شورای مطالعاتی فناوری این بانک موسوم به " توبیتاک"  توسعه داده شده است.

dijital lira

"رسمی گازت" به نقل از اردوغان نوشته است که راه اندازی ارز دیجیتالی ترکیه ممکن است زودتر از موعد زمانی مقرر صورت گیرد و آزمایش های فنی روی این ارز احتمالا تا اواسط سال ۲۰۲۰ به پایان خواهند رسید و انتظار می‌رود در صورت تداوم پیشرفت ها این ارز تا اواخر سال آینده راه اندازی شود.

 

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1319279/%D8%B6%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%84%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چندی پیش، اینستاگرام تصمیم خود برای پنهان کردن تعداد لایک‌های به ثبت رسیده زیر پست‌ها را اعلام کرد. بر اساس این تصمیم، مخاطبین این شبکه اجتماعی دیگر قادر به مشاهده میزان لایک‌های هر پست مجزا نخواهند بود.

در این حالت، فقط ارسال کننده پست قادر به مشاهده تعداد لایک‌هایی است که برای یک پست دریافت کرده است. هدف از این اقدام، کاهش فشار از محیط این شبکه اجتماعی اعلام شده است.

 

 

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1319707/%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%84%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ایرنا نوشت:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت اینترنت اختلال ندارد، بلکه به دستور و تشخیص شورای امنیت کشور با ابلاغ به اپراتورها قطع شده است.

محمدجواد آذری‌جهرمی در گفت‌وگویی درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر افزود: از روز گذشته پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با عادی شدن شرایط، مجوز لازم صادر شود و شرکت‌ها مجددا اینترنت را برقرار کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قطع خدمات ضربه بسیاری به خدمات و مردم زده اما حفظ امنیت کشور به تشخیص شورای امنیت بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: با گروه‌های مختلف که در این موضوع دست‌اندرکار هستند مانند وزارت کشور صحبت کردم تا سریع‌تر اینترنت وصل شود.
او در پاسخ به این سوال که آیا اینترنت داخلی می‌شود، تاکید کرد: خیر این صحت ندارد؛ اینترنت داخلی معنا ندارد بلکه یک عبارت کاریکاتور شده و بسیار غلط است. ما موضوعی به نام اینترنت ملی نداریم
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
اما چرا جویشگرهای ملی در مدت قطعی اینترنت جهانی موفق نبودند؟ پیش از قطعی اینترنت جهانی حاکمیت باید چه اقدام‌های مهمی را پیاده‌سازی می‌کرد تا موتورهای جست‌وجوی ملی بتوانند جوابگوی خیل عظیم کاربران باشند. برای دریافت پاسخ این سؤالات به سراغ علیرضا یاری مجری طرح پروژه جویشگرهای بومی و دو نفر از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات رفتیم.
 
سه رأس یک مثلث
«جویشگرهای ملی به مدت دو سال از سوی حاکمیت رها شده و حمایتی از آنها نمی‌شد به‌طوری که به‌علت روند نزولی تعداد کاربرانشان پهنای باندی که در اختیار آنها قرار گرفته بود کاهش یافت و از سوی دیگر تعداد سرورهایی که این موتورهای جست‌وجو در اختیار داشتند پاسخگوی افزایش غیرمنتظره کاربران (100 تا 200 برابری) نبود به همین دلیل سرورها هنگ کرده و نتوانستند پاسخگوی جست‌وجوی کاربران باشند.»
علیرضا یاری مجری طرح پروژه جویشگرهای بومی با بیان مطلب فوق به «ایران» گفت: تاکنون نه تنها سیاستگذاری‌هایی که تدوین شده و به تأیید بالاترین مقامات کشور رسیده اجرایی نشده، بلکه در داخل کشور هیچ توافقی مبنی بر داشتن موتور جست‌وجوی بومی که جایگزین موتور جست‌وجوهای غیربومی شود وجود ندارد. بنابراین مهم‌ترین کاری که باید برای رسیدن به موتور جست‌وجوی بومی موفق انجام بگیرد این است که همزمان به سه رأس مثلث (رگولاتوری، محتوایی و استفاده مردم از جویشگر) توجه شود تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد.
یاری با بیان اینکه برای دو جویشگر پارسی جو و یوز 5 میلیارد تومان (2میلیارد تومان برای پارسی جو و 3میلیارد تومان برای یوز) هزینه شده، گفت: اگر ما نیز به‌دنبال موفق بودن موتورجست‌وجوهای خود مانند «بایدو» چین هستیم باید حاکمیت و دولت ورود کند و سه رأس مثلث به درستی ترسیم و اجرایی شود.
وی افزود: مشکل عمده جویشگرهای بومی نه سخت‌افزاری است و نه نرم‌افزاری. چون امکان خرید سخت‌افزاری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و از لحاظ نرم‌افزاری نیز جویشگرهای بومی به رشد قابل قبولی رسیده‌اند. مشکل اصلی این است این جویشگرها هنوز از سوی مردم مورد پذیرش قرار نگرفته و مردم ترجیح می‌دهند به جای جویشگرهایی که دارای محدودیت در ارائه محتوا و دقت پایین‌تری است از جستجوگرهای خارجی مانند گوگل و بینگ استفاده کنند.


مجری پروژه جویشگرهای بومی
درباره نقاط قوت و ضعف موتور جست‌وجوگرهای بومی نیز گفت:نقطه قوت آنها در این است که ما به یک فناوری در کشور دست یافتیم که با دقت قابل قبولی کار می‌کند و توسعه‌پذیر است و حتی با افزایش سرور امکان خدمات دهی به میلیون‌ها کاربر وجود دارد اما مهم‌ترین نقطه ضعف آن همان‌طور که گفتم هنوز از سوی مردم مورد پذیرش قرار نگرفته.یعنی مردم آنها را جایگزین جویشگرهای غیربومی نکرده‌اند و این یعنی ضعف در بازاریابی و برندینگ.
یاری با بیان اینکه از آنجایی که سیاست‌های قبلی حاکمیت و دولت در زمینه جویشگرهای بومی نتیجه مثبتی در بر نداشته و آنها باید سیاست‌های خود را در زمینه موتورهای جست‌وجوی ملی تغییر دهند، گفت: به عبارتی دولت نباید تنها حمایت مالی کند چون تنها فراهم کردن یک رأس مثلث جوابگو نخواهد بود و باید به رگولاتوری و محتوایی هم نیز توجه شود. در زمینه محتوایی نیز باید در صندوقچه اطلاعات سازمان‌ها به روی موتور جست‌وجوی ملی باز شود. اطلاعاتی که حتی گوگل نیز آنها را در اختیار ندارد.
 

مقایسه پراید با بنز
محمـــدجواد مطهــری شریـــــف کارشناس فناوری اطلاعات معتقد است آنچه در زمینه موتورهای جست‌وجوی ملی اتفاق افتاده این است که متأسفانه ما تکنولوژی به بلوغ رسیده را وارد کشور کردیم و بعد به‌دنبال بومی‌سازی آن رفتیم و حال محصول بومی خود را با یک محصول خارجی که 20 سال زمان برده و برای آن میلیاردها دلار هزینه شده تا به بلوغ رسیده، مقایسه می‌کنیم.
مطهری شریف به «ایران» گفت: مقایسه دو محصول به بلوغ رسیده و ابتدای راه شدنی نیست. گویی ما در حال مقایسه محصولی به‌نام پراید با بنز هستیم. گوگل که از ابتدا گوگل کنونی نبوده و از یک سوله با هزینه‌ای میلیارد دلاری به اینجا رسیده است. اگر ما موتور جست‌وجوی ملی را با خودش و با میزان پولی که برای آن هزینه، تبلیغ و استفاده‌ای که از آن شده یا با میزان فناوری که برای آن به‌کار رفته، مقایسه کنیم دیگر کلمه ناموفق را برای آن به‌کار نمی‌بریم.
وی افزود: یک فرد دانش بنیانی موتور جست‌وجویی به‌نام پارسی‌جو را طراحی و راه‌اندازی کرده این در حالی است که تا پیش از قطعی اینترنت جهانی مردم نام این موتور جست‌وجوی ایرانی را نشنیده بودند چون برای دیده شدن و معرفی آن هیچ اقدامی مؤثری نشده بود.
این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر موتورجست‌وجویی مانند «یاندکس» روسیه موفق بوده به این دلیل است که حاکمیت به تمام معنا از آن حمایت کرده، گفت: پروژه‌های ملی مانند ایمیل، موتور جست‌وجو، پیام رسان‌ها و... که جزو نرم‌افزارهای پایه هستند با 5 میلیارد تومان هزینه به‌جایی نمی‌رسند و باید  آنها را به تیم‌های دانشگاهی دانش بنیان واقعی سپرد و از آن پشتیبانی کرد و سپس ابتدا به‌صورت محدود پشتیبانی و آزمایش کرد.
وی افزود: برای رشد آن هم باید از مدارس شروع کرد. باید 14میلیون دانش‌آموز خود را مجبور کنیم تا اطلاعات خود را از موتورجست‌وجوی‌های داخلی پیدا کنند. باید نسل جدید را با موتورهای جست‌وجوی ملی آشنا کنیم. یا چون کارمندان اداره‌ها کار تحقیقاتی انجام نمی‌دهند می‌توان آنها را ملزم کرد تا از موتور جست‌وجوهای داخلی برای جست‌وجوی مطالب فارسی استفاده کنند. از سوی دیگر باید برای جویشگرهای بومی کسب و کار تولید شود و یکی از آنها این است که دولت از این موتورهای جست‌وجو، داده بخرد. مثلاً اگر دانش‌آموزان در جست‌وجوگر داخلی سرچ کنند مشخص می‌شود که دانش‌آموزان ما به‌دنبال چه نوع داده‌هایی هستند و می‌توان آن داده‌ها را خرید و برای متون درسی، پرورشی و برنامه‌ریزی استفاده کرد.

 

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1328844/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%B4%D8%AF-%D8%AC%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%AC%D9%88%DA%AF%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
خلط مبحث و واژگونی معنای این شبکه در برخی رسانه‌ها به گونه‌ای است که این گمان را تقویت می‌کند که در پس پرده این قلب واقعیت، قصد و نیتی معیوب یا پروپاگاندایی غرض‌ورزانه وجود دارد. آ نان که اندک آگاهی‌ای از اهداف و چشم‌انداز این شبکه دارند، نیک می‌دانند که اولاً تأکید بر تکمیل و راه‌اندازی غایی چنین شبکه‌ای به هیچ عنوان به معنای قطع ارتباط با شبکه جهانی اینترنت نیست و بالعکس یکی از اهداف این شبکه، ارتباط پایدار و امن با شبکه جهانی اینترنت است. دوم اینکه معادل دانستن چنین شبکه‌ای با اینترنت ملی یا اینترنت پاک یا اینترانت داخلی، ظلم به پدیدآورندگان این دستاورد بزرگ است، چرا که مفهومی با عنوان اینترنت ملی از اساس مفهومی نادرست است. اینترنت شبکه‌ای جهانی است و بومی و داخلی یا خارجی و داخلی یا ملی و غیرملی آن بی‌مفهوم و من درآوردی است.
به بیان ساده، شبکه ملی اطلاعات؛
- شبکه‌ای است پرظرفیت، پهن باند، سریع‌تر و ارزان‌تر برای ارتباطات و رد و بدل شدن اطلاعات در داخل کشور و ارتباط با شبکه جهانی اینترنت که خدمات ارتباطی آن با شبکه جهانی اینترنت از طریق گذرگاه‌های ایمن انجام می‌پذیرد.
- شبکه‌ای است با قابلیت عرضه انواع خدمات امن اعم از رمزنگاری و امضای دیجیتال
- شبکه‌ای است با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی در سراسر کشور و برای همه کاربران با کیفیت جهانی
- شبکه‌ای است با قابلیت برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشور
- شبکه‌ای برای استقرار و بهره‌برداری موتورهای جست‌وجوی بومی و اپلیکیشن‌های خدماتی و محتوایی و در نهایت شبکه‌ای است که در مواقع اضطراری یا بحران براحتی تمامی ارتباطات داخلی را بدون نیاز از شبکه جهانی تأمین خواهد کرد و ضامن ادامه  پایداری همیشگی شبکه و خدمات و محتوای آن در مواقع اضطراری خواهد بود.
و اینها تنها بخشی از خدمات و ویژگی‌های شبکه ملی اطلاعات است که ما را از توسعه پایدار و پرسرعت و با کیفیت ارتباطات در تمامی نقاط کشور مطمئن می‌سازد.
تکمیل این شبکه، پیام روشنی است به کسانی که توسعه دانش و فناوری‌های بومی در ایران را برنمی‌تابند و مترصد آنند که در بزنگاه‌ها با قطع برخی از خدمات شبکه جهانی اینترنت، حاکمیت و ملت ایران را دچار محدودیت سازند، کما اینکه تاکنون نیز بارها با توسل به چنین محدودیت‌هایی کسب‌وکارهای جوانان ایرانی یا سامانه‌های دریافت و پرداخت و برخی خدمات دیگر را محدود ساخته‌اند.
شبکه ملی اطلاعات در ساختار منسجم خود دارای سه لایه زیرساخت، لایه خدمات و لایه محتواست. با تلاش شبانه‌روزی متخصصان کشورمان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در طول بیش از یک دهه لایه زیرساخت این شبکه گام‌های نهایی را برمی‌دارد. لایه خدمات  نیز با اهتمام کارآفرینان و ارائه‌دهندگان خدمات هر روز بهتر و بیشتر گسترش می‌یابد و مردم از مواهب آن برخوردار می‌شوند و جوانان صاحب ایده و استارتاپ‌ها خدمات خود را بر بستر این لایه ارائه می‌دهند. اما لایه محتوا هنوز آن‌گونه که شایسته است، تکمیل و تقویت نشده است. تکمیل و تقویت لایه محتوا با توجه به استعدادهای فراوان داخلی همکاری هم‌افزای تمام دستگاه‌های متکثر صاحب مسئولیت در تولید و نظارت بر محتوا را می‌طلبد. هر کدام از این دستگاه‌ها باید سهم خویش در تکمیل لایه محتوا را بپذیرند و در کنار هم برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تلاش کنند.
سخن آخر آنکه توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات برای نظام اسلامی و ملت ایران الزامی و افتخاری ملی است که ما را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهان سربلند خواهد کرد. اما باید دانست عقلاً و قانوناً توسعه و تکمیل چنین طرحی در ید قدرت یک وزارتخانه یا دستگاه نیست و بر همه دستگاه‌های مسئول است که وظیفه قانونی و سهم خویش در تکمیل لایه‌های سه‌گانه این طرح ملی را بجا آورند. در این صورت تکمیل و راه‌اندازی کامل این شبکه تا پایان این دولت دور از دسترس نخواهد بود.
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فیروزآبادی با بیان این‌که شبکه ملی، زیست‌بوم ایرانی‌هاست و در این زیست‌بوم، فعالیت‌های اقصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی فعالیت‌های تکنولوژیکی و دانشی صورت می‌گیرد، افزود: ما با توجه به مقام علمی‌ای که در جهان داریم، از سرویس‌ها اطلاعاتی در این شبکه ملی استفاده می‌کنیم. از بانک‌های اطلاعاتی داخل و خارج از کشور استفاده می‌کنیم و اقتصاد بزرگی را هم شکل داده‌ایم و از ویژگی‌های شبکه ملی این است که تا درون روستاها سرویس‌دهی می‌کنیم. الان از کاربران جدی شبکه ملی اطلاعات، مشاغل روستایی و خانگی ماست. در مشاغل روستایی هم صنعت خانگی را شاهد هستیم هم به‌نحوی گردشگری تا روستاهای ما کشیده شده است.

قرارداد شبکه ملی اطلاعات بر پایه اینترنت

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این‌که اینترنت یک لغت مشترک لفظی است، افزود: معمولا برداشت عامه مردم از اینترنت، ارتباط با خارج از کشور است. اما در عین حال یک قرارداد ارتباطی هم هست. شبکه ملی اطلاعات قرارداد اینترنت را به عنوان پایه شبکه خودش پذیرفته و مبتنی بر TCP IP‌ است. اما اصطلاحی که مردم به کار می‌برند و باعث نگرانی آن‌ها شده، این‌که شبکه ملی باعث محدودیت اینترنت می‌شود، منظور محدودیت در اینترنت خارج کشور است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به شائبه قطع اینترنت بیان کرد: کشوری که تولید ناخالص ملی‌اش بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار است، با قدرت خرید حدود ۱۲۰۰ میلیارد دلار و صادرات غیرنفتی بیش از ۵۰ میلیارد دلار در سال، کشوری که میلیون‌ها دانشجو دارد و در حوزه تهیه مقالات تحقیقاتی و علمی در منطقه و جهان به مقامات یک‌رقمی در حوزه‌های مختلف رسیده، کشوری که در سال بیش از ۱۵ میلیون سفر خارجی در آن صورت‌ می‌گیرد و میلیون‌ها زائر و گردشگر به آن وارد می‌شوند، به هیچ وجه نمی‌تواند در ذهن مسئولانش بیاید که بخواهند اینترنت را قطع و محدود کنند و کشور را بدون اینترنت خارج از کشور اداره کنند.

وی با تاکید بر توسعه‌های انجام‌شده در حوزه شبکه ملی بیان کرد: ما در حوزه بانکی در سال ۲۰ میلیارد تراکنش بانکی داریم که از نوجوانان تا کهنسالان کشور در حوزه‌های مختلف از خرید ارزان‌ترین شیء تا اشیاء گران‌بها را روی شبکه ملی صورت می‌دهند. نظام شبکه بانکی، رسانه‌ای، فیلم درخواستی که حدود یک میلیون مشترک فعال دارد، در حوزه حمل‌ونقل، گردشگری، بیمه و سایر موارد، توسعه‌های بسیاری انجام شده است. کسانی که این شبهه را مطرح می‌کنند که ما می‌خواهیم اینترنت را قطع کنیم، می‌خواهند موفقیت‌هایی که ما در شبکه ملی اطلاعات داشتیم را، پنهان کنند.

چرا شبکه ملی راه‌اندازی شده است؟

فیروزآبادی با طرح این سئوال که شبکه ملی اطلاعات چرا راه‌اندازی شده است؟، گفت: اولا فقط در کشور ما نیست که این بحث وجود دارد. در ۲۸ کشور به‌طور مشخص چیزی مشابه شبکه ملی با عناوین مختلف از شبکه ملی ارتباطات، شبکه ملی اینترنت، شبکه ملی وب دو در ژاپن و مانند آن وجود دارد و این یک شعار فراگیر است. بحث‌های خیلی جدی هم مطرح است، خصوصا در چند سال اخیر در اروپا، فرانسوی‌ها به‌طور جدی بحث اینترنت اروپایی را مطرح می‌کنند که درحقیقت همان داشتن شبکه ملی است. یعنی داشتن شبکه مبتنی بر قرارداد اینترنت با ملاحظات جامعه اروپایی. ملاحظاتی که بتوانیم خدمات کیفی‌تر، ارزان‌تر و امن‌تر داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی زیست‌بوم ما روی فضای مجازی شکل گرفت، اقتصاد، سیاست و فرهنگ، اجتماع و آموزش و تمامی حوزه‌هایی که افراد در طول زندگی با آن مواجه هستند، روی این فضا قرار می‌گیرد و بحث اعتماد جدی می‌شود. این اعتماد هم فقط امنیتی نیست، اعتماد کیفیتی و پایداری سیستم است. وقتی بخواهیم از یک پیام‌رسان خارجی استفاده کنیم که نمی‌دانیم دیتاسنترش کجاست و چه مسیری را طی می‌کند، تمامی این مسیر که پیام پیاده می‌شود، می‌تواند فرصتی برای اختلال در ارتباط را ایجاد کند، کیفیت را کاهش دهد و ارتباط را ناپایدار کند. بنابراین شبکه ملی هدفی است که اکثر کشورها به عنوان پروژه ملی به آن نگاه می‌کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اهمیت حوزه اقتصادی شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: ما از دوران صنعتی به سمت اقتصاد خدماتی در حال گذار هستیم. بشر چندین هزار سال اقتصاد کشاورزی داشت، از قرن ۱۸ وارد اقتصاد صنعتی شد و قرن بیستم اوج شکوفایی اقتصاد صنعتی بود، وقتی می‌گویند اقتصاد کشاورزی یا صنعتی است، یعنی بخش عمده‌ای از ۷۰ تا ۸۰ درصد اقتصاد و زنجیره ارزش، آن خصیصه را دارد.

فیروزآبادی ادامه داد: در دوران جدید، بخش خدماتی ۵۰ درصد اقتصادهای در حال توسعه را تشکیل می‌دهد و در کشورهای توسعه‌یافته این عدد به ۶۵ درصد هم رسیده و پیش‌بینی می‌شود این عدد به ۷۰ تا ۷۵ درصد هم برسد. بنابراین ما داریم به سمت اقتصاد خدماتی حرکت می‌کنیم که بن‌مایه تکنولوژی آن فناوری اطلاعات و ارتباطات است و در فضای مجازی شکل می‌گیرد. بنابراین شبکه ملی اطلاعات پیشران زیست‌بوم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حال و آینده ماست.

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1331213/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کودکی هشت‌ساله در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۶ میلیون دلار درآمد ازطریق یوتیوب به‌دست آورد و این درآمد چهارمیلیون دلار بیشتر از درآمد سال گذشته‌اش بوده است. براساس اطلاعات مجله‌ی فوربز، Ryan Kaji پسر هشت‌ساله‌ی آمریکایی به‌همراه والدینش از چهار سال قبل کانال یوتیوبی در حوزه‌ی اسباب‌بازی راه‌اندازی کرده و اکنون به پردرآمدترین کانال یوتیوب در سال ۲۰۱۹ تبدیل شده است.

یوتیوب

کانال یوتیوب رایان درواقع با بررسی اسباب‌بازی‌ها به‌راه افتاد و پس از آن، تولید محتوای این کانال به آزمایش‌های علمی و چالش‌ها و ویدئوهای جذاب و فیلم و موسیقی رسید. میلیون‌ها طرفدار از سراسر جهان محتوای او را به‌اشتراک می‌گذارند و کانال یوتیوب رایان بیش از ۲۳ میلیون دنبال‌کننده دارد. ویدئوهای این کودک هشت‌ساله میلیون‌ها بار بازدید می‌شود و به‌طورکلی، بیش از ۳۴ میلیارد بار دیده شده‌ است. ویدئوهای این کانال محبوب معمولا به‌صورت روزانه منتشر می‌شود و بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است. موفقیت در یوتیوب برای ریان فرصت‌های مالی زیادی ایجاد کرده است و بخشی از ۲۶ میلیون دلار درآمد او در سال جاری مربوط به فروش اسباب‌بازی‌های برند و لباس و سایر کالاها بوده است.

درادامه‌ی فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای سال ۲۰۱۹، کانال Dude Perfect در جایگاه دوم قرار گرفته که پنج دوست در ۳۰ سالگی‌شان ورزش می‌کنند و توضیحات ورزشی می‌دهند و رکوردهای گینس را می‌شکنند. این کانال نیز در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰ میلیون دلار درآمد به‌دست آورده است. در جایگاه سوم این فهرست کانال آناستازیا رادینسایا، دختر پنج‌ساله‌ی روسی، قرار دارد که پدرش فیلم‌های جذاب و رنگارنگ و بسیار خلاقانه از او می‌سازد. ویدئوهای آناستازیا باعث شده یوتیوب فضای خوبی برای کودکان شود و این ویدئوهای بامزه نظر بسیاری را به خود جلب کرده‌ است. آناستازیا ازطریق کانال یوتیوب خود در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۸ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

یوتیوب

مجله‌ی فوربز درواقع افرادی را یوتیوبر یا ستاره‌های یوتیوب می‌داند که درآمد اصلی‌شان ازطریق این رسانه و ساخت و انتشار ویدئو باشد. درآمد این افراد به شکل‌های مختلفی از یوتیوب حاصل می‌شود که می‌توان به تبلیغات، محتوای حمایت‌شده، فروش کالا و... اشاره کرد.

 

 

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1334068/%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D9%87%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DB%8C%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

واتس‌اپ که بزرگترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان به شمار می‌رود، همچون بسیاری دیگر از پیام‌رسان‌های جهان هر از گاهی به منظور جلب نظر و رضایت کاربران قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می‌کند تا آنها با دریافت به روزرسانی های جدید بتوانند از امکانات بهتر و جدیدتری برخوردار شوند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت somagnews آمده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که کاربران این پیام‌رسان در سال آینده میلادی شاهد افزودن قابلیت‌های جدیدی همچون ارسال اطلاعات مخابطان از طریق کد QR، گوش دادن به پیام های صوتی بدون باز کردن اپلیکیشن، افزودن فیلتر برای ارتقا و ادیت تصاویر ارسالی در واتساپ خواهند بود.

این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود اطلاعات مخاطبان موردنظر خود را با استفاده از فناوری QR Code برای دوستان خود ارسال کنند.

یکی دیگر از امکانات مهم و جدیدی که در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه پلتفرم واتس اپ خواهد شد، آن است که بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن، پیام های صوتی (Voice messages) را نیز همچون پیام‌های متنی باز کرده و گوش دهند.

همچنین قابلیت جدید دیگری که کاربران واتس اپ از آغاز سال ۲۰۲۰ منتظر آن خواهند بود، امکان افزودن فیلتر و ارتقای کیفیت و ظاهر تصاویری است که می خواهند با دوستان خود آنها را به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1336647/%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1-%DA%86%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3-%D8%A7%D9%BE-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی JBL با رونمایی از هدست های خانواده کوانتوم (Quantum) در نمایشگاه CES 2020 به دنیای هدست های گیمینگ وارد شد. محصولات این خانواده از صدای فراگیر مجازی اختصاصی کمپانی JBL  و همچنین فناوری دنبال کردن حرکات سر بهره می برند. این شرکت علاوه بر هدست های گیمینگ از ساندبار، ایربادهای جدید و هدفون مانیتورینگ نیز رونمایی کرد.

کمپانی JBL از هفت هدست گیمینگ رونمایی کرد که ارزان ترین آن Quantum 100 چهل دلاری و گران ترین مدل نیز پرچمدار Quantum One سیصد دلاری است. مدل های ارزان قیمت ویژگی های قابل توجهی ندارند ولی مدل Quantum 300 هشتاد دلاری قابلیتی همچون صدای فراگیر 7.1 اختصاصی شرکت JBL (با نام QuantumSurround) را به ارمغان می آورد.

 

 

 

هدست های Quantum 600 و Quantum 800 به ترتیب 200 و 250 دلار قیمت داشته و دومی با گیرنده های 2.4 گیگاهرتزی و بلوتوث کار می کند.

هدست پرچمدار Quantum One از فناوری صدای 360 درجه شرکت JBL و همچنین قابلیت دنبال کردن حرکات سر بهره می برد. این دو قابلیت در کنار هم تجربه صدای طبیعی تر را فراهم می کنند به گونه ای که کاربر حس می کند مقابل سیستم صدای فراگیر نشسته و با تکان دادن سر صدای خاصی را دنبال می کند.

کمپانی JBL همچنین از اسپیکر Quantum DUO با نورپردازی LED، پشتیبانی از دالبی دیجیتال و فناوری صدای فراگیر رونمایی کرد. این شرکت همچنین هدست های خانواده Quantum را در ماه آوریل روانه بازار می کند.

 

 

 

شرکت JBL از اولین ساندبار سازگار با تکنولوژی دالبی اتموس (Dolby Atmos) به نام JBL Bar 9.1 رونمایی کرد. این محصول از چهار درایور دالبی اتموس برخودار است که به سمت بالا قرار گرفته اند تا صدا را در اطراف اتاق پخش کنند.

ساندبار مورد بحث از یک جفت اسپیکر جداشدنی بیسیم نیز برخوردار است که می توان برای بهره مندی از صدای بهتر، مکان آنها را در اتاق تغییر داد. این اسپیکرها با یک بار شارژ تا 10 ساعت قابل استفاده خواهند بود و با اتصال به ساندبار شارژ می شوند.

سیستم کلی 820 وات قدرت داشته و شامل ساب ووفر 10 اینچی خواهد بود. از دیگر ویزگی های آن می توان به ورودی 4K Dolby Vision و پشتیبانی از استریم AirPlay 2، کروم کست و اتصال بلوتوث اشاره کرد. این ساندبار با قیمت 900 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/06/%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-jbl-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-ces/



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ایسوس در خرداد ماه لپ‌تاپ ذن بوک Pro Duo را با دو نمایشگر 4K معرفی کرده بود که ۲.۵ کیلوگرم هم وزن داشت اما اکنون در نمایشگاه CES یک نسخه جدید از این لپ‌‌تاپ را به نمایش گذاشته که مشکل اصلی یعنی وزن را حل کرده است. اکنون لپ‌تاپ جدید با نام «ZenBook Duo» با نگه‌داشتن نمایشگر دوم، ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد.

حتماً در سال‌های اخیر با مک‌بوک‌ پرو‌ی اپل و ایده «تاچ‌بار» آن آشنا شده‌اید. ذن‌بوک Duo جوابی است به همین ایده تا به جای یک نوار باریک نمایشگر، رسماً یک نمایشگر دوم در اختیار کاربر قرار بگیرد. اکنون نیز نمایشگر دوم این لپ‌تاپ، اندازه‌ای ۱۲.۶ اینچی دارد که حدود ۲ اینچ از نسل قبلی کوچک‌تر شده است.

 

 

 

ذن بوک Duo از پردازشگر گرافیکی انویدیا جی‌فورس MX250 بهره می‌برد که البته به اندازه RTX 2060 که در نسخه پرو استفاده شده بود، قدرتمند نیست. از سوی دیگر نسل دهم پردازنده‌های اینتل در کنار ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD از دیگر ویژگی‌های آن هستند. اما مهم‌ترین بخش مربوط به نمایشگر است که دیگر 4K نیست و باید به یک نمایشگر 1080p قناعت کرد. با این همه، ابعاد کوچک‌تر، وزن کمتر و البته قیمت منطقی‌تر ذن بوک Duo، آن را تبدیل به محصولی در دسترس‌تر و البته کاربردی‌تر می‌کند.

تم اصلی چنین محصولی با یک نمایشگر دوم بزرگ، کاربردی بودن آن است. به همین دلیل می‌توان ردیفی از درگاه‌های ارتباطی که همچنان بسیار محبوب هستند را در آن یافت. دو درگاه USB A در کنار یک درگاه USB-C و یک پورت HDMI و البته اسلاید کارت حافظه miniSD، هدف اصلی توسعه این لپ‌تاپ یعنی کاربردی بودنش را به روشنی نشان می‌دهند.

با این حال شاید این لپ‌تاپ به خاطر ضخامت بیشترش از لپ‌تاپ‌های باریک فعلی، انتخاب اول خریداران نباشد، اما به هر حال بهترین گزینه برای کسانی است که احساس می‌کنند می‌توانند کاربرد لازم را از نمایشگر دوم داشته باشند.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/06/%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%88%d8%b3-%d9%84%d9%be%e2%80%8c%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%b0%d9%86-%d8%a8%d9%88%da%a9-duo-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d9%88-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%d9%85/



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 از لپ تاپ گلکسی کروم بوک رونمایی کرد. این محصول از ویژگی هایی همچون نمایشگر 4K AMOLED، قلم اس پن، پردازنده نسل دهم اینتل و رم 8 گیگابایتی برخوردار است.

گلکسی کروم بوک از نمایشگر 13.3 اینچی 4K AMOLED بهره برده و در آینده سازگاری با HDR 400 نیز افزوده خواهد شد. ضخامت لپ تاپ و حاشیه نمایشگر به ترتیب برابر با 9.9 و 3.9 میلیمتر است.

 

گلکسی کروم بوک سامسونگ
 

 

گلکسی کروم بوک از پردازنده نسل دهم اینتل Core i5، رم 8 گیگابایتی و حافظه اس اس دی 256 گیگابایتی بهره می برد. امکان افزایش فضای ذخیره سازی به کمک اسلات کارت حافظه میکرو SD وجود دارد. این محصول همچنین از دو درگاه USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون بهره می برد.

در سمت راست قلم اس پن قرار گرفته و کاربر می تواند با چرخش نمایشگر از آن به شکل تبلت استفاده کند. وب کم 8 مگاپیکسلی نیز در گوشه سمت چپ تعبیه شده و نقش دوربین پشتی را بازی می کند. برای تماس های تصویری نیز می توان از دوربین 1 مگاپیکسلی که بالای صفحه نمایش تعبیه شده، استفاده کرد.

باتری گلکسی کروم بوک به دلیل نمایشگر 4K AMOLED تنها 10 ساعت دوام دارد. گلکسی کروم بوک در رنگ های قرمز (Fiesta Red) و طوسی (Mercury Gray) با قیمت 999 دلار در نیمه اول سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

افزونه Site Kit چه اطلاعاتی در پسندیدن وبمستران می‌گذارد؟
با استفاده از پلاگین Site Kit for WordPress به جای این که یومیه به ابزارهای گوناگون گوگل سر بزنید، می‌توانید اطلاعات سرویس‌های کلیدی گوگل را به چهره یک‌جا در داشبورد سایت خود نگریستن و تجزیه و تحلیل کنید.

در این داشبورد اطلاعات سرویس‌های پایین در دسترس است:

۱. Search Console
۲. Analytics
۳. PageSpeed Insights
۴. AdSense

Why use Site Kit for WordPress?

مزایای پلاگین وردپرسی Site Kit
دسترسی به اطلاعات و درک آن با توجه به این که در داشبورد وب‌سایت وردپرسی قابل نگریستن است، زیاد ساده است.
این افزونه اطلاعات را آشکارا از ابزارهای گوگل دریافت می‌کند، بنابراین دقت بالایی دارد.
نصب آن به سادگی با چند کلیک چهره می‌گیرد و نیازی به دستکاری کدهای سایت نیست.
Site Kit WordPress Plugin به درد چه کسانی می‌خورد؟
صاحبان وب‌سایت‌های وردپرسی
اگر شما سایت وردپرسی دارید، برای این که متوجه شوید کاربران از چه طریقی وارد سایت شما می‌شوند، این افزونه به درد شما خواهد خورد.

توسعه‌دهندگان سایت‌های وردپرسی
اگر شما یک توسعه‌دهنده وب هستید، افزونه google site kit چیست؟ برای نگریستن و موشکافی سایت حسابی به دردتان می‌خورد. چرا که به جای رسیدگی اطلاعات از چندین ابزار، کل آن‌ها را یک‌جا و در کناره هم خواهید داشت.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

انویدیا همزمان با رویداد CES 2020 جدیدترین درایور GeForce game ready خود را معرفی کرده است. این نسخه از قابلیت هایی بهره می برد که از مدت ها پیش از سوی بسیاری از کاربران درخواست شده بود.

یکی از این قابلیت های درایور جدید کارت های گرافیک این شرکت، محدود کردن حداکثر نرخ فریم است. بسیاری از بازی ها همین حالا هم این قابلیت در در اختیار کاربران قرار می دهند اما اکنون انویدیا این قابلیت را برای تمامی اپلیکیشن ها و بازی هایی که از پردازشگر گرافیکی استفاده می کنند در اختیارتان می گذارد.

اگر از قابلیت G-Sync کارت های گرافیک انویدیا (برای کاهش پارگی تصویر) استفاده می کنید و قصد دارید حداکثر نرخ فریم را به حداکثر نرخ رفرش مانیتور محدود کنید این ویژگی جدید به کارتان می آید. این قابلیت همچنین می تواند برای افزایش شارژدهی لپتاپ ها حین بازی، از طریق محدود کردن حداکثر فریم، کاربرد داشته باشد. به گفته انویدیا، کاربران پردازشگرهای گرافیکی این شرکت بیش از هر قابلیت دیگر درخواست اضافه شدن این ویژگی را داشته اند.

قابلیت دیگری که به درایور جدید انویدیا اضافه شده، « Variable Rate Super Sampling» است که کیفیت تصویر بازی های واقعیت مجازی را افزایش می دهد. در این فرایند بخش های متفاوتی از فریمی که حین تجربه واقعیت مجازی بر آن تمرکز کرده اید بهبود می یابد. انویدیا همچنین پشتیابانی از G-Sync را به 8 مانیتور جدید دیگر افزوده تا مجموع مانیتورهایی که از این قابلیت بهره می برند به 90 عدد برسد.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بعد از 6 سال غیبت برند Harman Kardon به بازار هدفون‌ها بازگشته و با معرفی سری بی‌سیم هدفون های Fly که تمام ترندهای روز دنیا را در خود جای داده‌اند قصد جبران این غیبت را دارد.

سردمدار این مجموعه، ایرباد کاملا بی‌سیم Fly TWS است که چند مزیت نسبت به سایر ایربادهای هم قیمت خود ارائه می‌کند. عمر باتری متوسط است؛ خود ایربادها به تنهایی 5 ساعت و با کیس شارژ مجموعا 15 ساعت شارژدهی خواهند داشت.

از آن سو  Fly TWS مقاومت در برابر عرق و باران، شارژ سریع و کنترل‌های لمسی به همراه پشتیبانی از دستیار صوتی را با قیمتی برابر 150 دلار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

هدفون های Fly
 

 

برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند گوشی‌های ایربادشان با سیم به هم متصل باشند، Fly BT با سیم پشت گردن، باتری، میکروفن و پنل کنترلی گزینه بهتری به نظر می‌رسد. این مدل تا 8 ساعت شارژدهی دارد و البته خبری از کیس شارژ هم نیست. علاوه بر این مقاومت در برابر عرق و پشتیبانی از دستیار صوتی هم در این مدل گنجانده شده است. مهمتر از همه اینکه قیمت Fly BT، صد دلار و مقرون به صرفه‌تر است.

در این مجموعه هدفون روی گوش Fly ANC هم حضور دارد که برای مسافرت‌های هوایی طولانی طراحی شده است. البته که گوشی‌های آن مقاوم در برابر عرق نیستند، اما درایورهای 40 میلیمتری در کنار قابلیت حذف نویز، آن را برای استفاده در کابین پر سر و صدای هواپیماهای مسافرتی بهینه می‌سازد.

 

 

 

این مدل از کنترل‌های لمسی و و دستیار صوتی هم پشتیبانی می‌کند و باتری آن بسته به نوع استفاده تا 35 ساعت شارژدهی دارد. با این که شاید قیمت 250 دلاری این هدفون‌ها آن‌ها را به گزینه گرانتری نسبت به سایر محصولات Fly تبدیل کند اما همچنان در مقایسه با رقبا، با محصول مقرون به صرفه‌تری طرف هستیم.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی موفی از نام های برجسته در زمینه پاوربانک از محصولی رونمایی کرده که علاوه بر شارژ بی سیم موبایل، در صورت خالی شدن شارژ باتری ماشین هم به دادتان می رسد.

این محصول که Powerstation Go نام دارد، در واقع یک باتری پرتابل با ظرفیت ۴۴۴۰۰ میلی وات ساعت است که از استاندارد Qi برای شارژ بی سیم گجت ها پشتیانی می کند. محصول جدید موفی دارای یک خروجی ۶۵ واتی AC و دو پورت شارژ USB-A است. از خروجی ۶۵ واتی می توان برای شارژ لپتاپ و گجت های دیگر استفاده کرد.

 

جامپ استارت
 

 

آنچه که Powerstation Go را از پاور بانک های عادی متمایز می سازد، دو کابل ۳۵ سانتی جامپ استارت است که از طریق پورت EC5 به باتری متصل می شوند. تنها نکته منفی کابل ها این است که انحصاری بوده و تنها با همین محصول سازگاری دارند.

جامپ استارترهایی نظیر Powerstation Go زمانی کاربرد دارند که باتری خودرو تخلیه شده و برای راه اندازی به شوک نیاز دارد. در این مواقع به جای باتری به باتری و دیگر روش های سنتی به آسانی کابل های Powerstation Go را به باتری ماشین متصل کرده و آنرا روشن می کنید.

شارژ Powerstation Go نه ساعت طول می کشد و برای جامپ استارت باتری ماشین هم باید بیش از ۵۰ درصد شارژ داشته باشد. موفی دستگاه را به معیارهای امنیتی برای جلوگیری از حوادث ناشی از شوک الکتریکی نیز مجهز کرده است.

باتری های پرتابل با قابلیت جامپ استارت ماشین محصولات جدیدی نیستند و برندهای دیگر قبلا دستگاه های مشابهی را معرفی کرده اند. ورود موفی به این حوزه کاملا منطقی است چرا که در بازار پاوربانک و باتری های پرتابل برای خود نامی دست و پا کرده و احتمالا در حوزه باتری ماشین هم با استقبال مواجه خواهد شد

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/06/%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d9%85%d9%88%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d9%be-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اولین بار زمزمه‌های استفاده سامسونگ از پنلی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی زمانی شنیده شد که فهمیدیم پردازنده اگزینوس ۹۹۰ از نرخ رفرش‌های بالا استفاده می‌کند. از آن جایی که احتمالا سامسونگ در بازارهای بین‌المللی از این چیپست استفاده کند بسیار بالاست، در نتیجه چندان بی‌راه نیست که بگوییم سامسونگ گلکسی S20 از پنلی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این قضیه، اخیرا منوی مخفی در رابط کاربری One UI 2 نسخه بتا پیدا شده که به کاربران اجازه می‌دهد از بین نرخ رفرش ۶۰ هرتزی و ۱۲۰ هرتزی، یکی را انتخاب کنند. البته کاربران و علاقه‌مندان نتوانستند تفاوتی را ببینند زیرا هیچ گوشی سامسونگی فعلا از این نرخ رفرش بهره نمی‌برد. پس به احتمال زیاد، گلکسی S11 یا همان S20 (برخی از شایعات می‌گویند اسم پرچمدار بعدی سامسونگ S20 است) از پنل ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

 

 

گلکسی S20
 

 

با این حال شاید با خود بپرسید مزایای استفاده از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی چیست؟ باید بگوییم که این نرخ رفرش را محتوای صفحه نرم‌تر به حرکت در می‌آورد و باعث می‌شود پویاتر به نظر برسد. این بدان معناست که تجربه کاربران از رابط کاربری روان‌تر خواهد بود و انیمیشن‌ها و اسکرول کردن، بسیار بهتر به نمایش در خواهند آمد.

علاوه بر تمام این تغییرات، استفاده از پنلی با نرخ رفرش بالا به شدت به شارژدهی باتری آسیب وارد می‌کنند و خوشبختانه سامسونگ به کاربران اجازه خواهد داد تا بین این دو نرخ رفرش یکی را انتخاب کنند تا هر دو گروه از کاربران را راضی نگه داشته باشد. البته این را هم اضافه کنیم که سامسونگ چندان هم با این قضیه غریبه نیست و پیش از این شرکت هایی که از نرخ رفرش بالا استفاده کرده بودند، پنل‌های خود را از سامسونگ تامین می‌کردند (مثل وان پلاس 7 پرو).

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/06/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s20-%d9%be%d9%86%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d9%81%d8%b1%d8%b4-%db%b1%db%b2%db%b0-%d9%87%d8%b1%d8%aa%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت هایپر ایکس هدفون گیمینگ کلاد فلایت را بروزرسانی کرده و نام آن را کلاد فلایت S گذاشته است و تنها فرق آن نسبت به نسل گذشته، اضافه شدن استاندارد شارژ بی سیم چی (Qi) است. خبر خوب برای علاقه‌مندان به این هدفون این بوده که قیمت آن ثابت مانده و همان ۱۶۰ دلار است.

علاقه‌مندانی که خود را به نمایشگاه CES رسانده‌اند می‌تواند نحوه شارژ هدفون گیمینگ کلاد فلایت S را ببینند. هایپر ایکس می‌گوید برای شارژ بی‌سیم آن کافیست هدفون را از سمت گوشی چپ آن روی پد شارژ بی سیم بگذارید تا هدفون باتری خود را شارژ کند. اما تغییرات این مدل به همین جا ختم می‌شود و همچنان برای اتصال کلاد فلایت S، باید از رابط میکرو USB استفاده کنید و خبری از پورت مدرن‌تر USB-C نیست.

 

کلاد فلایت S
 

 

هدفون گیمینگ کلاد فلایت S مانند نسل قبلی خود می‌تواند تا ۳۰ ساعت شارژ نگه دارد و برای اتصال بی سیم آن به کامپیوتر نیز همانند گذشته به دانگل وای فای وابسته است. این ارتباط در بستر وای فای ۲.۴ گیگاهرتزی صورت می‌گیرد که به کاربران اجازه می‌دهد آن را به PS4، PC و PS4 Pro متصل کنند تا دیگر درگیر سیم نشوند.

کاربران XBOX اما از این کاروان جا ماندند و چون کلاد فلایت S از تکنولوژی اتصال مستقیم مایکروسافت پشتیبانی نمی‌کند، نمی‌توانند دانگل را به کنسول خود متصل کنند و بی‌دردسر به بازی کردن مشغول شوند. خوشبختانه هایپر ایکس برای این دسته از کاربران، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را در نظر گرفته تا اتصال با سیم به داد گیمرهای پلتفرم XBOX رسیده باشد.

کاربران نینتندو سوییچ نیز می‌توانند آن را به داک دستگاه خود متصل کنند و به سادگی از تجربه شنیدن صدای بازی به صورت بی سیم لذت ببرند. همان طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، کلاد فلایت S نزدیک ۱۶۰ دلار قیمت خواهد داشت.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی Shure که به تولید محصولات صوتی حرفه ای شهرت دارد یک هدفون کاملاً بیسیم از سری Aonic را معرفی کرده است.

Aonic 215 ایرباد کاملاً بیسیم جدید این شرکت است و مدل بیسیم و روگوشی Aonic 50 از قابلیت حذف نویز بهره می برد. هر دو مدل در بهار سال 1399 روانه بازار می شوند. این دو محصول اولین تلاش جدی Shure برای ورود به بازار هدفون های بیسیم ویژه مشتریان محصولات حرفه ای به حساب می آیند.

هدفون Shure
 

هدفون Aonic 215

Aonic 215 طراحی ایربادهای خوش قیمت SE215 را به ارث برده و  البته در این مدل، کابل با یک حلقه روگوشی ویژه جایگزین شده که باتری و کلیدهای کنترل را در خود جای داده است. به گفته Shure هدفون Aonic 215 با یک بار شارژ تا 8 ساعت دوام می آورد و کیس شارژ هم تا سه بار شارژ کامل را در اختیارتان می گذارد. این مدل از حذف نویز فعال بی بهره است اما گفته می شود به خوبی گوش را ایزوله می کند تا میزان نویز محیطی کاهش یابد. این هدفون برچسب قیمت 279 دلاری خورده؛ در حالی که مدل باسیم SE215 قیمت 150 دلاری دارد.

هدفون Shure
 

هدفون Aonic 50

Aonic 50 اما مدلی است که می تواند جای هدفون XM3 در بین هدفون های روگوشی با کیفیت با قابلیت حذف نویز فعال را بگیرد. بر اساس تجربه ای که خبرنگار انگجت داشته مدل Aonic 50 به خوبی نویز محیطی را خنثی می کند. به گفته Shure باتری این مدل با یک بار شارژ تا 20 ساعت دوام می آورد. Aonic 50 با قیمت 399 دلار به فروش خواهد رسید.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/06/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%d9%8b-%d8%a8%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%85-shure/



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نمایشگاه CES 2020 به معرفی گوشی و لپ تاپ محدود نشده و در آن از محصولات جالبی در زمینه بهداشت و سلامت هم رونمایی می شود. یکی از این محصولات پادری حمام هوشمندی است که داده های سلامتی مختلفی از جمله وزن را اندازه گیری می کند.

پادری هوشمند توسط Mateo ساخته شده و با بدنه ای انعطاف پذیر و باریک ظاهری شبیه به زیرپایی های عادی دارد، با این وجود فناوری به کار رفته در آن توانایی نقشه برداری از ۷۰۰۰ نقطه بر اساس فشار و اندازه گیری وزن، توده عضلانی، چربی، سطح هیدراته بدن، حالت ایستادن و تعادل جسمانی را دارد. تمامی این داده ها به اپلیکیشن ویژه پادری هوشمند ارسال می شوند.

 

پادری هوشمند
 

 

در صورتی که حالت ایستادن کاربر استاندارد نباشد، پادری Mateo آن را تشخیص داده و توصیه هایی برای اصلاح آن ارائه می کند. نکته جالب اینجاست که دستگاه توانایی شناسایی کاربران مختلف بر اساس ردپا و فشار را داشته و داده های سلامتی را برای هر کاربر به صورت جداگانه ثبت می کند.

هدف Mateo از تولید پادری حمام هوشمند کمک به کاربران برای نظارت بر وزن و شرایط جسمانی است. آنطور که مدیران این شرکت می گویند افراد علاقه چندانی به ایستادن روی ترازو و مشاهده افزایش وزن خود ندارند اما این محصول با ظاهری شبیه به پادری عادی هراس مشاهده وزن را از آنها دور می کند.

به گفته کمپانی سازنده داده های کاربر بین پادری هوشمند و اپلیکیشن به گونه ای مبادله می شوند که امنیت و حریم خصوصی افراد به مخاطره نیفتد. این پادری هوشمند هنوز به تولید انبوه نرسیده اما Mateo قصد دارد سرمایه آنرا از طریق جمع سپاری تامین کند. کمپین تولید این پادری از ماه آینده شروع می شود و کاربران با پرداخت ۱۷۹ دلار امکان مشارکت در آن را خواهند داشت.

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()